Quote: Origineel geplaatst door Bandit op 05 April 2005
[...]
Ciclosport komt in juni met de opvolger van de Hac4, de Hac5. Hierin zijn een aantal belangrijke verbeteringen doorgevoerd. Zo worden alle signalen digitaal overgestuurd én beschikt deze (eindelijk) over een draadloze cadanssensor. Een mooi apparaat op het eerste gezicht, maar kost, met cadanssensor (een optie!) zo rond de 400,=.
[...]
De importeur van Ciclosport in NL, Veltec, vermeldt op haar website dat de HAC5 vertraagd is. Ook de officiele HAC5-site vermeld iets soort gelijks. Verder is op diverse sites te zien dat ze HAC5 zo tussen de 320 en 350 gaat kosten. Wel zonder de trapfrequentie sensor, wat die moet kosten is duister.
Het enige verschil tussen de HAC4 en HAC5 zou de digitale (gecodeerde?) overdracht moeten zijn (van zowel hartslag, snelheid als trapfrequentie?). Verder ziet hij er wel gelikt uit en lijkt het erop of je de behuizing uit de polsband kan schuiven en dan dus zo op je fiets kan bevestigen in een (extra aan de te schaffen?) houder.
Kortom, nog een hoop vragen over de HAC5, iemand hem al ergens gezien in een winkel of met meer feiten?
Ciclosport vs Polar: wat moet ik doen?
Ik heb na een 2tal jaren tobben met de HAC4 een maand geleden de HAC 5 gekocht. Als ie het doet doet ie het goed, de senders zijn digital en de Hartslagmeter doet het tot op 30 meter vanaf de sensor, prima dus. Ook de registratie ontvangt goed. 2 sensoren voor de ATB en de Racefiets moet je apart initialiseren, want elk fietsprofiel werkt maar met één bepaalde sensor. dus da's wel leuk.
Het enige probleem is dat mijn apparaat hoewel nieuw gekocht via een internetbikeshop in Duitsland via Ebay voor €206,- via bieden. Af en toe stunten die Duitsers daarmee. Mijn apparaat functioneert mechanisch niet best, d.w.z. de knoppen doen het slecht en ik kreeg de trapsensor niet geïnitialiseerd.. Ik heb hem nu opgestuurd naar Ciclosport in Duitsland, hopelijk wordt het goed afgewikkeld.
groetjes, Opadick
Het enige probleem is dat mijn apparaat hoewel nieuw gekocht via een internetbikeshop in Duitsland via Ebay voor €206,- via bieden. Af en toe stunten die Duitsers daarmee. Mijn apparaat functioneert mechanisch niet best, d.w.z. de knoppen doen het slecht en ik kreeg de trapsensor niet geïnitialiseerd.. Ik heb hem nu opgestuurd naar Ciclosport in Duitsland, hopelijk wordt het goed afgewikkeld.
groetjes, Opadick
m.vr.gr.<br>
Dick Metselaar<br>
Dick Metselaar<br>