Pagina 4 van 4

Helm?

Geplaatst: 24 feb 2006 13:35
door cor01
Voor mij is het belangrijkste welke helm een eventuele klap het beste opvangt. En de prijs/kwaliteit verhouding. Voor zover ik het heb begrepen zou het hier ook over gaan.

Helm?

Geplaatst: 24 feb 2006 15:07
door bike_add1ct
Quote: Origineel geplaatst door Cor01 op 24 Februari 2006
Voor mij is het belangrijkste welke helm een eventuele klap het beste opvangt. En de prijs/kwaliteit verhouding. Voor zover ik het heb begrepen zou het hier ook over gaan.


Ach, zolang een helm CE goedgekeurd is hoef je je over de klap opvang echt niet druk te maken. Pasvorm, ventilatie, uiterlijk en gewicht lijken me het belangrijkst en dat moet je gewoon allemaal zelf uittesten.

Helm?

Geplaatst: 24 feb 2006 18:27
door snellehannes
Wat vinden jullie van selev?
 
 

Helm?

Geplaatst: 24 feb 2006 22:01
door scepticus
Quote: Origineel geplaatst door Cor01 op 24 Februari 2006
Voor mij is het belangrijkste welke helm een eventuele klap het beste opvangt. En de prijs/kwaliteit verhouding. Voor zover ik het heb begrepen zou het hier ook over gaan.


Dikke kans dat de dure helmen minder veilig zijn, vanwege al die gaten.
Maar idd, ze zijn goedgekeurd, dus dan zal t wel goed zijn (als je écht veilig wilt kun je maar beter een integraalhelm gaan dragen, ofwel: een fietshelm is altijd een compromis tussen draagcomfort en veiligheid)

Helm?

Geplaatst: 24 feb 2006 22:39
door amclassic-fan
Quoten: Origineel geplaatst door Snelle Hannes op 24 Februari 2006


Wat vinden jullie van selev?



Ik vind ze er goedkoop uitzien, zou er zelf niet snel eentje kopen.
Die Europese keuringen voor helmen stellen niets voor (paar jaar geleden iig, misschien verandert), het is gewoon kwestie van maar formuliertjes invullen en de helm is goedgekeurd, er werden helemaal geen testen mee gedaan.

Helm?

Geplaatst: 24 feb 2006 23:17
door scepticus
CE misschien?
TÜV en ANSI - SNEL zijn toch wel serieuze keurmerken?

Helm?

Geplaatst: 25 feb 2006 00:50
door amclassic-fan
Ik doelde inderdaad op CE

Helm?

Geplaatst: 26 feb 2006 12:21
door daveke
Nou dat geldt ook niet voor alleen voor die rabo en lone-star. Ik heb mijn atmos ook gekocht bij salden, en kwam wel binnen met mijn oude helm, maar heb de nieuwe atmos, voor 150 euro, gekocht zonder mijn oude monza in te leveren.

Het geldt dus niet altijd daarvoor, en zo geldt het ook niet altijd op fietsen. Een vriend van mij kocht daar een nieuwe fiets en zegt tegen de verkoper: als jij wil dat ik een fiets haal om in te ruilen pak ik wel een rijdend barrel met twee wielen. Maar daar schieten we allebei niets mee op toch? En zo kreeg hij z'n nieuwe fiets mee zonder iets in te ruilen voor de speciale prijs. Bij salden ben je goed af met een rappe babbel ;)

BTW: De Atmos is een heerlijk koele helm. Ik kreeg er zelf een koud hoofd in tijdens een rit door t zuiden des lands.

Helm?

Geplaatst: 26 feb 2006 19:58
door rien
Quoten: Origineel geplaatst door Daveke op 26 Februari 2006

Nou dat geldt ook niet voor alleen voor die rabo en lone-star. Ik heb mijn atmos ook gekocht bij salden, en kwam wel binnen met mijn oude helm, maar heb de nieuwe atmos, voor 150 euro, gekocht zonder mijn oude monza in te leveren. Het geldt dus niet altijd daarvoor, en zo geldt het ook niet altijd op fietsen. Een vriend van mij kocht daar een nieuwe fiets en zegt tegen de verkoper: als jij wil dat ik een fiets haal om in te ruilen pak ik wel een rijdend barrel met twee wielen. Maar daar schieten we allebei niets mee op toch? En zo kreeg hij z'n nieuwe fiets mee zonder iets in te ruilen voor de speciale prijs. Bij salden ben je goed af met een rappe babbel ;)BTW: De Atmos is een heerlijk koele helm. Ik kreeg er zelf een koud hoofd in tijdens een rit door t zuiden des lands.

Ik had gisteren ook een koel hoofd met mijn atmos. was dan ook maar een paar graden boven 0.

Helm?

Geplaatst: 01 mar 2006 22:33
door arno1973
Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 24 Februari 2006

Ach, zolang een helm CE goedgekeurd is hoef je je over de klap opvang echt niet druk te maken. Pasvorm, ventilatie, uiterlijk en gewicht lijken me het belangrijkst en dat moet je gewoon allemaal zelf uittesten.

CE is geen kwaliteitskeurmerk mbt op de functie van een product en zegt dus niets over de beschermende werking van een helm, dit nog afgezien van het feit dat je dat CE-merkje overal zo op kan zetten. CE-is met name bedoelt om het productieproces te normeren. In de praktijk zal een goed bekend staand merk hiermee dus ook wel een basis productkwaliteit halen, maar het CE-merk op zich zelf zegt dus niet zo heel veel.