Pagina 4 van 4
Re: SS Project - Koga Proracer
Geplaatst: 26 jan 2012 16:27
door nutsjesmoar
Lukt het niet je blad aan de andere kant van te crank te krijgen? Maakt dat een groot verschil voor de kettinglijn?
Het is namelijk wel veel mooier.
Re: SS Project - Koga Proracer
Geplaatst: 26 jan 2012 17:22
door elwoot
Klopt. De kettinglijn moet ik nog helemaal optimaliseren. En dat gaat volgens mij nog een hele klus worden. Ik had namelijk een paar dagen terug de fiets eigenlijk zo goed als af. Ik gebruikte mijn laatste kransje/lockring ook voor de ketting, waarbij ik de kettingbladen zowel aan de voor, áls achterkant van de crankarm heb geplaatst. Ik kreeg een zo goed als rechte kettinglijn maar na het ronddraaien van de crank hoorde ik toch verdacht veel gekraak en gepiep. Nu moet ik dus toch het kleinste kransje gaan vermaken tot lockring (zonder tandjes).
Wel jammer, want met het kleinste kransje kon ik precies 39/13 rijden. Nu ga ik de 52/17 of 52/18 proberen als de lockring klaar is.
Stay tuned!
Re: SS Project - Koga Proracer
Geplaatst: 26 jan 2012 22:09
door nutsjesmoar
Voor de looks is een groter tandwiel wel mooier natuurlijk.
Re: SS Project - Koga Proracer
Geplaatst: 21 feb 2012 17:28
door elwoot
Goed, het heeft even geduurd maar de fiets is dan toch eindelijk af.
Veranderingen SingleSpeed Conversie:
- Gestript
- Schoongemaakt
- Alles draaiende delen opnieuw ingevet/gesmeerd
- Custom lockring (met dank aan SingleSpeed Central)
- Zwarte VP 516 Platform Pedalen
- Velosolo spacer kit (rood geanodiseerd)
- KMC Z1X Ketting
- Gouden tussenringetjes voor de bladboutjes
- Shimano 18t cog
- Shimano Dura Ace 52t blad
- Vittoria Rubino Banden
De fiets loopt als een trein. Er is geen geluidje te horen als je ermee de weg op gaat.
Re: SS Project - Koga Proracer
Geplaatst: 21 feb 2012 17:39
door capt.obvious
Mooi resultaat!
Mocht je binnenkort weer nog sleutelzin hebben; ik zou zelf gaan voor een iets, waarschijnlijk, moderner stuur met een kleinere drop.
De stuurpen kan dan ook weer iets naar beneden terwijl de hoogte van 'onder-in-de-beugel' gelijk blijft.
Verder zouden de remhendels dan, qua grootte, ook iets beter in verhouding zijn(kan ook aan de hoek van montage liggen).
Laat het lenteweer maar komen
.
Re: SS Project - Koga Proracer
Geplaatst: 22 feb 2012 13:16
door elwoot
Bedankt capt.obvious!
Om eerlijk te zijn had ik nog veel meer plannen voor deze fiets, maar aangezien ik op het moment erg druk ben wilde ik de fiets gewoon afmaken. Enkele veranderingen die ik nog zou willen doen zijn:
- Bull bar maken (dan zit je toch iets praktischer in het stadsverkeer)
- Nokjes en oneffenheden wegnemen
- Eén rem monteren, vlak naast het uiteinde van de stuurpen zeg maar.
Maar voor nu ben ik wel erg tevreden met de fiets! Ik zat gister op mijn ritje naar Scheveningen al met een grote glimlach op mijn gezicht, dus dat zal tijdens de lente helemaal goed gaan komen.
Re: Eindresultaat SS Project - Koga Proracer
Geplaatst: 23 feb 2012 21:30
door nutsjesmoar
1 rem monteren? Op een SS? Je bent gek man!
Re: Eindresultaat SS Project - Koga Proracer
Geplaatst: 23 feb 2012 21:58
door thestudent
Alternatief een bullbar met twee tijdrit remgrepen eraan. Ziet er goed uit en je kan beide remmen goed gebruiken.
Re: Eindresultaat SS Project - Koga Proracer
Geplaatst: 23 feb 2012 23:21
door elwoot
Hehe, je hebt wel gelijk nutjesmoar. Bekeek het hebben van één rem meer vanuit een esthetisch dan praktisch oogpunt.
Maar ik moet zeggen dat de oplossing van thestudent me wel wat lijkt. Als ik weer wat tijd heb om te klussen, dan zal ik eens naar deze optie gaan kijken.