Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Wat dragen jullie in de winter tussen +5 en -5 ?

ciske
Forum-lid

Gebruikersavatar ciske 20 nov 2011 20:42

vandaag ( zondag 20/11) +- 0° geen wind :

- ondershirt Aldi met windstopper en lange mouw
- winterjack supportiv van Decathlon
- lange winterbroek Supportiv van Decathlon
- dikkere sokken + neopreen overschoenen
- helmmuts + helm
- handschoenen

bij veel wind :
+ extra mouwloze body / windbreker

bij hevige vrieskou :
de body/windbreker + extra nauwsluitend ondershirt van Decathlon of nike
+ zijden handschoenen en kousen onder kousen en handschoenen.

je ziet , het hoeven niet altijd dure spullen te zijn die je warm houden !
Gilbertson Allure TI - Campa Ath. EPS
Kuota Kross - Shimano Ult. Di2
Kuota Kalibur TT -Campa Chorus

cannae
Forum-lid

Gebruikersavatar cannae 20 nov 2011 20:56

Je hebt gelijk dat duur niet altijd beter is, het ALS van Assos betekend alleen dat alles goed op elkaar aansluit en het is gemakkelijk. Je hoeft weinig zelf te puzzelen om en warme outfit voor de kou samenstellen.

15 tot 10 jaar gelenden in mijn studententijd fietste ik met wat ik kon vinden voor het budget wat ik had en dat werkte ook. Alleen wanneer het erg koud was kon ik niet langer dan een uur buiten blijven :lol:.
enjoy the ride

soloist
Forum-lid

Gebruikersavatar soloist 21 nov 2011 12:56

Vorige week een Castelli Mannaggia Due jack gekocht. Bij 7 graden met alleen een ondershirt eronder warm zat, bijna TE warm. Lijkt me dat ik deze winter geen excuses meer heb om op de Tacx te kruipen als het vriest... :)
Afbeelding

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 21 nov 2011 13:30

Natuurlijk helpt het ook om even nog wat extra naar binnen te werken voor het fietsen. Ik doe het nu vooral met een goedkoop thermo hemd. Een gewoon lang shirt. Gepaard met een relatief dun fietsshirt met lange mauwen. Meestal geen windstoppend materiaal, dan gaat het zweet niet weg. ( al heb ik ook te veel goedkope braai, maar die jack zijn ook zo duur :O).Een goede lange broek is voor mij het belangrijkst als de benen warm blijven komt de rest vanzelf. Overschoenen en handschoenen zijn ook goede kwaliteit. Koude handen en voeten is vreselijk. Een muts heb ik nog nooit opgehad. Maar daar heb ik ook veel te veel haar voor.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

dickw
Forum-lid

Gebruikersavatar dickw 08 dec 2011 12:00

Ik ben 75 kg en heb een binnenbeenlengte van 95 cm en ben 190 lang. Die binnenbeenlengte speelt mij parten met mijn huidge broek. Deze is veel te kort, weet iemand een merk/type dat fatsoenlijk past?

Alvast bedankt!

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 08 dec 2011 12:10

dickw schreef:Ik ben 75 kg en heb een binnenbeenlengte van 95 cm en ben 190 lang. Die binnenbeenlengte speelt mij parten met mijn huidge broek. Deze is veel te kort, weet iemand een merk/type dat fatsoenlijk past?

Alvast bedankt!
Castelli Sorpasso maat XL zou moeten voldoen. (ik ben 190 cm met een BBL van 93,4), zit me als gegoten.
Afbeelding

dickw
Forum-lid

Gebruikersavatar dickw 08 dec 2011 12:59

loos schreef:Castelli Sorpasso maat XL zou moeten voldoen. (ik ben 190 cm met een BBL van 93,4), zit me als gegoten.
Bedankt Castelli vind ik een pracht merk. Maar wat een prijs zeg.... Ik zie dat deze van 4 -15 graden aanbevolen wordt. Hoe zit je met lagere temperaturen?

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 08 dec 2011 14:32

dickw schreef:
loos schreef:Castelli Sorpasso maat XL zou moeten voldoen. (ik ben 190 cm met een BBL van 93,4), zit me als gegoten.
Bedankt Castelli vind ik een pracht merk. Maar wat een prijs zeg.... Ik zie dat deze van 4 -15 graden aanbevolen wordt. Hoe zit je met lagere temperaturen?
Ik heb de broek gekocht voor 114,95 bij All1sport in Italie (dicht bij de bron). Ik heb er al tot 0 graden mee gereden, was prima te doen. Boven de 12 graden rijd ik liever met kniestukken.
Afbeelding

Plaats reactie