La Marmotte 2012
Is wel in het topic van vorig jaar te vinden. Uit mijn hoofd 36 minuten.
Als je wil vergelijken met de "oude" tijden (en dat is heel logisch) kun je natuurlijk ook je eigen tijd klokken, dat heb ik ook gedaan. Wel je auto start/stop uitzetten natuurlijk om het "eerlijk" te meten
Ik zet m'n chrono ook altijd op. Onderweg is dat handig.havana schreef:Als je wil vergelijken met de "oude" tijden (en dat is heel logisch) kun je natuurlijk ook je eigen tijd klokken, dat heb ik ook gedaan. Wel je auto start/stop uitzetten natuurlijk om het "eerlijk" te meten
De afdaling van de Glandon telt niet mee in je totaaltijd??? Dat is nieuw voor mij.
Dat betekent dus ook dat de tijden voor goud, zilver en brons zijn aangepast? Ik zag namelijk 7h53 staan voor goud en dat is aanmerkelijk sneller dan de oude goud-tijd. Ik dacht toen nog: "Goh, die Fransen hebben nu eindelijk een goud-tijd gezet die echt iets voor stellt". Maar dat blijkt dus een foute gedachte.
Dat betekent dus ook dat de tijden voor goud, zilver en brons zijn aangepast? Ik zag namelijk 7h53 staan voor goud en dat is aanmerkelijk sneller dan de oude goud-tijd. Ik dacht toen nog: "Goh, die Fransen hebben nu eindelijk een goud-tijd gezet die echt iets voor stellt". Maar dat blijkt dus een foute gedachte.
Live fast; die young. mijn blog
Zoals je in de startpost kunt lezen zijn de nieuwe limieten inderdaad ZONDER Glandon.
Dit zijn de OUDE limieten
NIEUWE limieten
Rob, als jij jezelf een ambitieus doelt wilt stellen dan zou ik mikken op 7:30 tot 7:45 (inclusief Glandon).
Dit zijn de OUDE limieten
NIEUWE limieten
Rob, als jij jezelf een ambitieus doelt wilt stellen dan zou ik mikken op 7:30 tot 7:45 (inclusief Glandon).
Doel van La Marmotte is uitrijden, dat is al een uitdaging op zicht. Ik hoop gewoon dat ik niet zoals vorig jaar last krijg van mijn knie. Heb toen een heel jaar uitgekeken naar La Marmotte en dan op de dag zelf op de camping kunnen zitten.havana schreef:Ik zou het zelf niet doen maar alles hangt af van wat je doel is in La Marmotte.
Canyon Ultimate CF SLX - Sram Force - Fulcrum R0
Canyon Ultimate AL - in opbouw - Fulcrum R5
Canyon Ultimate AL - in opbouw - Fulcrum R5
Gewoon lekker rijden die Vaujany + LM. Ga er gewoon van genieten en in de tussenliggende week ook lekker fietsen.Kapott0 schreef:Doel van La Marmotte is uitrijden, dat is al een uitdaging op zicht. Ik hoop gewoon dat ik niet zoals vorig jaar last krijg van mijn knie. Heb toen een heel jaar uitgekeken naar La Marmotte en dan op de dag zelf op de camping kunnen zitten.havana schreef:Ik zou het zelf niet doen maar alles hangt af van wat je doel is in La Marmotte.
Het mooie is dat je toch nooit zal weten hoe je LM gereden zou hebben zonder de Vaujany, maar je hebt dan wel 2 mooie cyclo's gereden.
Zelf heb ik dit jaar in 1 week de Trois Ballons en de GF Sportful gereden, beide loodzwaar, maar het ging 2 keer prima en heb er geen seconde spijt van gehad.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
En bedankt (in 2011 goud gereden en er erg trots op!)rob74 schreef:De afdaling van de Glandon telt niet mee in je totaaltijd??? Dat is nieuw voor mij.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Goud rijden in een Franse cyclo, daar moet je een beetje voor kunnen fietsen.
Goud rijden in een Belgische cyclo, daarvoor moet je meer dan een beetje kunnen fietsen. Die tijden zijn veel scherper.
In vergelijking met Belgische cyclos stelt dat "Franse goud" niet zo heel veel voor.
Goud rijden in een Belgische cyclo, daarvoor moet je meer dan een beetje kunnen fietsen. Die tijden zijn veel scherper.
In vergelijking met Belgische cyclos stelt dat "Franse goud" niet zo heel veel voor.
Live fast; die young. mijn blog
-
- Forum-lid
Beter schaffen ze die hele handel met goud/zilver/brons gewoon af. Als je helemaal voorin kunt rijden mag je proberen om te winnen. Is dat niet voor je weggelegd dan fiets je gewoon voor je persoonlijke prestatie. Die zou ik niet laten vangen in een door de organisatie bedacht schema. Gewoon een diploma met daarop je naam en tijd is toch voldoende? Bijkomend voordeel is dat mensen die op het randje van een schema rijden zich misschien iets minder zot gedragen. De enige tijdslimiet die ik zou stellen is die aan de voet van Alp d'Huez. Maar dat heeft dan meer te maken met de gezondheid van deelnemers die daar laat arriveren.