fiets tunen
Dan zijn we alvast eens. Ik vind die regel ook goed. Dat van meer dan 5000€ is uiteraard relatief naar gelang de financiele draagkracht van elk individu. Maar voor mij zou het teveel zijn , maar als je de adviesprijs van men fietsen zou bekijken dan zou dat soms meer zijn. daarom betaal ik dat er niet voor...... inruilen, koopjes , 2de hands , ploegen. En zo kom ik ook aan een fiets die kant en klaar zeer veel geld zou kosten. En die rijdt even goed.
Een fiets kan ook een kunstobject zijn. Kijk eens hoe lang en veel er over materiaal geouwehoerd word. Ik kan me goed voorstellen dat iemand de X prijs voor een fiets betaald. Ik heb liever een mooie fiets dan een schilderij of een plasma scherm. Genieten heeft voor ieder een andere invulling. Ik kijk er naar uit om nieuwe spullen te lrijgen voor mijn bike... hier leef ik echt naar toe..... " get a fucking life " ? mischien wel maar mijn huidige life bevalt me prima. Als je niet de benen hebt ligt het in iedergeval niet aan de fiets ...
hmm morgen MTB kappa's en Avid juicies carbon ik heb al 2 weken goede zin ( is toch onbetaalbaar ). Bekijk je het rationeel ben je klaar voor een Assos Mille dwangbuis....... maar die zitten wel lekker !
hmm morgen MTB kappa's en Avid juicies carbon ik heb al 2 weken goede zin ( is toch onbetaalbaar ). Bekijk je het rationeel ben je klaar voor een Assos Mille dwangbuis....... maar die zitten wel lekker !
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....
-
- Forum-lid
De 6,8 kg regel is nadelig voor de lichtere renners!
Dit is relatief meer voor een renner van 50 dan 80 kg!
13,6 tov 6,8
Bij 5 kg zou dit zijn:
10 tov 5
Dit is relatief meer voor een renner van 50 dan 80 kg!
13,6 tov 6,8
Bij 5 kg zou dit zijn:
10 tov 5
be Special, ride a Special
Zou iemand mij exact kunnen vertellen wat er verkeerd is aan die 6,8 kg regel? Je zou er idd ook de 6kg of lager regel van kunnen maken. Je ziet op forums meer fietsen van onder de 6,8kg dan erboven ( lichtelijk overdreven). Het kan ook met al die lichte materialen en de toepassingen daarvan, dat begrijp ik, maar wat zou er veranderen aan de sport ( moet ik bijvoorbeeld moeten denken aan snellere tijden ofzo) als de UCI het minimale gewicht zou verlagen?
Matiz
Matiz