Pagina 4 van 4

Geplaatst: 28 jan 2011 21:37
door marconi
Diogenes schreef:Die koop je gewoon online in Duitsland voor nog geen 40 Euro en voor 5 euro wordt hij thuisbezorgd.

Js hebt verder helemaal gelijk .


Ja, maar het was wel duur ! :-) Goeie leer voor de volgende keer!

Geplaatst: 29 jan 2011 00:32
door diogenes
Als het je veel geld kost, vergeet je de les nooit meer ;-)

Geplaatst: 30 jan 2011 17:27
door diogenes
Ik heb het nog even voor je nagevraagd bij een vriend in de VS, die professioneel wielbouwer is en ik vroeg hem of het kwam door te weinig spaakspanning bij het bouwen. Dit is zijn antwoord:

"mavic are round and flat when new. Ride w/o proper
tension and the rim gets 'deformed'(bent) and the tension is uneven
and the rim will never be OK

CXP-33 rims are fine. I have built hundreds of these w/o any issues.
It's the builder".

Geplaatst: 31 jan 2011 20:28
door marconi
Diogenes schreef:Ik heb het nog even voor je nagevraagd bij een vriend in de VS, die professioneel wielbouwer is en ik vroeg hem of het kwam door te weinig spaakspanning bij het bouwen. Dit is zijn antwoord:

"mavic are round and flat when new. Ride w/o proper
tension and the rim gets 'deformed'(bent) and the tension is uneven
and the rim will never be OK

CXP-33 rims are fine. I have built hundreds of these w/o any issues.
It's the builder".


Wel, ik denk dat dit voor de meeste soorten velgen geldt. Zoals ik al schreef zijn mijn 36 spaaks CXP 33 wielen na 5 jaar nog prima en dat was ook de reden waarom ik mijn zoon aanraadde deze velgen te nemen voor ongestoord en plezierig rijden/koersen. Helaas was dit met deze velgen niet zo.

Geplaatst: 31 jan 2011 22:10
door campasuper
LVGH schreef:
campa=super schreef:Een hoogteslag is in bijna alle gevallen te wijten aan degene die het wiel heeft ingespaakt.
Dat kan niet zomaar in de velg zitten.

Zeker wel. Bij matig afgewerkte velgen kun je hoogteslagen in de velg zelf hebben, dus voor het inspaken.


In een CXP33?
Lijkt me niet erg waarschijnlijk.