Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

SPD-SL schoenen van de ALDI. Goede kwaliteit?

roderaaf
Forum-lid

roderaaf 15 sep 2011 17:13

Hallo KdV, heb vorig jaar exact dezelfd gekocht bij de Lidl, en wel in zwart/rood, zelfdeprijs, bevallen goed, al krijg ik bij erg lange ritten > 200 km wel pijn in m'n voeten en moeten ze een tijdje uit. nadeel is wel dat je er bereord op loopt want spd plaatjes zijn niet verzonken. Had hiervoor meer dan 10 jaar Shimano spd schoenen maar die waren wel vele malen duurder.
RR
Fietsen is een mooie sport waar je meestal vrolijk van wordt.

drestar
Forum-lid

Gebruikersavatar drestar 15 sep 2011 17:29

wat maken die schoenen nou uit ,beter koop je geen klikschoenen,als je niet goed los komt bij het afstappen val je er mee om,
ik rijd gewoon op mijn nike's op kartelpedalen,doordat de kartels tussen het profiel van de zolen valt schuift het ook geen kant op,

raassie
Forum-lid

raassie 15 sep 2011 17:37

drestar schreef:wat maken die schoenen nou uit ,beter koop je geen klikschoenen,als je niet goed los komt bij het afstappen val je er mee om,
ik rijd gewoon op mijn nike's op kartelpedalen,doordat de kartels tussen het profiel van de zolen valt schuift het ook geen kant op,
En hoe lang zijn je ritjes die je met deze combi maakt? En op de weg of in het bos? Ik zou mijn klikpedaaltjes toch echt niet willen missen. En in 20 jaar ben ik er nog nooit mee omgevallen.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

drestar
Forum-lid

Gebruikersavatar drestar 15 sep 2011 18:15

vandaag weer ruim 50km gefietst zonder problemen,heb ook wel meer km achter elkaar gedaan op m'n nikie's, vind die klikschoenen alleen maar onhandig omdat ik ook eens ergens wil afstappen,

Superstick
Forum-lid

Gebruikersavatar Superstick 15 sep 2011 18:51

:Je hebt ook schoenen waar die plaatjes in de zool verzonken zijn, kun je prima mee lopen. Maar het lijkt me dat de ´klikpedalen´ het beste rijden hoor, al die profs zullen toch niet gek zijn.
En over dat vallen: mijn vader vertelt altijd dat hij maar een keer is gevallen bij het stoplicht. En dat was toch echt met de ouderwetse 'two-clips', Hij was vergeten dat hij de riempjes wat strakker had aangetrokken. :D

drestar
Forum-lid

Gebruikersavatar drestar 15 sep 2011 19:14

ja daar heb je het al als je het even vergeet bij het afstappen lig je daar, :lol:
maar verder is het ieder zijn keuze natuurlijk,

farelli
Forum-lid

farelli 15 sep 2011 19:49

drestar schreef:wat maken die schoenen nou uit ,beter koop je geen klikschoenen,als je niet goed los komt bij het afstappen val je er mee om,
Er is weinig zo velig dan klikpedalen. Efkes aanleren en wennen, da's alles.
En jouw plastic/rubberen zolen breken binnenkort en daar gaan je Nike's...
Nu ga ik er wel van uit dat je meer dan een paar kilometer fietst.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

farelli
Forum-lid

farelli 15 sep 2011 19:53

Superstick schreef::Je hebt ook schoenen waar die plaatjes in de zool verzonken zijn, kun je prima mee lopen. Maar het lijkt me dat de ´klikpedalen´ het beste rijden hoor, al die profs zullen toch niet gek zijn.
Die schoenen met verzonken plaatjes zitten ook op klikpedalen. En je kunt er prima afstanden mee fietsen. Op mijn trekking geven ze me veel plezier.
Ik gebruik ze trouwens ook op de MTB, maar dat zijn kleinere afstanden.

drestar
Forum-lid

Gebruikersavatar drestar 15 sep 2011 20:49

farelli schreef:Er is weinig zo velig dan klikpedalen. Efkes aanleren en wennen, da's alles.
En jouw plastic/rubberen zolen breken binnenkort en daar gaan je Nike's...
Nu ga ik er wel van uit dat je meer dan een paar kilometer fietst.
nou jah,ik hou er gewoon niet van om ergens aan vast te zitten,
wil elk moment van de fiets af kunnen springen haha

farelli
Forum-lid

farelli 15 sep 2011 21:27

OK. Snap ik. Maar wat ik wil zeggen is dat je al heel snel leert er elk moment vanaf te kunnen springen. En je schiet er niet af als je niet wilt.
Maar natuurlijk moet je het helemaal zelf weten. Hoewel dat moeilijk voor mij is... ;) :D

amateurke
Forum-lid

amateurke 15 sep 2011 21:59

Bij mij heeft het ook lang geduurd voordat ik de stap naar klikpedalen waagde. Drestar, geloof me; als je eraan gewend bent, dan wil je geen andere meer. Niet voor niets dat 99,9% van de sportfietsers klikpedalen hebben. Omvallen kan in het begin natuurlijk altijd gebeuren in een onbewaakd ogenblik.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

drestar
Forum-lid

Gebruikersavatar drestar 15 sep 2011 22:49

weet nog niet of ik klikpedalen ga gebruiken,als ik onderweg ergens een mooi strand of bos tegenkom wil ik daar ook gelijk een stukje kunnen wandelen en dat lijkt me niet lekker gaan op klikschoentjes,

Plaats reactie