Locomotief Tour de France (Klaar!)
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Goed bezig! Ik koop die koekjes 'gewoon' bij de supermarkt maar dit is natuurlijk veel leuker.
En de Locomotief komt stiekem steeds iets dichter bij het moment dat 'ie weer eens buiten mag spelen. Dat zal een tijd geleden zijn.
En de Locomotief komt stiekem steeds iets dichter bij het moment dat 'ie weer eens buiten mag spelen. Dat zal een tijd geleden zijn.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2823
- Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48
Van een afstandje wordt het wel wat. Er zijn echter nog wel wat problemen te overwinnen, zoals bv de kabelvoering naar de achterderailleur. De kabelstopper zit bij deze fiets op de achterbrug ipv eronder zoals bij hedendaagse fietsen. Dit zou kunnen betekenen dat ik een losse kabelgeleider boven het bracket moet gaan gebruiken. Misschien schiet me nog iets creatievers te binnen.
Het karretje heeft vandaag z'n eerste kilometers gemaakt. Het apparaat volgt feilloos maar je voelt het zeker. Ik denk als ik een seizoen lang train met dat ding achter me aan dat ik nog een aardig klassement kan rijden in een korte rittenkoers zoals de Tirreno Adriatico. Nou ja, bij wijze van spreken dan hè.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2823
- Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48
[quote="kool486"]gaat het karretje ook mee naar Milaan?
wat doet het met je snelheid, 3 km/h minder?[/quote]
Nee en ja. Het karretje gaat niet mee naar Milaan (en ook niet naar Sanremo) en je snelheid is idd een kilometer of 2, 3 minder. Bij het proefrijden kwam er een groepje voorbij met net geen 40 per uur. Als test even aangepikt en nadat ik vooraan een keer had overgenomen me weer af laten zakken. De stabiliteit blijft goed maar je moet dan wel wat extra vermogen leveren.
wat doet het met je snelheid, 3 km/h minder?[/quote]
Nee en ja. Het karretje gaat niet mee naar Milaan (en ook niet naar Sanremo) en je snelheid is idd een kilometer of 2, 3 minder. Bij het proefrijden kwam er een groepje voorbij met net geen 40 per uur. Als test even aangepikt en nadat ik vooraan een keer had overgenomen me weer af laten zakken. De stabiliteit blijft goed maar je moet dan wel wat extra vermogen leveren.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2823
- Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48
Ik kan even niet verder met het Locomotief project omdat ik op een aantal onderdelen zit te wachten. Daarom maar een willekeurige en dus onvolledige greep uit het rijke verleden van de Locomotief wielerploeg.
De Tour de France ploeg in 1952 met Wim van Est in het midden.
Locomotief had het in 1952 goed voor elkaar. Hier het tafeltruitje van Henk Faanhof voor de avonden tijdens de Tour de France van 1954.
De Locomotief/Vredestein Tourploeg van 1956
Wout Wagtmans na de 15e etappe in de Tour van 56 in Gele trui op een Locomotief!
Wout is ineens wereldnieuws
Weer groot nieuws, nu vooral in Nederland, Wagtmans is zijn trui weer kwijt
Van Est won voor Locomotief onder meer de Ronde van Nederland en werd meerdere malen kampioen van Nederland. Ook Daan de Groot en Gerrit Voorting wonnen een Tour-etappe voor Locomotief.
De Amsterdammer Daan de Groot maakte in de Tour de France vooral furore met een monster-ontsnapping in de Tour van 1955. Niemand reageerde op de uitval van Daan de Groot, die na een solo van 150 kilometer in Albi met een voorsprong van 20 minuten en 31 seconden op het peloton als ritwinnaar over de streep ging. In het eindklassement bezette hij dat jaar de 36e plaats.
De Nederlandse Tour de France ploeg uit 1965. Van links naar rechts: Henk Nijdam, Adri Wouters, Jo de Haan, Huub Harings, Cees van Espen, Wies van Dongen, Cees Haast, Bas Maliepaard, Gerben Karstens en Jo de Roo. In het midden met sigaar en Locomotief Kees Pellenaars.
De Tour de France ploeg in 1952 met Wim van Est in het midden.
Locomotief had het in 1952 goed voor elkaar. Hier het tafeltruitje van Henk Faanhof voor de avonden tijdens de Tour de France van 1954.
De Locomotief/Vredestein Tourploeg van 1956
Wout Wagtmans na de 15e etappe in de Tour van 56 in Gele trui op een Locomotief!
Wout is ineens wereldnieuws
Weer groot nieuws, nu vooral in Nederland, Wagtmans is zijn trui weer kwijt
Van Est won voor Locomotief onder meer de Ronde van Nederland en werd meerdere malen kampioen van Nederland. Ook Daan de Groot en Gerrit Voorting wonnen een Tour-etappe voor Locomotief.
De Amsterdammer Daan de Groot maakte in de Tour de France vooral furore met een monster-ontsnapping in de Tour van 1955. Niemand reageerde op de uitval van Daan de Groot, die na een solo van 150 kilometer in Albi met een voorsprong van 20 minuten en 31 seconden op het peloton als ritwinnaar over de streep ging. In het eindklassement bezette hij dat jaar de 36e plaats.
De Nederlandse Tour de France ploeg uit 1965. Van links naar rechts: Henk Nijdam, Adri Wouters, Jo de Haan, Huub Harings, Cees van Espen, Wies van Dongen, Cees Haast, Bas Maliepaard, Gerben Karstens en Jo de Roo. In het midden met sigaar en Locomotief Kees Pellenaars.
[quote="BianchiSL3"] Er zijn echter nog wel wat problemen te overwinnen, zoals bv de kabelvoering naar de achterderailleur. De kabelstopper zit bij deze fiets op de achterbrug ipv eronder zoals bij hedendaagse fietsen. Dit zou kunnen betekenen dat ik een losse kabelgeleider boven het bracket moet gaan gebruiken. Misschien schiet me nog iets creatievers te binnen.
[/quote]
Mijn oude Bianchi had dit stoppertje op de achtervoork ook zo, maar dat frame had wel een mooi gelast "gootje/boogje" bovenop het bracketom de kabel door te voeren naar achteren.
Waar zitten/komen de kabelstoppers bovenaan? Ik heb het op (weer) mijn oude Bianchi toen opgelost met stoppers op de plaats waar ooit de buis-shifters zaten, daar zat al mooi schroefdraad in. Ideal gezien zou je iets op je balhoofdbuis willen hebben ....
[/quote]
Mijn oude Bianchi had dit stoppertje op de achtervoork ook zo, maar dat frame had wel een mooi gelast "gootje/boogje" bovenop het bracketom de kabel door te voeren naar achteren.
Waar zitten/komen de kabelstoppers bovenaan? Ik heb het op (weer) mijn oude Bianchi toen opgelost met stoppers op de plaats waar ooit de buis-shifters zaten, daar zat al mooi schroefdraad in. Ideal gezien zou je iets op je balhoofdbuis willen hebben ....
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2823
- Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48
[quote="gamiel"] Ideal gezien zou je iets op je balhoofdbuis willen hebben ....
[/quote]
Daar zou je dit voor kunnen gebruiken. Het is een kabelstopper voor een 1' balhoofd en monteer je tussen je balhoofd en het onderste lager.
En onder zou het met deze kabelgeleider kunnen die je op de schuine buis net boven het bracket plaatst.
[/quote]
Daar zou je dit voor kunnen gebruiken. Het is een kabelstopper voor een 1' balhoofd en monteer je tussen je balhoofd en het onderste lager.
En onder zou het met deze kabelgeleider kunnen die je op de schuine buis net boven het bracket plaatst.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2823
- Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48
Ik heb er een voor 9 euro via Ebay gekocht, nog niet binnen overigens dit is een Google foto.
Het komt hier vandaan maar het beugeltje is inmiddels verdwenen.
Het komt hier vandaan maar het beugeltje is inmiddels verdwenen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2823
- Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48
Gisteren de bidonhouders binnen gekregen. Mooi! Deze komen lekker 'old skool' aan het stuur.
Ik ben er inmiddels ook achter gekomen dat het balhoofd van het type 1" JIS is. Een fractie smaller dan gewoon 1" die ik bij Serge besteld had. Die 1" JIS setjes zijn niet of nauwelijks te koop maar wel te ruil voor een goede fles Whisky Gerard en Serge bedankt!
Ik ben er inmiddels ook achter gekomen dat het balhoofd van het type 1" JIS is. Een fractie smaller dan gewoon 1" die ik bij Serge besteld had. Die 1" JIS setjes zijn niet of nauwelijks te koop maar wel te ruil voor een goede fles Whisky Gerard en Serge bedankt!
-
- Forum-lid
- Berichten: 2823
- Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48
En nog iets moois binnen: de kabelklemmetjes voor op de bovenbuis. Wat werd er vroeger toch veel aandacht aan details besteed. Prachtig!