Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Praatprogramma's rondom de Tour

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 18 jul 2011 20:16

Ik zap van TdJ naar Vive le Velo ofschoon het iets overlapt en dan uiteindelijk naar de Avondetappe. Soms sla ik Avondetappe over als er geen boeiende gasten zitten.

TdJ is vermakelijk maar soms ook erg irritant. De formule van humor gecombineert met kennis is eigenlijk gelijk aan het programma tijdens het WK Voetbal vorig jaar met Van der Gijp. Ik keek elke avond al ben ik geen echte voetbal fan.
Gatver, die Derksen zeg. Loopt eerst te blaten dat Hoogerland eigenlijk uit had moeten stappen maar verkondigt later wel dat Gesink een slapjanus' is. Rijm die twee maar. Derksen lult zich er wel weer uit maar niet echt. Pedant mannetje. Hij zit er vanavond geloof ik weer en hoop zo van ganser harte dat hij toch een keer afgefakkeld wordt. De blaaskaak.

Eigenlijk vind ik TdJ vanwege het amusementsgehalte en vaak oudere renners aan tafel (zoals gisteren Rooks) en Vive le Velo wel het aardigste. Vive le Velo heeft vaak leuke onderwerpen en interessante gasten (dacht de gebroeders Schleck vanavond) die echt wat te vertellen hebben over wielrennen dan wel topsport hetgeen een beetje een manco is bij TdJ waar ze soms maar alles aan tafel schuiven.
Wat ergerde ik me aan Tom Coronel die op de Tacx ging zeg. Fiets als een oud wijf achter een rollator en zit dju nog aan toe ook nog eens op de Tacx te Twitteren.

Avondetappe wordt gewoon de grond in geboord door Smeets. Kapt bruut mensen af in hun verhaal en als een antwoord niet in lijn met zijn gedachten is. Bijna onbeschoft vind ik die Smeets acties soms maar dat hoort in een ander topic: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... ts#p663088" onclick="window.open(this.href);return false;
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

janvr
Forum-lid

janvr 19 jul 2011 19:18

TdJ is een vrij pretentieloos "gezellig thuis club" programma. En als er een interessante discussie dreigt te ontstaan, zoals laatst tussen Danny Nelissen en Erik Dekker, dan wordt dat binnen 15 seconden afgekapt door de presentator of door Gert "Ah joh, weet je wat het is..." Jacobs. Jammer van al dat voetbalgeleuter, maar wellicht gaan ze de komende winter op zondagavond ook over wielrennen praten. Ik wist trouwens niet dat voetballers zo veel van wielrennen hielden, zoals Johan Derksen beweerde. Dacht dat ze na(ast) hun voetbalcarrière voornamelijk golfden. Wel leuk vind ik het rijden op de Tacx. Ik vroeg me af welke fiets er standaard op staat. Is dat een Beone?
De Avondetappe is de Mart "mij hoeven ze niks meer te vertellen" Smeets show met gasten die voornamelijk bruggetjes mogen vormen voor de stellingen van Mart.
Blijft over Vive le vélo. Een rustig en informatief napraat programma, dat uiteraard gericht is op de Belgische renners. Maar waar de gasten goed de kans krijgen hun verhaal te doen.
Het is niet allemaal super, maar het kon waarschijnlijk ook stukken slechter. Tot slot, (offtopic, sorry) wat ik wel een enorme verbetering vind is de aanwezigheid van Michael Boogerd bij het live verslag.

superb11
Forum-lid

superb11 19 jul 2011 21:13

Ik had TdJ nog niet gezien dus zapte er net even naar toe. Was meteen weer genezen na 5 minuten. Al die afzeik-tv komt me zo langzamerhand een beetje de keel uit. Zal wel aan mijn leeftijd liggen. Vive le Velo kan me wat dat betreft beter bekoren, vooral omdat mensen de gelegenheid krijgen om uit te praten.
De Avondetappe is voor mij over het algemeen te laat om regelmatig te bekijken maar valt in beperkte hoeveelheden wel te pruimen, mits ik niet te veel last krijg van mijn lelijke overhemden-allergie.

eelcoz

eelcoz 19 jul 2011 21:15

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 29 nov 2011 08:56, 2 keer totaal gewijzigd.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 19 jul 2011 23:19

Tsss......ik heb nu de Avondetappe op staan. Beetje voorbarig maar daar zit nu nakka niks aan wielerkennis aan tafel. WTF?! Kom op zeg. Lijkt meer een Rondom Tien of zoiets. Geen enkele goede input van een iets wat direct in relatie met wielrennen staat.
Met Lubberding b.v. heb je tenminste wat. Dit is een wieler benadering zoals een CEO of top manager zijn bedrijf en werknemers ziet..........geen idee hebben ze. Kom op, er zijn toch wel interessantere gasten te vinden.
En Smeets maar met zijn 'Meneer Van der Veer', Meneer dat.

Het pompeuze gehalte van de Avond Etappe in het kwadraat vanavond.

EDIT: ik was dus niet voorbarig. Wat een flutuitzending zeg.
U2-11 O'Clock Tick Tock

ridley38
Forum-lid

ridley38 20 jul 2011 00:05

zorroi schreef:Tsss......ik heb nu de Avondetappe op staan. Beetje voorbarig maar daar zit nu nakka niks aan wielerkennis aan tafel. WTF?! Kom op zeg. Lijkt meer een Rondom Tien of zoiets. Geen enkele goede input van een iets wat direct in relatie met wielrennen staat.
Met Lubberding b.v. heb je tenminste wat. Dit is een wieler benadering zoals een CEO of top manager zijn bedrijf en werknemers ziet..........geen idee hebben ze. Kom op, er zijn toch wel interessantere gasten te vinden.
En Smeets maar met zijn 'Meneer Van der Veer', Meneer dat.

Het pompeuze gehalte van de Avond Etappe in het kwadraat vanavond.

EDIT: ik was dus niet voorbarig. Wat een flutuitzending zeg.
Waarom kijk je dan elke dag maar weer?
Pain....
.... is a french bread

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 20 jul 2011 00:08

Omdat ik niet blind wil oordelen zonder het gezien te hebben en soms hebben ze interessante gasten die wel wat te vertellen hebben. Vanavond was voor mij een 'breaking point'. No more Avond Etappe.
U2-11 O'Clock Tick Tock

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 20 jul 2011 00:56

janvr schreef: Wel leuk vind ik het rijden op de Tacx. Ik vroeg me af welke fiets er standaard op staat. Is dat een Beone?
als het goed is staat de fiets van de trappende gast op de Tacx, bij die BN'ers zoals vandaag bv Bas Muijs staat er een Bianchi omdat dat (Alpe d'Huzes)team van BN'ers door oa Bianchi ( maar ook Boretti) gesponsord worden.

Ik heb ook een Tacx fiets op de Tacx zien staan, benieuwd wat voor frame dat nu echt is....
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

janvr
Forum-lid

janvr 20 jul 2011 06:34

supergrover1 schreef:
janvr schreef: Wel leuk vind ik het rijden op de Tacx. Ik vroeg me af welke fiets er standaard op staat. Is dat een Beone?
als het goed is staat de fiets van de trappende gast op de Tacx, bij die BN'ers zoals vandaag bv Bas Muijs staat er een Bianchi omdat dat (Alpe d'Huzes)team van BN'ers door oa Bianchi ( maar ook Boretti) gesponsord worden.

Ik heb ook een Tacx fiets op de Tacx zien staan, benieuwd wat voor frame dat nu echt is....
Die bedoelde ik ook...

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 20 jul 2011 09:32

supergrover1 schreef:

Die Bianchi van Bas Muis was een maat of 3 te klein :?

eelcoz

eelcoz 20 jul 2011 09:54

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 29 nov 2011 08:56, 2 keer totaal gewijzigd.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 20 jul 2011 10:07

Die BeOne wordt geveild voor 't goede doel.

Die standaard fiets voor BN'ers is een Bianchi met Campagnolo afmontage.

Plaats reactie