Zo ist maar netfarelli schreef:Wanneer klopt het Daniël?
Als het gaat zoals bij jou thuis? Of als het politiek correct is?
Iedere relatie is uniek. En zo ook de individuele deelnemers aan de relatie.
Begrijp me niet verkeerd, dit is geen aanval of zo.
Maar het gaat overal anders en als het onderling werkt dan is het toch goed?
Je ziet hier ook nog niet de hele helft van het verhaal.
Draagvlak creëren voor je dure hobby bij je partner
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton
Dat is kenmerkend voor IEDERE hobby. Je bent per week vele uren met zinnige (werk, belastingaangifte, huishoudelijke klusjes) dingen bezig dus het leven opleuken met onzinnige dingen lijkt me een goede zaakbluv107 schreef:. Anderzijds geloof ik wel dat er velen op dit forum een soort irrationele drang hebben om wel eens dingen te willen hebben die ze strikt genomen niet nodig hebben.
Ik voel een advocatenklusje aankomenbluv107 schreef:Ik ga denk ik mijn vrouw er maar wat meer op wijzen dat haar sportschoolabonnement stilzwijgend is verlengd, terwijl het al weer even geleden is dat ze er is geweest...
Wat ik eerder in dit topic screef: geld zal in 9 van de 10 gevallen de werkelijke discussie niet zijn. De meeste mensen voelen echt wel aan wat een redelijk hobby budget is tenopzichte van het totaal beschibaar budget in een gezin.
Ik heb een kennis die verzuipt in het geld maar als hij een doosje plectrums koopt snauwt z'n vrouw hem af "heb je nog niet genoeg van die troep" "wat kost dat weer"
In mijn ogen steun je elkaars hobby's ook al begrijp je ze niet. De kunst is vooral een balans tussen de verschillende aandachtsgebieden in je leven.
Dat is lastig maar de geld-discussie zal dan een stuk eenvoudiger zijn en je blind staren op "de munten" gaat je niet bij de echte oplossing (draagvlak ging het om!!!!!) brengen.
-
- Forum-lid
Hey Daniel, stond er bij jullie niet ook zo'n mooie roze Pina Prince SL in de woonkamer?daniel1975 schreef:Volgens mij klopt er echt iets niet bij jullie......bluv107 schreef: Ik ga denk ik mijn vrouw er maar wat meer op wijzen dat haar sportschoolabonnement stilzwijgend is verlengd, terwijl het al weer even geleden is dat ze er is geweest...
Ik krijg er in elk geval een apart beeld bij.
-aka Morpheus-
Ik kan het altijd zeer goed met mezelf eens zijn.
My gear:
DeRosa KING RS (zomer), Stevens Vuelta (winter) & Cube Reaction R1
Ik kan het altijd zeer goed met mezelf eens zijn.
My gear:
DeRosa KING RS (zomer), Stevens Vuelta (winter) & Cube Reaction R1
Posten er ineens weer twee tussendoor
Voor je het weet gaan we hier adviezen vragen voor halve sturen en halve wielen
Dan moet iemand het hele verhaal plaatsenfarelli schreef:Je ziet hier ook nog niet de hele helft van het verhaal.
Voor je het weet gaan we hier adviezen vragen voor halve sturen en halve wielen
Dat zal nooit komen en dat weet Gastheerg ook welGastheerg schreef:Dan moet iemand het hele verhaal plaatsenfarelli schreef:Je ziet hier ook nog niet de hele helft van het verhaal.
Briljant!scottpch schreef:Hey bluv107, hopelijk hebben de forumleden je geen complex aangepraat? Anders moet je zodadelijk nog in fietstherapie, komt het toch nog goed!
Maar het is simpel he? Als je hier op het forum een gebuste velg laat zien adviseren we toch ook om deze weg te gooien
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nee, helemaal fout!!*nicovandijk schreef:
Hey Daniel, stond er bij jullie niet ook zo'n mooie roze Pina Prince SL in de woonkamer?
@farelli: ik snap je opmerkingen hoor . Waar ik meer op doelde is dat de TS zijn eigen "probleem" wel (h)erkent, maar schuift het deels af op zijn partner. Hij vraagt "hoe draagvlak te creeren", maar geeft eigenlijk zelf al aan dat dat niet reeel is aangezien hij eigenlijk teveel wil kopen. Om dat vervolgens te wijzen op iets onbenulligs als een sportschoolabbo.
Ik vind de hele houding richting zijn partner niet fair.
*FP7
Less is bore
Onbedoeld heb ik kennelijk onvolledige / onduidelijke signalen afgegeven, mogelijk gebruik ik te weinig smileys. Ik houd sowieso er wel van mensen / zaken wat te prikkelen en dat doe je door wat te overdrijven en ik zie mijn punt ook als een met een knipoog. Zo moet je ook mijn opmerking over dat sportschoolabonnement zien: dat zal hier nooit een serieus issue zijn. Mijn vrouw is iemand die overloopt van plannen om te sporten en dat niet heel consequent uitvoert. Daarin laat ik haar vrij in wat ze wil. Alleen is het wel zo dat zo'n sportschoolabonnement op zeker moment wel wat zonde van het geld kan gaan worden. Voor de rest geloof ik dat wij een vrij normaal gezin zijn (...) met een gezonde houding tav ons eigen en gezamenlijk huishouden. Er is geen enkele sprake wat mij betreft vwb het afschuiven van mijn probleem op mijn partner, ik was alleen nieuwsgierig naar ervaringen van anderen. Hier en daar lees ik toch wel herkenning. En hoe nodig is een carbon racer van zeg € 3000,= (of meer)? ik neem mijzelf niet op alle fronten even serieus hoor
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton
Heb met een grote grijns dit topic doorgelezen, herkenbare discussie. En wat mij betreft gaat het inderdaad om een stukje wederzijdse acceptatie. Een uitgave voor een hobby is niet altijd rationeel te beschouwen. Een mooie dure plastic Italiaan is niet persé nodig, maar wel hééél mooi.
Wij houden elkaar scherp op de uitgaven met wat wederzijdse verbale pesterijtjes (*) zolang alles binnen acceptabele financiële grenzen blijft. We zijn al lang blij dat we deze uitgaven nog vrij onbezorgd kunnen doen
(*) 'ja die schoenen van afgelopen zaterdag dat was wat minder, maar dat die fiets groen is, boeien, ik hoef er niet tegen aan te kijken, je gaat je gang maar'
Wij houden elkaar scherp op de uitgaven met wat wederzijdse verbale pesterijtjes (*) zolang alles binnen acceptabele financiële grenzen blijft. We zijn al lang blij dat we deze uitgaven nog vrij onbezorgd kunnen doen
(*) 'ja die schoenen van afgelopen zaterdag dat was wat minder, maar dat die fiets groen is, boeien, ik hoef er niet tegen aan te kijken, je gaat je gang maar'
Rather live one day like a tiger than a hundred like a sheep!