wellicht eens toetsen in het scheertopic...theodorocampagnolo schreef: dan remmen ze je reetharen je neus uit
Batavus
-
- Forum-lid
Specialized Tarmac Pro
Specialized Venge Pro
Specialized Venge Pro
-
- Forum-lid
Sinds vandaag een mooie Batavus Professional in huis. Columbus buizen, voor- en achtervork van chroom.
Ziet er een een beetje uit als deze:
Ziet er een een beetje uit als deze:
-
- Forum-lid
Na een eerste kleine wasbeurt een update:
Zijaanzicht
Vooraanzicht
Buizen van Columbus
Voorvork
Mooi gegraveerd logo van Batavus
Bij dit frame hoort geen Shimano, nog even doorsparen voor een mooie set van Campagnolo!
Aandachtspunten:
- Geen beweging te krijgen in de versnellingen achter....
- Kettingbladen voor bijna versleten
- Roestplekjes op frame en vork
Verder een hele mooie fiets voor Parijs-Roubaix deze zomer.
Zijaanzicht
Vooraanzicht
Buizen van Columbus
Voorvork
Mooi gegraveerd logo van Batavus
Bij dit frame hoort geen Shimano, nog even doorsparen voor een mooie set van Campagnolo!
Aandachtspunten:
- Geen beweging te krijgen in de versnellingen achter....
- Kettingbladen voor bijna versleten
- Roestplekjes op frame en vork
Verder een hele mooie fiets voor Parijs-Roubaix deze zomer.
-
- Forum-lid
De derailleur en de bediening aan het stuur. Eerst alles maar eens loshalen, lijkt mij!
-
- Forum-lid
Bedankt voor je tips! Ik ga het proberen.
-
- Forum-lid
walterg schreef: Bij dit frame hoort geen Shimano, nog even doorsparen voor een mooie set van Campagnolo!
Ehh, op dit frame hoort juist wél Shimano! Maar Campa mag ook hoor. Waarom niet?
Geweldig mooi ding man.
Heb je je Weinmannetjes nog een slinger kunnen geven?
-
- Forum-lid
Ja, de Weinmannetjes gaan weer terug op mijn andere Batavus.
Binnenkort daarvan ook een update.
Binnenkort daarvan ook een update.
-
- Forum-lid
Zondag 8 juni nadert met rasse schreden, tijd voor een update:
Het chroom op de voorvork is weer helemaal bling bling. De derailleur achter komt wat los. Chroom op de achtervork heeft nog wat roestplekjes die er misschien nog af te krijgen zijn.
Er komt rood stuurlint en een wit Rolls zadel op. De remmen en de andere onderdelen van de 600-groep probeer ik zo veel mogelijk te behouden.
Wordt vervolgd...
Het chroom op de voorvork is weer helemaal bling bling. De derailleur achter komt wat los. Chroom op de achtervork heeft nog wat roestplekjes die er misschien nog af te krijgen zijn.
Er komt rood stuurlint en een wit Rolls zadel op. De remmen en de andere onderdelen van de 600-groep probeer ik zo veel mogelijk te behouden.
Wordt vervolgd...
-
- Forum-lid
Bijna klaar!
We naderen de afronding: nieuw zadel, nieuwe ketting en cassette. Wielen vervangen door de Oran Z 54. Continental GP 4-seasons banden gemonteerd.
Nu alleen nog stuurlint erop en kabels (waar nodig) vervangen.
We naderen de afronding: nieuw zadel, nieuwe ketting en cassette. Wielen vervangen door de Oran Z 54. Continental GP 4-seasons banden gemonteerd.
Nu alleen nog stuurlint erop en kabels (waar nodig) vervangen.
Mooi Hoor !
Persoonlijk zou ik hem uitrusten met retro bandjes. Van die fijne bruine/beige wangen en zwart loopvlak. Zijn overal nog wel te koop.
Voor een retrotocht in september ben ik een vergelijkbare fiets aan het opbouwen. Batavus professional SLX in de AMEV kleuren (zwart - rood - wit). Zal binnenkort wat plaatjes posten.
Het frame ziet er zo uit, onderste foto "van die" bandjes..... (toen was 20 mm de mode !!):
Persoonlijk zou ik hem uitrusten met retro bandjes. Van die fijne bruine/beige wangen en zwart loopvlak. Zijn overal nog wel te koop.
Voor een retrotocht in september ben ik een vergelijkbare fiets aan het opbouwen. Batavus professional SLX in de AMEV kleuren (zwart - rood - wit). Zal binnenkort wat plaatjes posten.
Het frame ziet er zo uit, onderste foto "van die" bandjes..... (toen was 20 mm de mode !!):
Laatst gewijzigd door wido op 07 jun 2014 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
Dat is inderdaad heel mooi!
De banden die ik er nu op heb zitten zijn voor een bepaalde toertocht komend weekend. Ik ga zeker eens speuren naar jouw soort banden.
Door omstandigheden heb ik de fiets nog niet helemaal naar mijn zin kunnen opbouwen. De linkershifter is helaas overleden, komt nu een Campa op.
Morgen of zaterdag een update.
Ik ben benieuwd naar jouw vorderingen en resultaat.
De banden die ik er nu op heb zitten zijn voor een bepaalde toertocht komend weekend. Ik ga zeker eens speuren naar jouw soort banden.
Door omstandigheden heb ik de fiets nog niet helemaal naar mijn zin kunnen opbouwen. De linkershifter is helaas overleden, komt nu een Campa op.
Morgen of zaterdag een update.
Ik ben benieuwd naar jouw vorderingen en resultaat.
Zeker, benieuwd hoe de fiets het houdt!.jeroen. schreef: Ziet er al goed uit! Mooie fiets voor Roubaix.