------------
- plantagenet
- Forum-lid
Tja, als ik dat zou zien dan zou ik zowaar spijt krijgen dat ik niet aan nordic walking doe ....maar gelukkig zie ik nog genoeg (vrouwelijke) wielren(n/st)ers...dat maakt mij weer gelukkigsuperrose schreef:en die groepen van het programma, ik bedoel: kapsters, receptionistes, zumba-ers, nordic walksters en feministen... daar wordt je niet gelukkig van. Al lijkt het me machtig mooi om met 50 bloedmooie nordic walksters te voorschijn te komen LOL
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
-
- Forum-lid
Ik heb ook nooit geschreven dat ik hier aan mee zou willen doen. Ik heb me alleen afgevraagd waarom ze alleen mannen wilden hebben.
Bij de NTFU proberen ze tenminste nog via laagdrempelige initiatieven zoals Fiets-fit om (o.a.) vrouwen binnen te krijgen (bv bij Veloce in Zieuwent hebben ze er op die manier een aantal vrouwelijke leden bij gekregen). Bij de KNWU zie ik niet veel in beweging komen. Zoals Rose zeer terecht opmerkt stappen steeds meer vrouwen op de fiets. Doe er dan ook wat aan om die binnen te krijgen!amclassic-fan schreef:Je kunt moeilijk ontkennen dat 't een mannensport is. Zowel bij de KNWU als de NTFU is 't percentage dames van de leden/licentie houders bedroevend.
- superrose
- Forum-lid
- Contact
achter de schermen bij de knwu zijn ze daar best wel mee bezig hoor, alleen is dat nu nog niet te zien, dat komt wel
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
- ophetkantje
- Forum-lid
En dit roepen ze nu al zo lang als ik weet en dat is al meer dan 25 jaar. Hoop dat er nu eens echt iets verandert. De tijd lijkt er rijp voor. Probleem is volgens mij ook lang geweest dat er gewoon niet genoeg vrouwen waren die wilde fietsen. Als ik nu naar de gemiddelde veldtoertocht (van de NTFU) kijk dan zie ik toch een heel ander aantal vrouwen dan pak em beet 10 jaar geleden. Hoop dat de KNWU nu een wat daadkracht en tempo ontwikkelt. Ze laten het vaak liggen, maar ik houd hoop.superrose schreef:achter de schermen bij de knwu zijn ze daar best wel mee bezig hoor, alleen is dat nu nog niet te zien, dat komt wel
Ach, ik zeg ook maar wat
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dat geloof je toch zelf niet? Duizende mannen die staan te popelen om wedstrijden te fietsen willen ze al niet bedienen met een fatsoenlijke categorie indeling. Als het aan de KNWU ligt wordt de Sportklasse morgen nog opgedoekt en kan iedereen die geen elite is bij de Amateurs gaan rijden. Breedtesport interesseert ze totaal niet, ze gaan liever naar Zuid-Afrika met de dames op vakantie.superrose schreef:achter de schermen bij de knwu zijn ze daar best wel mee bezig hoor, alleen is dat nu nog niet te zien, dat komt wel
Sinds wanneer tel je alleen maar mee als (vrouwelijke) fietser als je lid bent van KNWU, NTFU, en licentie hebt etc etc? Ik gok dat het merendeel van de vrouwen in NL die fietsen als sport beoefent niet aan je strenge criteria voldoet .... Dus m.i. is je conclusie op basis van aantal leden/licentiehouders etc niet de juiste.amclassic-fan schreef: ... KNWU .... NTFU .. leden/licentie houders ... Sportklasse ... elite .... Amateurs etc
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik quote Rose niet voor niets, ik reageer op haar.
Maar goed de KNWU en de NTFU hebben samen iets 65.000 leden, het percentage dames zegt echt wel wat op zo'n groot aantal. Let wel het percentage, niet het absolute aantal. Ik heb geen reden om aan te nemen dat dames minder snel aansluiten bij de NTFU.
Maar goed de KNWU en de NTFU hebben samen iets 65.000 leden, het percentage dames zegt echt wel wat op zo'n groot aantal. Let wel het percentage, niet het absolute aantal. Ik heb geen reden om aan te nemen dat dames minder snel aansluiten bij de NTFU.
- ophetkantje
- Forum-lid
Komt niet heel veel voor, maar ik ben het een keer echt helemaal met je eens.amclassic-fan schreef:Dat geloof je toch zelf niet? Duizende mannen die staan te popelen om wedstrijden te fietsen willen ze al niet bedienen met een fatsoenlijke categorie indeling. Als het aan de KNWU ligt wordt de Sportklasse morgen nog opgedoekt en kan iedereen die geen elite is bij de Amateurs gaan rijden. Breedtesport interesseert ze totaal niet, ze gaan liever naar Zuid-Afrika met de dames op vakantie.
En hiermee zeg je helemaal niets over wanneer een dame meetelt of niet, maar alleen over de opstelling van de KNWU, om maar meteen op de vorige poster te reageren.
Ach, ik zeg ook maar wat
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Die vrouwen zijn er zeker alleen willen de meesten geen wedstrijden rijden. Sommigen durven niet anderen hebben er geen behoefte aan. Dat ligt niet aan de organisatie dat ligt aan de vrouwen. Wel zou het fijn zijn als het voor vrouwen makkelijker zou zijn om te beginnen met wedstrijden, nu rijden ze mee met mannen en dat is behoorlijk zwaar en intimiderend. Op club niveau kan er nog een hoop gebeuren, dat is in een ander topic al besproken.ophetkantje schreef:En dit roepen ze nu al zo lang als ik weet en dat is al meer dan 25 jaar. Hoop dat er nu eens echt iets verandert. De tijd lijkt er rijp voor. Probleem is volgens mij ook lang geweest dat er gewoon niet genoeg vrouwen waren die wilde fietsen. Als ik nu naar de gemiddelde veldtoertocht (van de NTFU) kijk dan zie ik toch een heel ander aantal vrouwen dan pak em beet 10 jaar geleden. Hoop dat de KNWU nu een wat daadkracht en tempo ontwikkelt. Ze laten het vaak liggen, maar ik houd hoop.superrose schreef:achter de schermen bij de knwu zijn ze daar best wel mee bezig hoor, alleen is dat nu nog niet te zien, dat komt wel
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.