Parijs Roubaix 2012 10 juni
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
bottecchia schreef:De organisatie van Parijs-Roubaix levert ook een busdienst. Daar moet je jezelf wel van te voren voor opgeven maar het is in ieder geval een mogelijkheid om deel te nemen als je geen volgauto hebt.
Bij die busreis van Le Champion vraag ik me altijd af waarom dat niet voor de helft van de prijs kan. We hebben het toch over één overnachting en een busritje? De inschrijving voor PR kost als ik me niet vergis 25 euro. Je gaat me niet vertellen dat je 275 euro per persoon nodig hebt om de rest te regelen.
Inschrijving inclusief een geweldige busreis door de nacht kostte vorig jaar 50 euri's. Fietsen gaan mee achter in de aanhangert.
van slapen komt dan erg weinig in zo'n bus. je mist dan een nacht, en dan een stevig dagje wat er op volgt. heeft niet mijn voorkeur.
in ons hotelletje hebben we ook niet ontzettend veel geslapen, maar van 22.00 tot 4.00 uur lig je toch lekker languit.
in ons hotelletje hebben we ook niet ontzettend veel geslapen, maar van 22.00 tot 4.00 uur lig je toch lekker languit.
Funny the way it is
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Heb je groot rijbewijs? Ik zoek nog een buschauffeur...
De volledige afstand is niet meer inbegrepen in 2012.
Meer details via onderstaande link:
http://www.vc-roubaix-cyclo.fr/site/ind ... &Itemid=13" onclick="window.open(this.href);return false;
Meer details via onderstaande link:
http://www.vc-roubaix-cyclo.fr/site/ind ... &Itemid=13" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Even samengevat vanuit het Frans:
De 32e toerversie van Parijs-Roubaix kent in 2012 een nieuwe formule.
De nieuwe formule gaat uit van twee afstanden: 210 en 120 kilometer. De langste versie kent 54 kilometer kasseienstroken en start in Bohain en Vermandois, voorheen de plaats van de eerste stop. De stroken variëren van 400 meter tot maximaal 3700 meter, 31 stroken in totaal.
De kortere versie start bij het bos van Wallers-Arenberg en bevat 32 kilometer aan kasseienstroken, 20 stroken in totaal.
Het is mogelijk om een busreis te boeken via de organisatie (enkele reis naar de start). De bussen vertrekken 's nachts om 3.00 uur uit Roubaix naar Bohain en om 6.00 uur uit Roubaix naar Wallers.
Je krijgt korting indien je voor 13 mei 2012 de busreis en/of inschrijving regelt via de website van de organisatie.
Je kunt starten vanuit Bohain vanaf 5.00 uur 's morgens en vanuit Wallers vanaf 7.00 uur.
Belangrijk:
- Het is een toertocht en géén wedstrijd.
- Fietsverlichting en reflecterende hesjes zijn verplicht indien je start voor zonsopgang.
- Inschrijving start in december via bovengenoemde website.
Wat vinden jullie van de route en vooral van de stroken op de langste route: 31 (!) stuks?
De route van 210 kilometer:
De 32e toerversie van Parijs-Roubaix kent in 2012 een nieuwe formule.
De nieuwe formule gaat uit van twee afstanden: 210 en 120 kilometer. De langste versie kent 54 kilometer kasseienstroken en start in Bohain en Vermandois, voorheen de plaats van de eerste stop. De stroken variëren van 400 meter tot maximaal 3700 meter, 31 stroken in totaal.
De kortere versie start bij het bos van Wallers-Arenberg en bevat 32 kilometer aan kasseienstroken, 20 stroken in totaal.
Het is mogelijk om een busreis te boeken via de organisatie (enkele reis naar de start). De bussen vertrekken 's nachts om 3.00 uur uit Roubaix naar Bohain en om 6.00 uur uit Roubaix naar Wallers.
Je krijgt korting indien je voor 13 mei 2012 de busreis en/of inschrijving regelt via de website van de organisatie.
Je kunt starten vanuit Bohain vanaf 5.00 uur 's morgens en vanuit Wallers vanaf 7.00 uur.
Belangrijk:
- Het is een toertocht en géén wedstrijd.
- Fietsverlichting en reflecterende hesjes zijn verplicht indien je start voor zonsopgang.
- Inschrijving start in december via bovengenoemde website.
Wat vinden jullie van de route en vooral van de stroken op de langste route: 31 (!) stuks?
De route van 210 kilometer:
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Als het gaat om het parcours van een klassieker ben ik conservatief ingesteld. Ik vind het daarom jammer dat de volledige afstand is gesneuveld. Het eerste stuk is weliswaar niet het meest spannende maar het telt wel mee op het einde van de dag. Gelukkig hebben ze geen concessies gedaan voor wat betreft de kasseien. Sterker nog, zo uit m'n hoofd denk ik dat het iets meer is als bij de vorige edities maar dat zou ik moeten nakijken. Al met al doen ze de sfeer van de koers dus geen geweld aan. Aan het einde van de dag heb je ongetwijfeld nog steeds het gevoel dat je Parijs-Roubaix hebt gereden.
Nou ja, ik ga akkoord met de inkorting van het parcours onder de voorwaarde dat we deze keer een volledig droge en stoffige editie krijgen.
Nou ja, ik ga akkoord met de inkorting van het parcours onder de voorwaarde dat we deze keer een volledig droge en stoffige editie krijgen.
Nu ken ik iemand die het vorig jaar prima naar zijn zin hadbottecchia schreef:Nou ja, ik ga akkoord met de inkorting van het parcours onder de voorwaarde dat we deze keer een volledig droge en stoffige editie krijgen.
Voor het idee is het wel jammer dat je niet meer de originele versie doet (en laten we eerlijk zijn, "voor het idee" is ook de enige reden dat je de eerste 100 km wil rijden).
Wel meer kasseien inderdaad dus daar maken ze weer wat "goed", ik sta zowiezo aan de start volgend jaar dus we gaan het weer zien.
Droog en stoffig? Lijkt mij ook wel eens leuk na de editie van vorig jaar.
Wel meer kasseien inderdaad dus daar maken ze weer wat "goed", ik sta zowiezo aan de start volgend jaar dus we gaan het weer zien.
Droog en stoffig? Lijkt mij ook wel eens leuk na de editie van vorig jaar.
"Try not. Do or do not......there is no try"