Pagina 4 van 7
Nieuwe superfiets Ditec 900
Geplaatst: 01 sep 2005 02:34
door casran
Quote: Origineel geplaatst door TimoWr op 01 September 2005
Toen het blad "Tour" vorig jaar de MXM testte kwam hij als slechtste en uiterst slap uit de bus. Volgens sommige testers zelfs gevaarlijk in afdalingen.
Wel, iemand (jij misschien) schreef dit eerder al op dit forum. Behoorlijk verwonderlijk, want ik heb al met een pak fietsen gereden en dit is veruit de stijfste waarop ik ooit zat (als ik anderen mag geloven zou m'n Litespeed nog stijver moeten zijn); niet voor niets verkoos McEwen de MXM bij Lotto-Domo.
Dat van dat dalen hoorde ik nog niet; hij daalt wel sneller in bochtige afdalingen dan m'n Trek-fietsen, maar dat ligt voornamelijk aan z'n geometrie. Ik reed vandaag door de Vlaamse Ardennen met een ploegmaat die over z'n slap wordende Ridley Boreas klaagde (het zoveelste verhaal): even gekeken wat die gaf in een afdaling en dan gezien hoe recht mijn MXM nog ging, gaf geen kik... immens verschil!
Dit soort zaken bevestigt me alleen in m'n relativering van testen.
Nieuwe superfiets Ditec 900
Geplaatst: 01 sep 2005 13:13
door xlr8r
Quoten: Origineel geplaatst door tri-du op 30 Augustus 2005
Hoi XLR8, zou je ook wat detail foto's kunnen plaatsen en je had het over sturen, etc. Heb je daar ook foto's van?
Ben opzoek naar een nieuwe fiets en heb een beperkt budget vandaar.
Jah sorry het stuur is slecht te zien op de foto en sorry dat ik wat laat reageer heb het bijzonder druk de laatste tijd. Maar zoals beloofd wat foto's Als je een beperkt budget heb dan is het stuur mischien wat prijzig want die kost €350. Dan kun je beter naar wat anders kijken. Maar opzich is dat wel en stuk goedkoper als een Cinelli Ram, Deda Alenera, FSA plasma. Weet niet precies hoeveel het 4ZA stuur kost. Mijn stuur is stijf geen beweging in te krijgen en weegt iets minder dan 400gr.
Nog wat over de detail foto van het frame de onderbuis is 6 hoekig en enorm dik de zitbuis 27.2mm binnenmaat. en heeft ribbels die ook weer voorkomen in de voorvork. de achtervorken zijn staand geprofileerd en liggend verticaal plat. Balhoofd is fullcarbon met aluminium lagerschalen. bovenbuis is supermooi gaat van ovaal naar plat en wordt dan weer ovaal.
Hoop dat je zo een beetje een beeld kunt vormen
Nieuwe superfiets Ditec 900
Geplaatst: 01 sep 2005 14:21
door ilgrasso
Quoten: Origineel geplaatst door XLR8R op 01 September 2005
de achtervorken zijn staand geprofileerd en liggend verticaal plat.
Zo mooi had ik het niet kunnen verwoorden
Nieuwe superfiets Ditec 900
Geplaatst: 01 sep 2005 22:07
door tri-du
beste XLR8,
Bedankt voor het plaatsen van de detailfoto's.
Het ziet er allemaal erg netjes, verzorgd en gelikt uit.
Ben heel erg benieuwd naar je rij ervaringen, dus keep us posted!
Natuurlijk willen we ook graag foto's van de afgemonteerde fiets zien.
Nieuwe superfiets Ditec 900
Geplaatst: 02 sep 2005 13:13
door xlr8r
Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 01 September 2005
Quoten: Origineel geplaatst door XLR8R op 01 September 2005
de achtervorken zijn staand geprofileerd en liggend verticaal plat.
Zo mooi had ik het niet kunnen verwoorden
Sorry had het druk, Ik bedoel de staande achtervork is geprofileerd (soort driehoekig) en de liggende is plat (verticaal)
Nieuwe superfiets Ditec 900
Geplaatst: 02 sep 2005 21:29
door xlr8r
Hoi Ts biker
nog even een vraagje, hoe bevallen jou Easton wielen en hoe verhouden ze zich tot andere carbon wielen. In de Tour test en de test op roadbikereview komen ze erg goed uit de verf. Ik hoor graag jouw mening erover
Nieuwe superfiets Ditec 900
Geplaatst: 03 sep 2005 23:19
door sharkman
Ben net terug uit Zwitserland (20.000 hoogtemeters gemaakt en heel wat regen doorstaan....) en even in Friedrichshaven geweest (je hebt twee dagen nodig om al het nieuws te zien).
Las deze posting en kon me niet bedwingen nog even iets te posten. Ben dit frame in enkele varianten reeds eerder tegengekomen (ca. 5 merken voeren het) en het is niets anders dan het zoveelste (chinese) carbon product van waarschijnlijk Martec (kan ook top key zijn). kan een dergelijk frame als no name laten komen voor ca. 350 Euro, vork voor nog geen 100 dus snap niet waarom in een dergelijk frame (welliswaar fraai gespoten) uit Spanje zou moeten halen. Wat de gewichten betreft de frames die ik zag waren blijkbaar in XXXS gemeten want de werkelijke frames haalden de opgegeven waarden bij lange niet.
Kortom: kopen als het je bevalt maar voor dit geld is er zeer veel ander fraais op de markt....
Nieuwe superfiets Ditec 900
Geplaatst: 03 sep 2005 23:32
door trekbiker
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 03 September 2005
Ben net terug uit Zwitserland (20.000 hoogtemeters gemaakt en heel wat regen doorstaan....) en even in Friedrichshaven geweest (je hebt twee dagen nodig om al het nieuws te zien).
het is niets anders dan het zoveelste (chinese) carbon product van waarschijnlijk Martec (kan ook top key zijn). kan een dergelijk frame als no name laten komen voor ca. 350 Euro, vork voor nog geen 100
Kortom: kopen als het je bevalt maar voor dit geld is er zeer veel ander fraais op de markt....
dit geldt zeker alleen voor winkeliers?
Nieuwe superfiets Ditec 900
Geplaatst: 04 sep 2005 14:25
door xlr8r
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 03 September 2005
Ben net terug uit Zwitserland (20.000 hoogtemeters gemaakt en heel wat regen doorstaan....) en even in Friedrichshaven geweest (je hebt twee dagen nodig om al het nieuws te zien).
Las deze posting en kon me niet bedwingen nog even iets te posten. Ben dit frame in enkele varianten reeds eerder tegengekomen (ca. 5 merken voeren het) en het is niets anders dan het zoveelste (chinese) carbon product van waarschijnlijk Martec (kan ook top key zijn). kan een dergelijk frame als no name laten komen voor ca. 350 Euro, vork voor nog geen 100 dus snap niet waarom in een dergelijk frame (welliswaar fraai gespoten) uit Spanje zou moeten halen. Wat de gewichten betreft de frames die ik zag waren blijkbaar in XXXS gemeten want de werkelijke frames haalden de opgegeven waarden bij lange niet.
Kortom: kopen als het je bevalt maar voor dit geld is er zeer veel ander fraais op de markt....
Het zijn gewichten die ik zelf gewogen heb op een keukenweegschaal.
Frame is maat XL Stuur/stuurpen is 120/44. Zadelpen is 270mm.
Ik ben zelf niet een gelijk frame tegengekomen.
Nieuwe superfiets Ditec 900
Geplaatst: 04 sep 2005 20:26
door sharkman
Ik wel, maar de geclaimde gewichten geloof ik niet aangezien de XL dan lichter zou zijn dan een vergelijkbare Scott CR1 en dat is nog steeds ge gewichtskampioen in Carbon (op wat extreme merken na). De vork zou kunnen kloppen en het stuur ook, zadelpen is twijfelachtig of hij moet extreem kort zijn of een 27.2.
Nieuwe superfiets Ditec 900
Geplaatst: 04 sep 2005 22:21
door xlr8r
Zadelpen is idd een 27.2 het is een full carbon monocoque frame in maat XL. de 890 is zelfs nog lichter. Voorvork gewicht is ongesneden. Dit is een van de zwaardere types vorken. Ditec heeft ook een 320 voorvork uitvoering.
Misschien leuk om te weten de verschillende type namen duiden op de gewichten in de kleinste maat. Een XS 890 bv weegt dus 890 gram.
Nieuwe superfiets Ditec 900
Geplaatst: 17 sep 2005 01:36
door xlr8r
Zoals ik al zei, een vrien van mij heeft de 890 echt gewoon f8cking licht!
(op de wielen na die zijn gewoon in 3 letters te beschrijven en slap en ook te duur bij cycles4u staan ze voor veel minder alleen zonder de ditec logos)
De foto spreekt wel voor zich, frame is een beetje groot dus zadelpen staat laag. De nokon kabels zijn ook erg leuk naast de tufo bandjes.