WK 2011 Kopenhagen
@timo2.0: in weze komt het op hetzelfde neer. Een kansloze aanvalspoging en een kansloze poging in de sprint.
Van Vliet wil niet met een kansloze sprintersploeg naar de slachtbank, dus neemt hij maar een kansloze klimmersploeg mee naar een vlak parkoers?
Boom, hoogerland, terpstra, tjallingi, dat zijn in ieder geval nog jongens die vaak aanvallend rijden, een redelijke grote motor hebben. Ook op het vlakke.
Mollema, gesink en Poels zijn dat absoluut niet.
Misschien moeten mollema, gesink en boom maar lekker de Spaanse armada gaan helpen voor een allerlaatse poging van Oscarito, want hoe pessimistisch het ook klinkt,
deze Nederlandse ploeg gaat niks winnen op dit parkoers
Van Vliet wil niet met een kansloze sprintersploeg naar de slachtbank, dus neemt hij maar een kansloze klimmersploeg mee naar een vlak parkoers?
Boom, hoogerland, terpstra, tjallingi, dat zijn in ieder geval nog jongens die vaak aanvallend rijden, een redelijke grote motor hebben. Ook op het vlakke.
Mollema, gesink en Poels zijn dat absoluut niet.
Misschien moeten mollema, gesink en boom maar lekker de Spaanse armada gaan helpen voor een allerlaatse poging van Oscarito, want hoe pessimistisch het ook klinkt,
deze Nederlandse ploeg gaat niks winnen op dit parkoers
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.
misschien zijn de hardrijders die jij noemt ook wel de kopmannen en nemen de klimmers de knechten rol op zich?
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Mollema kan nog redelijk aan komen. Tegen een Gilbert of een Hagen maakt hij geen kans, maar goed als dat de eis voor selectie moet zijn kan 90% van 't peleton wel thuis blijven. Gesink kan nog wel een stukje alleen rijden of idd voor een ander knechten, die valt niet zo maar stil. Waarom Poels dan mee gaat ontgaat mij echter, hij is een pure klimmer en daarnaast helemaal verrot gegaan in de Vuelta. Terwijl juist Gesink en Mollema beide in een prima vorm lijken te steken.
+1. Wout Poels reed een aardige Vuelta maar was bij lange na niet zo goed(constant) als Bauke. Dus begrijp niet waarom die mee moet.amclassic-fan schreef:Mollema kan nog redelijk aan komen. Tegen een Gilbert of een Hagen maakt hij geen kans, maar goed als dat de eis voor selectie moet zijn kan 90% van 't peleton wel thuis blijven. Gesink kan nog wel een stukje alleen rijden of idd voor een ander knechten, die valt niet zo maar stil. Waarom Poels dan mee gaat ontgaat mij echter, hij is een pure klimmer en daarnaast helemaal verrot gegaan in de Vuelta. Terwijl juist Gesink en Mollema beide in een prima vorm lijken te steken.
Neem dan nog iemand mee die een aardige finale kan rijden al zou ik zo snel niet een naam weten.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Beetje paradoxaal toch : de twee lage landen hebben geen topsprinters meer!!
Maak je geen illusies, als Cavendish er nog bijzit op het eind: 95% kans dat hij wint ( en ik ben niet echt een Cavendish-fan).
Maak je geen illusies, als Cavendish er nog bijzit op het eind: 95% kans dat hij wint ( en ik ben niet echt een Cavendish-fan).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
-
- Forum-lid HC
Poels snap ik ook niet, niets tegen Poels prima vent maar daar heeft ie weinig te zoeken. Ik zou als ploegleider van een aantal landen niet op de sprint gokken.
De Nooren hebben een gevaarlijk team, die kunnen meer dan aardig sprinten en ook wel eventueel alleen aankomen.
Fabian? Hoe goed is die? gaat ie de tijdrit winnen of wordt het toch Martin en een van beide als outsider voor de wegwedstrijd?
Ik denk gewoon niet dat Cavendish gaat winnen, dat ga je toch niet laten gebeuren.
Als ze allemaal gaan zitten kijken, ja dan heeft ie een goede kans.
De Nooren hebben een gevaarlijk team, die kunnen meer dan aardig sprinten en ook wel eventueel alleen aankomen.
Fabian? Hoe goed is die? gaat ie de tijdrit winnen of wordt het toch Martin en een van beide als outsider voor de wegwedstrijd?
Ik denk gewoon niet dat Cavendish gaat winnen, dat ga je toch niet laten gebeuren.
Als ze allemaal gaan zitten kijken, ja dan heeft ie een goede kans.
Zo herinner ik mij een WK op Zolder waar Chippolinni in een zetel naar de regenboogtrui werd gereden omdat Zabel en McEwen ook een kans dachten te maken. Een herhaling van dat scenario is heel goed mogelijk als de Amerikanen en Noren Cavendish menen te kunnen tackelen in een sprint.wasbeer2006 schreef:Ik denk gewoon niet dat Cavendish gaat winnen, dat ga je toch niet laten gebeuren.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
- de zwarten
- Forum-lid HC
Gewoon een vraag (spreek me tegen als ik het verkeerd zie):
- ik neem dus aan dat de aankomst licht bergop loopt...
- Hoeveel keer heeft Cav. een sprint licht bergop gewonnen? Ik herinner me er alvast eentje in de tour, waarbij Gilbert tweede werd. Maar ik denk dat het er verder niet zoveel zijn.
Ik denk dus dat, ALS het effectief meer bergop loopt dan pakweg de Champs Elysees (in Belgische krant vergelijking met de Vandekerckhovelaan in Gent gezien, en die is toch wel 3-4%), een pure sprinter zoals Cavendish het lastig krijgt na 260km WK ten opzichte van een machtssprinter zoals Hushovd/Gilbert/Sagan (zeg maar mannen die een helling opsprinten).
edit: dit lijkt toch net iets teveel op macht en te weinig op pure snelheid voor Cavendish:
http://www.youtube.com/watch?v=BmdQoN0U ... age#t=864s" onclick="window.open(this.href);return false;
- ik neem dus aan dat de aankomst licht bergop loopt...
- Hoeveel keer heeft Cav. een sprint licht bergop gewonnen? Ik herinner me er alvast eentje in de tour, waarbij Gilbert tweede werd. Maar ik denk dat het er verder niet zoveel zijn.
Ik denk dus dat, ALS het effectief meer bergop loopt dan pakweg de Champs Elysees (in Belgische krant vergelijking met de Vandekerckhovelaan in Gent gezien, en die is toch wel 3-4%), een pure sprinter zoals Cavendish het lastig krijgt na 260km WK ten opzichte van een machtssprinter zoals Hushovd/Gilbert/Sagan (zeg maar mannen die een helling opsprinten).
edit: dit lijkt toch net iets teveel op macht en te weinig op pure snelheid voor Cavendish:
http://www.youtube.com/watch?v=BmdQoN0U ... age#t=864s" onclick="window.open(this.href);return false;
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Het is niet licht bergop, maar heeeeeel licht bergop. Dat kaartje vertekent enorm.
Alle bondscoaches die er geweest zijn concludeerden dat het een sprint gaat worden, dus ga ik er niet vanuit dat het geen sprint wordt.
Ik had in ieder geval 1 sprinter meegenomen voor het geval het een tamme koers wordt die eindigt in een 'normale' massasprint. Van Hummel en of Bos had ik dan gewoon meegenomen.
Daarnaast steekt ook Koen de Kort in prima vorm en die kan ook leuk aankomen.
Alle bondscoaches die er geweest zijn concludeerden dat het een sprint gaat worden, dus ga ik er niet vanuit dat het geen sprint wordt.
Ik had in ieder geval 1 sprinter meegenomen voor het geval het een tamme koers wordt die eindigt in een 'normale' massasprint. Van Hummel en of Bos had ik dan gewoon meegenomen.
Daarnaast steekt ook Koen de Kort in prima vorm en die kan ook leuk aankomen.
Stokie je ziet toch dat het aardig stijgt en absoluut niet vlak is op de film van de zwarten.
Ik deel je mening dat i.p.v. Wout Poels beter een Bos mee had gekund. Ze hebben er allebei even weinig te zoeken en aangezien er al klimmers genoeg zijn.
Ik deel je mening dat i.p.v. Wout Poels beter een Bos mee had gekund. Ze hebben er allebei even weinig te zoeken en aangezien er al klimmers genoeg zijn.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Boom verslaat Cavendish bij licht omhooglopende finish in de Tour of Britain, dus wie weet wat er nog mogelijk is in Kopenhagen.... (tekst van cyclingnews.com):
Lars Boom and Michael Matthews gave Rabobank first and second on stage three of the Tour of Britain to Stoke-on-Trent on Tuesday.
Strong winds split the peloton in the final hour of the race, with Team Sky fully present in what was initially a 27-rider move. Race leader Mark Cavendish (HTC-Highroad) was also there will several teammates but they were forced to chase down a late attack by Alex Dowsett (Team Sky), allowing Rabobank to save their best for the slightly uphill finish in the centre of Stoke-on-Trent.
Lars Boom and Michael Matthews gave Rabobank first and second on stage three of the Tour of Britain to Stoke-on-Trent on Tuesday.
Strong winds split the peloton in the final hour of the race, with Team Sky fully present in what was initially a 27-rider move. Race leader Mark Cavendish (HTC-Highroad) was also there will several teammates but they were forced to chase down a late attack by Alex Dowsett (Team Sky), allowing Rabobank to save their best for the slightly uphill finish in the centre of Stoke-on-Trent.