Heb een Renault Megane station (2005) met de wielen eruit past het frame met gemak achter in zonder de bank plat te doen. schuif je dat afdek ding er over en niemand ziet je fiets liggen.
Ideaal voor wanneer je de auto wat langer ergens parkeert met de fiets erin. Doe je de bank plat kun je de wielen er makkelijk in laten zitten.
auto waar fiets in past
Wel je lijkt me niet erg geinformeerd in hedendaagse auto's als ik je post zo zie.hendrikjan schreef:Ik weet niet zo goed waar ik dit topic moet plaatsen. Ik zet het maar hier, als het verplaatst moet worden.. Mods ga je gang
Ik heb advies nodig in het aanschaffen van ene auto..
Binnenkort wil ik mijn eerste auto gaan koen, ik zie door de bomen het bos niet meer... Ik heb ongeveer 4500 euro te besteden. Ik heb niet zo heel veel eisen, behalve dat ik zo veilig mogelijk en goedkoop mogelijk wil rijden, en ik wil dat er twee fietsen in mee kunnen. Als deze fietsen voor een deel uit elkaar moeten (lees voorwiel + achterwiel er uit + stuur dwars) , vind ik dat geen probleem. De auto zal niet heel veel gebruikt worden, al mijn woon werk verkeer zal in principe met de fiets en of het openbaar vervoer gedaan worden. Het moet een auto voor de weekendjes weg zijn, om net dat extra mobiliteitsgemak te krijgen. Vakanties en weekendjes weg.. Een hele grove schatting is dat ik max 10000 km per jaar zal gaan rijden..
Wat is degelijk en relatief goedkoop in het onderhoud? Roesten franse auto's nog steeds weg waar je bij staat? Zijn de japanse koekblikken echt zo onveilig? En is de duitse degelijkheid echt of is dat maar een fabeltje?
Wie kan mij helpen een verstandige keus te maken?
Auto's roesten niet meer onder je kont vandaan en er zijn ook niet meer echt koekblikken. Al heel lang niet meer.
Er worden eigenlijk niet meer echt slechte auto's gemaakt. In bijna elke auto passen trouwens wel twee fietsen.
Waar je op kunt letten is hoe je de fiets in de auto zet/legt. Vergeet niet dat lading, zoals een liggende fiets in de auto, een (levens)gevaarlijk projectiel kan zijn bij een aanrijding. Een bestelachtig voertuig is niet zo flitsend maar wel erg praktisch.Je kunt de fietsen rechtop plaatsen en er is een tussenschot tussen de laadruimte en zitruimte.
omdat je niet zo veel weet omtrent dit onderwerp raad ik je aan te beginnen op de volgende link
http://www.anwb.nl/auto/koop-en-verkoop ... kopen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25
Ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat als je me schrijft dat ik niet goed geïnformeerd ben op het gebied van hedendaagse auto's. Ik praat na wat ik als jongetje van tien tijdens de borrelpraat van mijn ouders heb meegekregen.... Heel veel verder is mijn kennis ten aanzien van auto's ook niet ontwikkeld. Vandaar ook dit topic.. Er staan een aantal zinnige tips in, maar ook een aantal minder zinnige, ik bedoel, hoe fantastisch een dacia logan ook moge zijn, deze past volgens mij niet in mijn budget, zelfde geldt voor een Volkswagen touran, de pagina van de anwb waar je naar verwijst kende ik nog niet, daar staan ook nog wel wat handige tips op die ik niet kende. Dank. En de opmerkingen over km versus leeftijd, daar kan ik ook wel wat mee, denk ik.. Hoewel ik daar nog niet helemaal zeker van ben..
Maar welke auto nu relatief goedkoop in het onderhoud is en welke juist duur, blijft een beetje gissen.. Terwijl daar volgens mij toch wel echt grote verschillen in zitten.. Maar dat kan ik mis hebben.
De Volkswagen auto groep maakt bijvoorbeeld VW, Skoda, Seat, Audi en Porsche, en misschien nog wel meer, zijn al deze auto's even betrouwbaar? Even duur in het onderhoud? Gaan ze even veel km mee? Iedereen zal op die vraag direct Nee antwoorden, maar niemand kan kennelijk aangeven welke auto's relatief duur en of goedkoop zijn in het onderhoud.. Hoe verhoudt dit zich tot de Nissan groep / Toyota en of andere jappaner ..
Dat een tweedehands auto kopen een beetje een gok is geloof ik direct, maar een aantal zaken moet toch wel duidelijk kunnen zijn en op de een of andere manier kom ik daar niet goed achter.. Ik hoef geen reuze auto, twee fietsen (voor wiel / achter wiel eruit) er in en nog wat prop ruimte kleding en een flesje wijn lijkt me in beginsel genoeg..
Ik kom dan bij een 5 deurs hatchback (niet station) variant van het maatje polo / ford fiesta / renault clio / seat ibiza, maar ook toyota corolla, yaris verso, nissan almera, honda civic mazda 323 en ga zo maar door.. Ik hoef verder niet een "spannende" auto.. Bijkomend nadeel is, dat ik nu geen auto heb.. dus als ik er een zie op internet waarvan ik denk, "goh dat lijkt me wel wat", dan zul je net zien dat dat bij een winkel in ede is of god knows where.. hoe kom je daar?
lfjewfojfjfswfc'wjfcl wfkjd erg frustrerend allemaal
Maar welke auto nu relatief goedkoop in het onderhoud is en welke juist duur, blijft een beetje gissen.. Terwijl daar volgens mij toch wel echt grote verschillen in zitten.. Maar dat kan ik mis hebben.
De Volkswagen auto groep maakt bijvoorbeeld VW, Skoda, Seat, Audi en Porsche, en misschien nog wel meer, zijn al deze auto's even betrouwbaar? Even duur in het onderhoud? Gaan ze even veel km mee? Iedereen zal op die vraag direct Nee antwoorden, maar niemand kan kennelijk aangeven welke auto's relatief duur en of goedkoop zijn in het onderhoud.. Hoe verhoudt dit zich tot de Nissan groep / Toyota en of andere jappaner ..
Dat een tweedehands auto kopen een beetje een gok is geloof ik direct, maar een aantal zaken moet toch wel duidelijk kunnen zijn en op de een of andere manier kom ik daar niet goed achter.. Ik hoef geen reuze auto, twee fietsen (voor wiel / achter wiel eruit) er in en nog wat prop ruimte kleding en een flesje wijn lijkt me in beginsel genoeg..
Ik kom dan bij een 5 deurs hatchback (niet station) variant van het maatje polo / ford fiesta / renault clio / seat ibiza, maar ook toyota corolla, yaris verso, nissan almera, honda civic mazda 323 en ga zo maar door.. Ik hoef verder niet een "spannende" auto.. Bijkomend nadeel is, dat ik nu geen auto heb.. dus als ik er een zie op internet waarvan ik denk, "goh dat lijkt me wel wat", dan zul je net zien dat dat bij een winkel in ede is of god knows where.. hoe kom je daar?
lfjewfojfjfswfc'wjfcl wfkjd erg frustrerend allemaal
-
- Forum-lid
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25
idd met mijn racefiets, was misschien niet helemaal duidelijk ..
-
- Forum-lid
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25
Nou de knoop is doorgehakt, het is uiteindelijk een mazda 323 1.5 fastbreak glx geworden met 120000 km op de teller Met een deelbare achterbank, zo iets als deze,
Nu maar eens zien hoe dit ruim tien jaar oude beestje het gaat houden
Nu maar eens zien hoe dit ruim tien jaar oude beestje het gaat houden
-
- Forum-lid
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25
Het is geen bmwpower, maar zeker een prima auto