colnago ferrari cf4
-
- Forum-lid
- Berichten: 682
- Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39
Klopt. De klassieke frames van Colnago EN mijn Pinerallo vindt ik ook mooier dan slooping. De nieuwe frames met gebogen achtertrein (zie ander topic) zie ik liever dan de sloopings. Al heeft nog niemand op het forum de echte reden van deze nieuwe trend kunnen verklaren?
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...
-
- Forum-lid
- Berichten: 682
- Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 12 Oktober 2005
DeRosa is gewoon extreem duur. Bij andere merken krijg je meer frame voor je geld. Ik zou altijd een Scott CR1 verkiezen boven ieder DeRosa die erop dit moment is. Gewoon omdat dat frame technisch beter is. Gewicht is lager, stijver, zeker zo comfortabel.
En gaan we nu beledigen?
Ik vind de vorm toch echt totaal anders. Het enige wat overeenkomt is dat ze allebei niet recht zijn, maar meer kan ik niet vinden.
Prijs...inderdaad. Lees Fiets van deze maand en het vergelijk met de Pinarello v.s. Jan Janssen?!
DeRosa is gewoon extreem duur. Bij andere merken krijg je meer frame voor je geld. Ik zou altijd een Scott CR1 verkiezen boven ieder DeRosa die erop dit moment is. Gewoon omdat dat frame technisch beter is. Gewicht is lager, stijver, zeker zo comfortabel.
En gaan we nu beledigen?
Ik vind de vorm toch echt totaal anders. Het enige wat overeenkomt is dat ze allebei niet recht zijn, maar meer kan ik niet vinden.
Prijs...inderdaad. Lees Fiets van deze maand en het vergelijk met de Pinarello v.s. Jan Janssen?!
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Quoten: Origineel geplaatst door thunderroad op 12 Oktober 2005
> Trouwens wel opvallend dat Colnago op dit forum bijna nooit mooi gevonden wordt
ik wel
vind ze zelfs mooier dan scott
Waarschijnlijk voor de meeste een onbereikbare droom, als de C50, in dezelfde prijsklasse viel als de Scott C1 zag je er vast wel meer op rijden !!!!
> Trouwens wel opvallend dat Colnago op dit forum bijna nooit mooi gevonden wordt
ik wel
vind ze zelfs mooier dan scott
Waarschijnlijk voor de meeste een onbereikbare droom, als de C50, in dezelfde prijsklasse viel als de Scott C1 zag je er vast wel meer op rijden !!!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Quoten: Origineel geplaatst door Groene Spicht op 13 Oktober 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 12 Oktober 2005
DeRosa is gewoon extreem duur. Bij andere merken krijg je meer frame voor je geld. Ik zou altijd een Scott CR1 verkiezen boven ieder DeRosa die erop dit moment is. Gewoon omdat dat frame technisch beter is. Gewicht is lager, stijver, zeker zo comfortabel.
En gaan we nu beledigen?
Ik vind de vorm toch echt totaal anders. Het enige wat overeenkomt is dat ze allebei niet recht zijn, maar meer kan ik niet vinden.
Prijs...inderdaad. Lees Fiets van deze maand en het vergelijk met de Pinarello v.s. Jan Janssen?!
Hij lijkt ook meer op de Dual HP van DeRosa. Die heeft de bovenbuis ook gebogen waardoor het meer een geheel lijkt. (Met dank aan Mensma, topfoto's!) Maar je moet er van houden. Ik vind het in ieder geval erg mooi, ondanks dat ik meer van klassieke vormen hou.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 12 Oktober 2005
DeRosa is gewoon extreem duur. Bij andere merken krijg je meer frame voor je geld. Ik zou altijd een Scott CR1 verkiezen boven ieder DeRosa die erop dit moment is. Gewoon omdat dat frame technisch beter is. Gewicht is lager, stijver, zeker zo comfortabel.
En gaan we nu beledigen?
Ik vind de vorm toch echt totaal anders. Het enige wat overeenkomt is dat ze allebei niet recht zijn, maar meer kan ik niet vinden.
Prijs...inderdaad. Lees Fiets van deze maand en het vergelijk met de Pinarello v.s. Jan Janssen?!
Hij lijkt ook meer op de Dual HP van DeRosa. Die heeft de bovenbuis ook gebogen waardoor het meer een geheel lijkt. (Met dank aan Mensma, topfoto's!) Maar je moet er van houden. Ik vind het in ieder geval erg mooi, ondanks dat ik meer van klassieke vormen hou.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Quoten: Origineel geplaatst door Groene Spicht op 13 Oktober 2005
Klopt. De klassieke frames van Colnago EN mijn Pinerallo vindt ik ook mooier dan slooping. De nieuwe frames met gebogen achtertrein (zie ander topic) zie ik liever dan de sloopings. Al heeft nog niemand op het forum de echte reden van deze nieuwe trend kunnen verklaren?
Colnago zegt hierover de eigenwijze gebogen achtervork zorgt voor een beter comfort en een betere verdeling van de remkracht op de achtervork.
Klopt. De klassieke frames van Colnago EN mijn Pinerallo vindt ik ook mooier dan slooping. De nieuwe frames met gebogen achtertrein (zie ander topic) zie ik liever dan de sloopings. Al heeft nog niemand op het forum de echte reden van deze nieuwe trend kunnen verklaren?
Colnago zegt hierover de eigenwijze gebogen achtervork zorgt voor een beter comfort en een betere verdeling van de remkracht op de achtervork.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
En volgend jaar komen ze er toch achter dat ze beter de andere kant op krom hadden kunnen maken, en komt dat nu even goed uit kunnen we weer nieuw model maken, makkelijk mooie marketing kreten verzinnen, en iedereen die modern wil doen moet weer een nieuwe kopen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 27 Oktober 2005
En volgend jaar komen ze er toch achter dat ze beter de andere kant op krom hadden kunnen maken, en komt dat nu even goed uit kunnen we weer nieuw model maken, makkelijk mooie marketing kreten verzinnen, en iedereen die modern wil doen moet weer een nieuwe kopen.
Ach ja, je moet toch wat???Heel je leven op dezelfde fiets, is toch zeker ook niets?
En volgend jaar komen ze er toch achter dat ze beter de andere kant op krom hadden kunnen maken, en komt dat nu even goed uit kunnen we weer nieuw model maken, makkelijk mooie marketing kreten verzinnen, en iedereen die modern wil doen moet weer een nieuwe kopen.
Ach ja, je moet toch wat???Heel je leven op dezelfde fiets, is toch zeker ook niets?
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Ik denk dat je gewoon een onderscheid moet maken tussen enerzijds een funktioneel ontwerp (gematigd sloping heeft zeker voordelen voor heel kleinen en grote frames) en een ontwerp omdat de looks anders moeten zijn.
Vindt de ontwerpen van een aantal Italiaanse fietsen absoluut niet mooi (over smaak valt niet te twisten) en als ze er nou nog maar beter door gingen fietsen.......
Vroeger vielen Italiaanse fietsen op door hun perfekte rijeigenschappen en afwijkende kleuren. Tegenwoordig kunnen ze in mijn ogen op een aantal punten gewoon niet meer uitblinken (en lopen soms zelfs achter) en proberen ze op te vallen door rare ontwerpen teneinde de extreem hoge prijs toch te kunnen rechtvaardigen.....
Vindt de ontwerpen van een aantal Italiaanse fietsen absoluut niet mooi (over smaak valt niet te twisten) en als ze er nou nog maar beter door gingen fietsen.......
Vroeger vielen Italiaanse fietsen op door hun perfekte rijeigenschappen en afwijkende kleuren. Tegenwoordig kunnen ze in mijn ogen op een aantal punten gewoon niet meer uitblinken (en lopen soms zelfs achter) en proberen ze op te vallen door rare ontwerpen teneinde de extreem hoge prijs toch te kunnen rechtvaardigen.....
Quoten: Origineel geplaatst door Groene Spicht op 13 Oktober 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 12 Oktober 2005
DeRosa is gewoon extreem duur. Bij andere merken krijg je meer frame voor je geld. Ik zou altijd een Scott CR1 verkiezen boven ieder DeRosa die erop dit moment is. Gewoon omdat dat frame technisch beter is. Gewicht is lager, stijver, zeker zo comfortabel.
En gaan we nu beledigen?Zou het bij sommige ooit eens kunnen doordringen waarom een De Rosa iets meer kost dan massa produktie! Gisteren mijn nieuwe Protos besteldt, lekker duur, na nananaaaa!!!!
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 12 Oktober 2005
DeRosa is gewoon extreem duur. Bij andere merken krijg je meer frame voor je geld. Ik zou altijd een Scott CR1 verkiezen boven ieder DeRosa die erop dit moment is. Gewoon omdat dat frame technisch beter is. Gewicht is lager, stijver, zeker zo comfortabel.
En gaan we nu beledigen?Zou het bij sommige ooit eens kunnen doordringen waarom een De Rosa iets meer kost dan massa produktie! Gisteren mijn nieuwe Protos besteldt, lekker duur, na nananaaaa!!!!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Quoten: Origineel geplaatst door cirano op 30 Oktober 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Groene Spicht op 13 Oktober 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 12 Oktober 2005
DeRosa is gewoon extreem duur. Bij andere merken krijg je meer frame voor je geld. Ik zou altijd een Scott CR1 verkiezen boven ieder DeRosa die erop dit moment is. Gewoon omdat dat frame technisch beter is. Gewicht is lager, stijver, zeker zo comfortabel.
En gaan we nu beledigen?Zou het bij sommige ooit eens kunnen doordringen waarom een De Rosa iets meer kost dan massa produktie! Gisteren mijn nieuwe Protos besteldt, lekker duur, na nananaaaa!!!!
Van Harte Gefeliciteerd hoor cirano, met je nieuwe aanschaf!
Er zit aan zo'n fiets toch veel meer emotie dan een Scott CR1 en dat is onbetaalbaar !!!!!
Quoten: Origineel geplaatst door Groene Spicht op 13 Oktober 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 12 Oktober 2005
DeRosa is gewoon extreem duur. Bij andere merken krijg je meer frame voor je geld. Ik zou altijd een Scott CR1 verkiezen boven ieder DeRosa die erop dit moment is. Gewoon omdat dat frame technisch beter is. Gewicht is lager, stijver, zeker zo comfortabel.
En gaan we nu beledigen?Zou het bij sommige ooit eens kunnen doordringen waarom een De Rosa iets meer kost dan massa produktie! Gisteren mijn nieuwe Protos besteldt, lekker duur, na nananaaaa!!!!
Van Harte Gefeliciteerd hoor cirano, met je nieuwe aanschaf!
Er zit aan zo'n fiets toch veel meer emotie dan een Scott CR1 en dat is onbetaalbaar !!!!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!