Ik rij ook met een SMP en ben er erg blij mee. Ik heb er een aantal riten mee kunenn rijden, met zo'n testzadel, het zadel werd er goed opgezet enzo en na een paar weken heb ik mijn eigen zadel gekocht.
Dit zadel doet trouwens wel wat meer dan alleen jullie nageslacht ontzien, het zorgt ook dat je in een bepaalde houding wordt gedwongen, dat is de eerste keer ontzettend wennen, zeker als je liever wat onderuitgezakt op je zadel zit, dat werk bij dit zadel niet. Erg rustgevend vind ik het om niet naar een positie te zoeken, ik zit en zit lekker en rijden maar.
Selle SMP Ready to Strike
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
-
- Forum-lid
Sinds gisteren ook in het bezit van een SMP Stratos (met dank aan forumlid vsopking). Vandaag eerste 60km mee gereden en dat is prima bevallen. Inderdaad na de fietstocht nog steeds voelbaar een jongetje . Dat kon ik bij mijn vorige zadel, een Fizik Alliante, niet zeggen. Daar was alles na een uurtje compleet gevoelloos.
Zadel is wel wat harder als de Fizik maar niet vervelend hard. Hopelijk blijft het goede gevoel de komende ritten en ben ik eindelijk van mijn vervelende klachten af ....
Zadel is wel wat harder als de Fizik maar niet vervelend hard. Hopelijk blijft het goede gevoel de komende ritten en ben ik eindelijk van mijn vervelende klachten af ....
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"
Watikjebrom ik hoop dat het zadel ook op termijn bevalt!
Ik ben nu na een 2e Toupe weer overgeschakeld op een Fizik Aliante die weer ander pijntjes veroorzaakt. Voorlopig nog niet helemaal uitgestudeerd met betekking tot zadels, vrees ik. Wie heeft er nog een Sanmarco regal vintage liggen of misschien een concor liggen - evt te ruil Toupe 2010
Ik ben nu na een 2e Toupe weer overgeschakeld op een Fizik Aliante die weer ander pijntjes veroorzaakt. Voorlopig nog niet helemaal uitgestudeerd met betekking tot zadels, vrees ik. Wie heeft er nog een Sanmarco regal vintage liggen of misschien een concor liggen - evt te ruil Toupe 2010
-
- Forum-lid
vsopking schreef:Watikjebrom ik hoop dat het zadel ook op termijn bevalt!
Nou, het zadel bevalt nog steeds prima! Sindsdien geen klachten meer gehad. Het enige waar ik nog steeds wat moeite mee heb is de hardheid van het zadel, maar een dikkere zeem biedt hier uitkomst.
Succes met je (vervolg) zoektocht!
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"
Ok! Zo zie je maar dat wat de een beschouwt als een martelwerktuig is voor de ander een topzadel. Ik zoek een zadel dat wat tederer is voor mijn klokkenspel...
Inmiddels een al een hele riedel zadels geprobeerd; mijn klachten treden vooral op ná het fietsen. gevoeligheid, daar ja...
Inmiddels een al een hele riedel zadels geprobeerd; mijn klachten treden vooral op ná het fietsen. gevoeligheid, daar ja...
Hoi,
Join the club....
Maar is het niet net de bedoeling van het SMP zadel om daar die doffe ellende te verlichten?
Ciao,
vsopking schreef:Ok! Zo zie je maar dat wat de een beschouwt als een martelwerktuig is voor de ander een topzadel. Ik zoek een zadel dat wat tederer is voor mijn klokkenspel...
Join the club....
Maar is het niet net de bedoeling van het SMP zadel om daar die doffe ellende te verlichten?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Ik rijd ondertussen al weer twee seizoenen met een Aspide Fx zadeltje, tamelijk minimalistisch, simpel van vorm, geen gat of sleuf om de druk te verlagen, maar perfect voor mijn zitvlak. Ik heb dit jaar toch wel heel wat lange ritten gereden, waaronder een randonneursbrevet 300 km en de Superrandonnée (385 km - 10000 hm) in Italie. In 20000 km minder problemen gehad dan in de 200 km op de SMP
Als één en ander een beetje meezit zou Paris Brest Paris er volgend jaar kunnen inzitten. Randonneurs zweren bij een Brooks of een Regal, maar ik heb geen enkele reden om mijn Aspide af te danken.
Als één en ander een beetje meezit zou Paris Brest Paris er volgend jaar kunnen inzitten. Randonneurs zweren bij een Brooks of een Regal, maar ik heb geen enkele reden om mijn Aspide af te danken.
fast by trade - fearless by reputation - francis by name