Bestellingen uit US of China: wanneer moet je extra dokken?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
En dat is op zich ook niet zo gek, want het is wel valsheid in geschriften. Een Chinees schrijft alles op de doos wat je maar wilt, want daar zal er nooit iemand voor veroordeelt worden. Al die importheffingen zijn een doorn in 't oog van de Chinezen, dus daar willen ze wel helpen om er onderuit te komen. Bij m'n carbon velgen en TT frame zat een niet-kloppende factuur. Ze hadden er op gezet dat de velgen $25 waren en het frame $100 (zo uit 't hoofd). De douane vond dat wat te weinig voor zo'n grote doos en die hebben er een formule op los gelaten (dus zonder de doos open te maken). En toen moest ik in totaal €50 aftikken. Dat was minder dan de helft van wat ik officieel had moeten betalen. Gezien dat de Dollar zeer gunstig stond was het gewoon een koopje.
joostvanbezooijen schreef:jeroennl schreef:Je moet het laten opsturen als een gebruikt frame of garantie claim, dus niet in de originele doos. Ook als dusdanig laten aangeven, dan hoef je de heffingen en BTW niet te betalen.
Dat weigeren Amerikanen nou juist allemaal. Het staat op eBay vaak zelfs bij de kleine lettertjes.
Als je goed zoekt kan je sites vinden die jouw een adres geven in de VS, die pakken het om en versturen het vervolgens naar NL, zo ben ik ook goedkoop aan mijn S3 gekomen. Voor jou niets illegaals aan, voor die partij wel, die exporteren soms dingen met een verbod.
Voor het laatste kun je hier terecht: http://www.fromus2eu.nl/
Heb nu 4x uit de US besteld, iedere keer betaal ik ongeveer 25% bovenop de prijs.
Dat maakt de prijs van dollar naar euro ongeveer 1:1!
Iedere keer is het 19% btw en de rest invoerrechten.. Maar het vervelendste is nog dat je pakketje soms al 3 weken in t land is, en je er niet bij kan!
Dat maakt de prijs van dollar naar euro ongeveer 1:1!
Iedere keer is het 19% btw en de rest invoerrechten.. Maar het vervelendste is nog dat je pakketje soms al 3 weken in t land is, en je er niet bij kan!
Velo-Retro
Amclassic-fan schreef:En dat is op zich ook niet zo gek, want het is wel valsheid in geschriften. Een Chinees schrijft alles op de doos wat je maar wilt, want daar zal er nooit iemand voor veroordeelt worden. Al die importheffingen zijn een doorn in 't oog van de Chinezen, dus daar willen ze wel helpen om er onderuit te komen. Bij m'n carbon velgen en TT frame zat een niet-kloppende factuur. Ze hadden er op gezet dat de velgen $25 waren en het frame $100 (zo uit 't hoofd). De douane vond dat wat te weinig voor zo'n grote doos en die hebben er een formule op los gelaten (dus zonder de doos open te maken). En toen moest ik in totaal 50 aftikken. Dat was minder dan de helft van wat ik officieel had moeten betalen. Gezien dat de Dollar zeer gunstig stond was het gewoon een koopje.
Heb zelf ook al een week een pakketje bij de douane liggen, dus ik wacht met smart op de brief die ze mij gaan zenden of op een verrassing aan de deur. Heeft de douane voor jouw frame en velgen ook een een nieuwe waarde bepaald, of kreeg je alleen het te betalen bedrag te zien?