Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

marktplaats

evers
Forum-lid

evers 29 aug 2006 22:54

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 29 Augustus 2006

Geloof dat dit wel het lelijkste kleurschema is dat ik de laatste tijd heb gezien (zandkleur staat leuk op een tank maar minder op een racefiets) ... Er zijn er in iedergeval meer dat 1 in de Benelux en de vraagprijs (is het een gebruikte of een nieuwe) is tussen de 2 maar dichter bij de 3 duizend Euro te hoog. Gok dat die 4700 geboden is door een bekende......

Dat dacht ik dus ook. De fiets is overigens heeeeeel erg gebruikt en niet best onderhouden volgens mij (zie de foto´s maar eens van die gore bladen. Zelfs voor een foto is de eigenaar te lui om de bladen schoon te maken
Train ze!

jsparie
Forum-lid

jsparie 31 aug 2006 01:44

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 23 Augustus 2006

En jij denkt dat die pedalen bijna helemaal van magnesium zijn gemaakt? Magnesium wordt ook gewoon veel gebruikt in namen omdat het gek genoeg goed verkoopt, je doet bij je legering een halve procent magnesium, er verandert bijna niets aan en voila de marketingafdeling weer blij.

Er zit een aanzienlijk gewichtsverschil tussen de aluminium time pedalen en de magnesium in dezelfde vorm. Dan zal er toch wel genoeg magnesium in verwerkt zitten ? En om op je eigen stelling terug te komen; als dit toch klopt wat je hier zegt zal dit dan ook niet op de frames van toepassing zijn en waarom zouden hier dan de gaten invallen als er slechts een procentje magnesium aan wordt toegevoegd ?

Plaats reactie