Vrees van wel.. Of sta jij in 1 seconde van 30 km per uur stil, en in 1 seconde weer naar 30?kilometervreter schreef:Stoplichten in Amsterdam beinvloeden de gemiddelde snelheid niet.
Fietsgemiddelden!
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Hangt ervan af is een beter antwoord ... als je computerke automatisch stopt met tellen als je stilstaat of niet.evrieselaar schreef:Vrees van wel.. Of sta jij in 1 seconde van 30 km per uur stil, en in 1 seconde weer naar 30?kilometervreter schreef:Stoplichten in Amsterdam beinvloeden de gemiddelde snelheid niet.
Op mijn garmin bakske heb je een "average" en "moving average".
- "average" is altijd beschikbaar en niet rijden (stilstaan) zal dus het gemiddelde negatief beinvloeden.
=> 5 minuten voor het rode licht en gemiddelde daalt
- "moving average" is enkel beschikbaar na de rit is het gemiddelde zonder de pauzes.
=> 5 minuten voor het rode licht gaat het gemiddelde minder beinvloeden omdat het effectieve stilstaan niet mee telt
edit: hum ... of zijn er misschien speciale lichten enkel in amsterdam
Laatst gewijzigd door twofourtwo op 26 jul 2011 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!
-
- Forum-lid
Mogelijk doelt Kilometervreter op het feit dat in Amsterdam de fietsers niet stoppen voor rood...
-
- Forum-lid
... effectieve stilstaan ...carel schreef:... maar het afremmen om tot stilstand te komen wel !
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!
-
- Forum-lid
Op je Garmin kun je instellen wat hij niet mee moet tellen, dan stel je 29.9 in, goed voor het gemiddelde
Grappige is altijd dat wedstrijdrenners altijd zeggen "gemiddelden zijn voor toerders" maar dat er toch vaak in het laatste uur koers wordt gemaakt om toch maar boven die magische 30 uit te komen!
Overigens heb ik jaren zonder fietscomputer getraind omdat ik van mezelf ook minstens 30 moest rijden....na 18 jaar fietsen begin ik er een beetje overheen te komen
Grappige is altijd dat wedstrijdrenners altijd zeggen "gemiddelden zijn voor toerders" maar dat er toch vaak in het laatste uur koers wordt gemaakt om toch maar boven die magische 30 uit te komen!
Overigens heb ik jaren zonder fietscomputer getraind omdat ik van mezelf ook minstens 30 moest rijden....na 18 jaar fietsen begin ik er een beetje overheen te komen
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Maar wie fietst er nou vier keer in de week hetzelfde rondje?opafiets schreef:die verkeerslichten beinvloeden je gemiddelde niet wanneer jij altijd een zelfde rondje fietst met al die stoplichten.
er van uitgaande dat je altijd even lang moet wachten voor een stoplicht.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
-
- Forum-lid
@superrose
Blijkbaar mensen die altijd hetzelfde gemiddelde willen hebben
Ik zou het saai vinden haha!
Blijkbaar mensen die altijd hetzelfde gemiddelde willen hebben
Ik zou het saai vinden haha!
Ik gebruik zelf sports-tracker deze is voor nokia, android en iphone,
dus mocht je switchen van telefoon heb je altijd dezelfde app en al je statistieken.
Ook vind ik de website erg goed gemaakt je kan veel bijhouden...
endomondo heb ik ook geprobeerd leuk om dat je live gevolgd kan worden
maar de tijden en km p/uur kloppen niet bij mij.
Ben wel benieuwd of er nog andere zijn die ook op Nokia draaien.
dus mocht je switchen van telefoon heb je altijd dezelfde app en al je statistieken.
Ook vind ik de website erg goed gemaakt je kan veel bijhouden...
endomondo heb ik ook geprobeerd leuk om dat je live gevolgd kan worden
maar de tijden en km p/uur kloppen niet bij mij.
Ben wel benieuwd of er nog andere zijn die ook op Nokia draaien.
Mijn gemiddelden passen zich aan het doel van de rit aan. Voor een souplesse/D1 training kom je natuurlijk op een ander gemiddelde uit als bij een andere trainingsvorm.
Via mijn garmin kan ik mooi alle trainingen langs elkaar vergelijken qua hr/cadans/snelheid. Een mooi gemiddelde over een vast 'voluit' rondje van 65km is voor mij rond de 33,4. Mijn topgemiddelde is daar 33,9pu terwijl ik meestal rond de 32,9pu uitkom. Ik verbaas me over de 40+ gemiddelden hiero.........dan moet je wel bijna of in een groep trainen of heel snel een profploeg bellen! Of op een circuit zonder verkeer, fietspaden, stoplichten, andere verkeersdeelnemers fietsen.
Ik heb gemiddelden van 21pu (cyclo's/bergritten van 160km of meer) tot 36,7pu (groepstraining tot 65km) en dat zijn volgens mij beide topgemiddelden waar ik erg trots op ben
Via mijn garmin kan ik mooi alle trainingen langs elkaar vergelijken qua hr/cadans/snelheid. Een mooi gemiddelde over een vast 'voluit' rondje van 65km is voor mij rond de 33,4. Mijn topgemiddelde is daar 33,9pu terwijl ik meestal rond de 32,9pu uitkom. Ik verbaas me over de 40+ gemiddelden hiero.........dan moet je wel bijna of in een groep trainen of heel snel een profploeg bellen! Of op een circuit zonder verkeer, fietspaden, stoplichten, andere verkeersdeelnemers fietsen.
Ik heb gemiddelden van 21pu (cyclo's/bergritten van 160km of meer) tot 36,7pu (groepstraining tot 65km) en dat zijn volgens mij beide topgemiddelden waar ik erg trots op ben