Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

carbon wielen Zoveel verschil ?

casran
Forum-lid HC

casran 10 jan 2006 23:58

Quoten: Origineel geplaatst door madone 5.9 op 10 Januari 2006

Hoeveel bar rijdt jij?
Ik zag net op de site van continental dat er 8 bar moet in de competition (22mm)is dit niet wat weinig voor een tube? Jij hebt die toch ook Casran, hoeveel bar heb je erin?
Er is toch iets van een regen competition, welke is dit want ik zie hem niet op de site staan?

Ik weet helemaal niet met welke tubes Matheos dit voorhad; bepaalde superlichte tubes zou ik voor deze tijd van het jaar dan ook niet aanraden. Goed, in wezen verschilt dat allemaal niet met bandjes.
Met Continental Competition 22 tubes rijd je haast niet lek vooraleer ze volledig afgesleten zijn. (die Rain-versie is gelimiteerd gemaakt voor profs trouwens, madone5.9, en geeft enkel meer grip; blijft even lekbestendig) Ik zie ook niet in waarom je in tubes veel meer bar zou steken dan in bandjes, al kunnen vele tubes dit aan zonder comfortverlies; ik pomp er 7,5 à 8 bar in, net zoals ik bij m'n bandjes doe (hoewel daar meestal 6,5 tot 7,5 in zit).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie