SPD-SL schoenen van de ALDI. Goede kwaliteit?
Hallo KdV, heb vorig jaar exact dezelfd gekocht bij de Lidl, en wel in zwart/rood, zelfdeprijs, bevallen goed, al krijg ik bij erg lange ritten > 200 km wel pijn in m'n voeten en moeten ze een tijdje uit. nadeel is wel dat je er bereord op loopt want spd plaatjes zijn niet verzonken. Had hiervoor meer dan 10 jaar Shimano spd schoenen maar die waren wel vele malen duurder.
RR
RR
Fietsen is een mooie sport waar je meestal vrolijk van wordt.
wat maken die schoenen nou uit ,beter koop je geen klikschoenen,als je niet goed los komt bij het afstappen val je er mee om,
ik rijd gewoon op mijn nike's op kartelpedalen,doordat de kartels tussen het profiel van de zolen valt schuift het ook geen kant op,
ik rijd gewoon op mijn nike's op kartelpedalen,doordat de kartels tussen het profiel van de zolen valt schuift het ook geen kant op,
En hoe lang zijn je ritjes die je met deze combi maakt? En op de weg of in het bos? Ik zou mijn klikpedaaltjes toch echt niet willen missen. En in 20 jaar ben ik er nog nooit mee omgevallen.drestar schreef:wat maken die schoenen nou uit ,beter koop je geen klikschoenen,als je niet goed los komt bij het afstappen val je er mee om,
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
- Superstick
- Forum-lid
:Je hebt ook schoenen waar die plaatjes in de zool verzonken zijn, kun je prima mee lopen. Maar het lijkt me dat de ´klikpedalen´ het beste rijden hoor, al die profs zullen toch niet gek zijn.
En over dat vallen: mijn vader vertelt altijd dat hij maar een keer is gevallen bij het stoplicht. En dat was toch echt met de ouderwetse 'two-clips', Hij was vergeten dat hij de riempjes wat strakker had aangetrokken.
En over dat vallen: mijn vader vertelt altijd dat hij maar een keer is gevallen bij het stoplicht. En dat was toch echt met de ouderwetse 'two-clips', Hij was vergeten dat hij de riempjes wat strakker had aangetrokken.
Er is weinig zo velig dan klikpedalen. Efkes aanleren en wennen, da's alles.drestar schreef:wat maken die schoenen nou uit ,beter koop je geen klikschoenen,als je niet goed los komt bij het afstappen val je er mee om,
En jouw plastic/rubberen zolen breken binnenkort en daar gaan je Nike's...
Nu ga ik er wel van uit dat je meer dan een paar kilometer fietst.
Die schoenen met verzonken plaatjes zitten ook op klikpedalen. En je kunt er prima afstanden mee fietsen. Op mijn trekking geven ze me veel plezier.Superstick schreef::Je hebt ook schoenen waar die plaatjes in de zool verzonken zijn, kun je prima mee lopen. Maar het lijkt me dat de ´klikpedalen´ het beste rijden hoor, al die profs zullen toch niet gek zijn.
Ik gebruik ze trouwens ook op de MTB, maar dat zijn kleinere afstanden.
nou jah,ik hou er gewoon niet van om ergens aan vast te zitten,farelli schreef:Er is weinig zo velig dan klikpedalen. Efkes aanleren en wennen, da's alles.
En jouw plastic/rubberen zolen breken binnenkort en daar gaan je Nike's...
Nu ga ik er wel van uit dat je meer dan een paar kilometer fietst.
wil elk moment van de fiets af kunnen springen haha
OK. Snap ik. Maar wat ik wil zeggen is dat je al heel snel leert er elk moment vanaf te kunnen springen. En je schiet er niet af als je niet wilt.
Maar natuurlijk moet je het helemaal zelf weten. Hoewel dat moeilijk voor mij is...
Maar natuurlijk moet je het helemaal zelf weten. Hoewel dat moeilijk voor mij is...
Bij mij heeft het ook lang geduurd voordat ik de stap naar klikpedalen waagde. Drestar, geloof me; als je eraan gewend bent, dan wil je geen andere meer. Niet voor niets dat 99,9% van de sportfietsers klikpedalen hebben. Omvallen kan in het begin natuurlijk altijd gebeuren in een onbewaakd ogenblik.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;