Amclassic-fan schreef:Een crossfiets heeft dezelfde maat wielen en daar hoor ik nooit iemand over dat 't zoveel beter over opstakels rolt.
Besef je inmiddels al hoe stom deze opmerking is?
Net als je andere opmerkingen in dit topic overigens, jammer dat mensen daardoor een verkeerd beeld krijgen over 29ers.
Je kunt niet zomaar zeggen dat iemand te kort is voor een 29er, en als jij er niet hard mee door een bocht kan wil dat niet zeggen dat iedereen daar last van heeft.
Andere nadelen (voor zover die er zijn) wegen niet op tegen de voordelen. Een 29er is sneller.
fietspret schreef:Heeft niks met domme Nederlanders te maken, de 29-er werd tot een paar jaar terug simpelweg niet geleverd in Nederland.
Ik rijd nu nog op een 26-er, maar ik weet nu al zeker dat mijn volgende fiets een 29-er gaat worden. Ideaal voor de Nederlandse bospaden, en het rijdt gewoonweg fijner (vind ik).
Heeft met conservatieve Nederlanders te maken, en imho is conservatief zijn dom.
29ers zijn al 10 jaar te krijgen in NL (Nishiki, en op een gegeven moment ook Gary Fisher dacht ik).
Ik heb er toen ook een tijdje opgereden, maar dat was toch iets te veel van het goede (ik was toen nog maar een klein ventje :p).
Juist in het buitenland zijn 29ers fijn, daar komen de voordelen pas echt tot z'n recht. Als er nadelen zijn merk ik die eerder in NL dan daarbuiten.