Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!
-
Erik_1989
- Forum-lid
Erik_1989
21 mar 2012 11:11
plantagenet schreef:Erik_1989 schreef:... en bagage is een probleem op een racefiets.
Dat heb ik dus ook altijd gedacht, zag dus op tegen fietsen met een rugzak. Maar nu ik een racefiets heb en woon/werk altijd met rugzak fiets, verbaast het mij dat ik dit ooit als drempel gezien heb. Bagage op een racefiets....gewoon een goede rugzak nemen, geen enkel probleem!
Zelf baal ik altijd van een rugzak ik ben nogal warm aangelegt rij ook vaak als eerste in het kort bij onze club dus dat ik een mogelijkheid tot windkoeling over je rug een niet te misse luxe
dit zal wel aan mij liggen ongetwijfeld maar ik rij liever met een dragertje met een tas hier op (ik heb zelf de carrierbag van BBB) wel een nadeel dat dit gewoon onafgeveerd gewicht presies boven je achteras, is dus voorzichtiger over scherpe stenen en randjes rijden anders heb je zo lek
-
klaasjenl
- Forum-lid
-
Contact
klaasjenl
21 mar 2012 13:20
Ik rijd zelf op een oude Peugeot PX10 uit 1978 naar m'n werk. Toevallig in goede staat bij m'n oma uit de schuur kunnen plukken toen ze verhuisde. Zit verlichting en een bagadrager op, dus ideaal voor woon-werkverkeer en ook prima snelheden mee te halen.
Hoe dan ook, ik zou voor woon-werkverkeer een tweedehands oude racefiets kopen. Een gewone racefiets voor recreatief of sportief gebruik is er alleen om hard rechtdoor te fietsen, maar bij een fiets voor woon-werkverkeer komt toch vaak wat andere belasting kijken. Doorgaans meer drempels en stallen is ook lastiger. Zo kan het wel gebeuren dat je fiets naast die van een ander staat met een niet zo goede standaard, waardoor de hele zooi op elkaar waait bij een flinke windvlaag. Verder is een fonkelende racefiets natuurlijk ook een mooie eyecatcher voor 'verzamelaars' die liever niet voor een fiets betalen. Daarnaast gebruik je de fiets dagelijks en ook bij slecht slecht weer (als je dan tenminste niet de auto pakt), en ik neem aan dat je niet elke avond wilt staan poetsen om je fietst schoon te maken. Dus moet hij ook redelijk onderhoudsvrij zijn.
Gewoon tweedehands en als je toch nieuw wilt kopen, ben ik geneigd te zeggen voor een stalen frame te kiezen. Wel wat zwaarder, maar ik neem aan dat je er geen berg mee op hoeft te fietsen.
-
gandalf
- Forum-lid
gandalf
25 okt 2012 00:04
Dit onderwerp maar eens leven inblazen. Ik ben op zoek naar een ww fiets, 10km enkele reis. Ik wil graag een niet te zware fiets (heuvelachtige omgeving), riemaandrijving (ben niet zo van de poets en onderhoud), velgremmen, spatborden en verlichting.. Eigenlijk zoiets als dit
http://www.bmc-racing.com/us-en/bikes/2 ... ne_11.html maar dan zonder schijfremmen. En iets minder duur als het kan
. Heb voor mijn gevoel alles afgezocht, maar er is telkens wel iets dat me niet bevalt. Of het is een ketting ipv een belt, of geen spatborden. of te duur. Iemand nog een gouden tip?
It is not a lie if you believe it...
-
depoldertoerist
- Forum-lid
-
Contact
depoldertoerist
25 okt 2012 06:18
Wat is het budget?
BIKE to Work.
Work to Eat. Eat to live.
Live to BIKE
-
gandalf
- Forum-lid
gandalf
25 okt 2012 08:22
Het budget is slechts beperkt door mijn bereidheid heel veel geld uit te geven voor zo'n fiets. IK had zo'n 1200 euro in gedachten als max. Maar als jij een fiets hebt waar ik als een blok voor val, sta ik niet voor mezelf in
-
depoldertoerist
- Forum-lid
-
Contact
depoldertoerist
25 okt 2012 13:48
Op mijn woonwerkfiets zaten ook geen spatborden en nu wel. Dat moet dus eenvoudig te regelen zijn. Net als verlichting. Geen schijfremmen is al lastiger.
Je zou eens kunnen denken aan de Santos Race lite, maar dat is wel een heel ander budget en voor 10km misschien een beetje over de top.
aardiger is dan deze:
http://baseurban.com/index.php?option=c ... Itemid=131" onclick="window.open(this.href);return false;
Helaas wel weer met schijfremmen.
of deze:
http://www.kalkhoff-bikes.com/int/en/mo ... e-7-1.html" onclick="window.open(this.href);return false; maar dat is alweer bijna een stadsfiets.
BIKE to Work.
Live to BIKE
-
ever
- Forum-lid
ever
25 okt 2012 13:59
De Specialized Source 11 heeft 11-speed Alfine, een belt, spatborden, verlichting, maar ook schijfremmen (waarom ze die in godesnaam op zo'n fiets zetten is me een raadsel). En hij is ook 1900 euro. Ook niet de gouden tip helaas.
http://www.specialized.com/nl/nl/bikes/ ... urceeleven" onclick="window.open(this.href);return false;
-
gandalf
- Forum-lid
gandalf
26 okt 2012 10:00
Die source had ik ook gezien. Mooie fiets. Ik ben toch bang dat wat ik wil er niet is. als ik nu de belt drive laat vallen, heeft iemand dan een mooie tip?
-
depoldertoerist
- Forum-lid
-
Contact
depoldertoerist
26 okt 2012 10:09
gandalf schreef:Die source had ik ook gezien. Mooie fiets. Ik ben toch bang dat wat ik wil er niet is. als ik nu de belt drive laat vallen, heeft iemand dan een mooie tip?
Dan is er natuurlijk veel meer mogelijk en een stuk goedkoper ook. Als je dan een chainglider gebruikt dan kun je ook een hoop poetswerk/onderhoud besparen zonder dat het er lomp uitziet.
BIKE to Work.
Live to BIKE
-
depoldertoerist
- Forum-lid
-
Contact
depoldertoerist
26 okt 2012 11:00
Hij zit voor 2013 niet meer in het programma, jammer, maar ik heb voor woon-werk zeker voor wat kortere afstanden (zeg tot 15km) dit wel altijd een hele gave fiets gevonden. zelfs nog overwogen om mijn woon-werk fiets hier op in te ruilen...
http://www.izibike.nl/product/4427/Bata ... lence_2012" onclick="window.open(this.href);return false;
Is veeeel goedkoper dan wat je in eerste instantie op het oog had en niet met discbrakes, maar met Rolerbrakes
dat wel wat zwaarder maar nog minder onderhoud.
BIKE to Work.
Live to BIKE