Ik moet toch hartelijk lachen om een heleboel reacties hier
Mijn vrouw wilde ook niets weten van fietsen, ik deed toen nog alleen mtb`en, wel verschillende keren gevraagd of ze mee wilde....
Ik zag wel heel veel twijfel bij haar, om de genoemde punten, strakke fietskleding, niet bij kunnen houden, duur enz enz......
Heb op een zekere dag voor haar een MTB met bijbehorende uitrusting gekocht, was een risico want heb gelijk een nieuwe met een goede afmontage gekocht ( dit scheelt een hoop ergenis ), ze vond het helemaal geweldig haar eigen MTB, en fiets nu met veel plezier op de MTB mee, ook in moeilijke mtbparcours.
Op het ogenblik zit ze vaker op de MTB als ik, dit komt omdat ik ook kilometers op de racefiets maak, maar ze gaat gerust alleen erop uit met de MTB, er is maar 1 nadeel heb in het begin gezegd dat ik haar fiets schoonhoud, dat ze dit niet zelf hoeft te doen
Sinds kort heeft mijn dochter van bijna 13 naast haar mountainbike ook een racefiets en ik zie mijn vrouw ook hier nog wel een keertje opstappen, het is namelijk ook haar maat ( zadelpen hoger ), maar dit moet wel uit haar zelf komen, dwingen helpt niets denk ik.