Over de wielersport en zijn beoefenaars.

GIRO ! !

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 07 mei 2012 17:56

Was moeilijk te zien of hij er volledig over heen sprong. Dat zou inderdaad een knappe actie zijn.
Phinney twittert gelukkig dat hij niets gebroken heeft en verder gaat.

tjansen
Forum-lid

tjansen 07 mei 2012 17:58

Hier kun je het goed zien: http://www.youtube.com/watch?v=BIUZU7ND ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false; Volgens mij raakt ie hem niet :) Heel knap!

eelcoz

eelcoz 07 mei 2012 19:33

Ik heb het net even op het Sportjournaal gezien, maar die Ferrari is echt gek. Niet vaak iemand zo lomp van z'n lijn zien afwijken. Terecht dat Cavendish boos is. Maar goed, de score is nu 2 massasprints, 2 valpartijen. Gaat lekker tot nu toe.

jansen01
Forum-lid

jansen01 07 mei 2012 19:48

eelcoz schreef:Ik heb het net even op het Sportjournaal gezien, maar die Ferrari is echt gek. Niet vaak iemand zo lomp van z'n lijn zien afwijken. Terecht dat Cavendish boos is. Maar goed, de score is nu 2 massasprints, 2 valpartijen. Gaat lekker tot nu toe.
Zo denkt Cav er ook over: (nu.nl)

Cavendish haalt uit naar Ferrari
Laatste update: 7 mei 2012 19:35 info
AMSTERDAM - Mark Cavendish heeft hard uitgehaald naar Roberto Ferrari. De Italiaan veroorzaakte een massale valpartij tijdens de derde etappe waar Cavendish en Taylor Phinney bij betrokken en de renner van Team Sky wil dat Ferrari uit de Giro d’Italia wordt gehaald.

''Gaat het team van Roberto Ferrari of de UCI het juiste doen? Andere rijders, waaronder ikzelf, zijn voor minder naar huis gestuurd'', twitterde Cavendish. De Engelsman liet via hetzelfde medium ook weten: ''Vallen met 75 kilometer per uur is niet fijn. Datzelfde geldt voor de manoeuvre van Ferrari.'' De organisatie van de Giro heeft al laten weten dat Ferrari woensdag gewoon weer van start mag gaan. De renner van Androni Giocattoli werd door de jury teruggezet naar de 192e plaats. ''Ik was in vierde positie toen Tyler (Farrar) de sprint aanging. Ik probeerde alleen maar een gaatje te vinden en wist niet wie er achter me reed. In een sprint kijk ik nooit achterom'', verdedigde Ferrari zich.

Excuses
Algemeen manager van Androni Giocattoli, Gianni Savio, heeft ondertussen bekend gemaakt zijn excuses te willen aanbieden aan Cavendish. ''Ik zal mij verontschuldigen tegenover Cavendish namens het team en Roberto Ferrari voor het onjuiste gedrag dat niet zo bedoeld was'', zei de manager tegenover Cyclingnews.com. Overigens leek Phinney er ernstig aan toe na zijn val. Hij werd in een ambulance verzorgd aan zijn enkel. ''Het gaat al heel wat beter dan vlak na mijn val'', liet de Amerikaan weten. ''Gelukkig heb ik nu een rustdag om te herstellen.''
Addict R1

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 mei 2012 20:12

eelcoz schreef:Ik heb het net even op het Sportjournaal gezien, maar die Ferrari is echt gek. Niet vaak iemand zo lomp van z'n lijn zien afwijken. Terecht dat Cavendish boos is. Maar goed, de score is nu 2 massasprints, 2 valpartijen. Gaat lekker tot nu toe.
Tja, natuurlijk wijkt hij van z'n lijn, maar dit soort manouvres gebeuren bijna iedere sprint. Als niemand van z'n lijn wijkt komt wint diegene die als 1e door de bocht komt wel heel makkelijk ;)

Cavendish moet niet zo huilen, hij schakelde een paar jaar geleden met een vergelijkbare acties Boonen en Haussler voor een half jaar uit.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 07 mei 2012 20:21

Ik vond het ook wel meevallen, handig is het niet. Maar dat is het risico als je van achteruit komt.

Hij wijkt 1 keer van zijn lijn, cav doet het een paar meter ervoor zelf ook bij iemand van farnese ( of liquegas). Dat scheelde ook niet veel.

eelcoz

eelcoz 07 mei 2012 21:20

amclassic-fan schreef:
Tja, natuurlijk wijkt hij van z'n lijn, maar dit soort manouvres gebeuren bijna iedere sprint. Als niemand van z'n lijn wijkt komt wint diegene die als 1e door de bocht komt wel heel makkelijk ;)

Cavendish moet niet zo huilen, hij schakelde een paar jaar geleden met een vergelijkbare acties Boonen en Haussler voor een half jaar uit.
Ik heb het nog eens terugekeken maar Ferrari wijkt toch wel enorm van z'n lijn af. Hij gaat echt meters naar rechts. En het is waar dat Cavendish zelf ook absoluut geen lieverdje is, maar hier is Ferrari toch echt flink schuldig in mijn ogen:

http://www.youtube.com/watch?v=5kV0t-qcxmw" onclick="window.open(this.href);return false; (rond 3:45 de valpartij in een herhaling van bovenaf)

zorba
Forum-lid

zorba 07 mei 2012 21:41

wasbeer2006 schreef: Hij wijkt 1 keer van zijn lijn, cav doet het een paar meter ervoor zelf ook bij iemand van farnese ( of liquegas). Dat scheelde ook niet veel.
Maar als je goed kijkt zie je dat cav daar eerst even een quick look naar rechts werpt om z'n gaatje te bepalen en met succes. Als ferrari plant om 3 banen op te schuiven is 'n zo'n quick look wel het minste wat ie had moeten doen.
Do not CROSS the road!

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 07 mei 2012 21:44

Ferrari week te veel van zijn lijn af naar mijn idee. De jury vond dat ook want hij is terugezet in de uitslag. Cav is terecht boos, maar moet verder ook niet zeuren want als je niet tegen de hitte kan, moet je niet in de keuken komen....of zoiets.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 08 mei 2012 07:38

amclassic-fan schreef: Tja, natuurlijk wijkt hij van z'n lijn, maar dit soort manouvres gebeuren bijna iedere sprint. Als niemand van z'n lijn wijkt komt wint diegene die als 1e door de bocht komt wel heel makkelijk ;)
In een sprint wordt natuurlijk van de lijn afgeweken maar er zijn gradaties en dit was teveel. Daarnaast zie je renners kijken of er een gaatje is waar ze in kunnen gaan en Ferrari keek niet. Ook was er meer ruimte op links voor Ferrari.
Als je in een sprintend peleton heel erg van je lijn afwijkt dan kan dit alleen als je veel meer snelheid hebt dan de rest, je maakt immers meer meters dan iemand die recht vooruit sprint. Als iemand als Cavendish dan naast je zit met meer snelheid heeft dan gaat het heel erg verkeerd en neem je een groot deel van het peleton mee met alle risico's vandien voor de overige renners in het peleton.

Wat me wel opvalt is dat er in dit soort situaties meestal maar twee straffen worden uitgedeeld: uitsluiting of deklassering naar de laatste plaats in de desbetreffende etappe. Een straf daar tussen in komt zelden tot nooit voor. Ik denk dat een goede alternatieve straf zou zijn renners die zich aan dit soort zaken bezondigen één of meerdere etappes als laatste te klasseren in de groep waarin ze aankomen.

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 08 mei 2012 08:56

Dat komt waarschijnlijk door de mentaliteit van italianen,

http://www.youtube.com/watch?v=AjGXn249Fc0" onclick="window.open(this.href);return false;
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

petronius
Forum-lid

petronius 08 mei 2012 09:43

't zal me benieuwen of die Ferrari er zal in slagen deze Giro uit te rijden...

De toorn van Cav over je afroepen, als dat maar goed afloopt :shock:

Plaats reactie