Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Nieuwe bidonhouders

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 13 apr 2012 21:51

@carel... Heb er nog even naar gekeken, maar ik vind de Shiva wel erg krap in Tao Light gaan. Kan er weinig aan veranderen en volgens mij is het ontwerp gewoon zo. Onderweg wil ik snel even wat kunnen drinken en niet lopen klooien met eruit halen... Specilized, Cannondale en Elite bidon passen wel in de Tao Light zoals ik zou willen. Misschien een fractie te los voor op de MTB, maar voor op mijn racefiets perfekt. De Shiva is gewoon iets dikker dan mijn oude bidons. Misschien is het nieuwigheid van de bidon. Hopelijk gaat het na verloop van tijd iets soepeler. Maar inderdaad vond ik de Elite Custom met Elite bidon beter passen. Echter zat het dan weer niet altijd strak genoeg zodat de bidon bleef zitten bij een ruig mountainbikeritje. Daar zie ik dan toch wel het voordeel van de Tacx combi...

Naja, zo duur waren de houders niet. Eigenlijk een van de goedkoopste volgens mij. Dus ga als ik me er aan ga irriteren gaan ze de deur uit...

EDIT: Stom, even op de Tacx site gekeken. Schijnbaar hoort bij de Shiva de Uma bidonhouder te gebruiken en bij de Source de Tao... Had ik dat eerder geweten, dan had ik het nooit als combi gekocht... Misschien toch maar de Uma houder erbij kopen. De Toa lijkt voor mij voor de MTB wel beter dan de Elite Custom die er nu op zit...

tosstheboss
Forum-lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 08 jan 2011 08:21

tosstheboss 13 mei 2012 21:30

Heeft iemand al ervaring met dit systeem????

http://www.vincero-design.com/products/overview/" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze zijn erg apart, maar of het werkt????
En waar behalve de US zijn ze te bestellen, kwam wel een site uit Frankrijk tegen http://www.furiabike.com/" onclick="window.open(this.href);return false;, maar of ze te bestellen zijn in Nederland ??????

Wie heeft er meer info over.
op een waterfiets kom je ook vooruit

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 13 mei 2012 22:16

tosstheboss schreef:Heeft iemand al ervaring met dit systeem????

http://www.vincero-design.com/products/overview/" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze zijn erg apart, maar of het werkt????
En waar behalve de US zijn ze te bestellen, kwam wel een site uit Frankrijk tegen http://www.furiabike.com/" onclick="window.open(this.href);return false;, maar of ze te bestellen zijn in Nederland ??????

Wie heeft er meer info over.
Is inderdaad apart en minimaal.
Moet je wel de bijpassende bidons aanschaffen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

smaanders
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 dec 2010 11:29

smaanders 14 mei 2012 15:29

amclassic-fan schreef:Ik rij al een poosje met Arundel Mandible's. Het is een hoop geld voor een setje bidonhouders, maar een bidon kwijt raken lukt er echt niet mee. De bidon zit gewoon goed vast, maar komt er wel fatsoenlijk uit.
Hoe is de krasvastheid van het Carbon?
Je zult het "gebruik" wel gaan zien na verloop van tijd denk ik...

Grtz Stefan

boetiej
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 28 jul 2010 15:38

boetiej 14 mei 2012 16:10

Ik heb geen idee hoe het zit met de duurde carbon bidonhouders, maar mijn '18 euro voor 2 chinese carbon bidonhouders inclusief verzending' hebben na zo'n 2 tot 3 maanden gebruik al aardig wat krassen opgelopen.
pijn = fijn

archon
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 feb 2012 13:15

archon 15 mei 2012 12:02

tosstheboss schreef:Heeft iemand al ervaring met dit systeem????

http://www.vincero-design.com/products/overview/" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze zijn erg apart, maar of het werkt????
En waar behalve de US zijn ze te bestellen, kwam wel een site uit Frankrijk tegen http://www.furiabike.com/" onclick="window.open(this.href);return false;, maar of ze te bestellen zijn in Nederland ??????

Wie heeft er meer info over.

Ik heb binnenkort gebruikerservaring met deze bidon(houders). Ik heb ze thuis liggen en wil deze op mijn nieuwe fiets monteren. Ik heb bijna alle onderdelen binnen maar ik wacht nog op mijn custom zadelpen en marchissio cassette, daarna kan ik met opbouwen beginnen. Vervolgens zal ik ook mijn ervaringen delen. Tot nu toe ziet de houder er goed uit en bevat het een krachtige magneet. Bidons houden goed vast en zijn niet zwaarder dan gewone bidons.
Ik heb ze niet bij furiabike gekocht maar bij http://www.bikeavenue.de/b2c" onclick="window.open(this.href);return false; . Furia bike kon ook leveren (zijn goedkoper) maar hun Engels is nog slechter dan mijn Frans en warern daar ook niet op voorraad.
Ik hoop binnenkort met opbouwen te kunnen beginnen en dan meer te laten weten.

archon
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 feb 2012 13:15

archon 10 jun 2012 13:45

In navolging van de vraag van tosstheboss zal ik mijn gebruikervaring meedelen. Ik heb ze nu ongeveer 2 weken in gebruik en ze bevallen mij prima.
Bidon gebruiken en terugzetten op de schuine buis gaat zonder problemen op gevoel. Ze zitten ook vast genoeg bij afdalingen met 70 km/h
De bidons zelf zijn voorzien van een membraam zoals je nu bij meer merken ziet. Je hoeft dus niet eerst het tuutje met je tanden los te trekken. Dit geeft wat mij betreft de enige nadelen. Namelijk; ik heb geen tuutje om de lege bidon vast te houden tussen de tanden bij het wisselen van schuine buis naar zitbuis.

Het is zeker geen beter systeem dan de normale bidonhouder met bidon maar wil je wat anders dan de rest kan ik je het wel aanraden.

walliebal
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 13 jan 2010 15:49

walliebal 12 jun 2012 15:30

Ik gebruik de kunsstof Tao's al jaren met Camelbak Podium bidons. Klemmen prima, maar niet te. Oftewel, vallen er niet uit, maar zitten ook niet muurvast :)

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 12 jun 2012 16:27

Iemand ook een goede tip voor een lichte bidonhouder waar je de bidon zijwaarts uit kunt nemen? Ik heb een kleine fiets (framemaat 50) en als ik een 750 ml bidon op de staande buis wil meenemen moet hij er dus zijdelings uit kunnen.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 jun 2012 16:48

Arundel Sideloader?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

yoda
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 18 aug 2009 13:23

yoda 12 jun 2012 17:09

Ik heb ook carbon Tao's en ook geen problemen met de tacx bidons. Ik heb er ook een bidon van elite in gehad. Die zat een stuk losser, maar is er niet uit gevallen. Mijn vriendin heeft de bidonhouders van controltech en gebruikt camelback bidons. Dat werkt ook prima.
Do or Do not.. There is no try

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 12 jun 2012 18:20

amclassic-fan schreef:Arundel Sideloader?
+1.
Als je er twee neemt dien je een sideloader en een othersideloader te nemen, als je je bidons aan dezelfde kant eruit wilt halen.
Afbeelding

Plaats reactie