Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2013

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 29 apr 2013 09:14

Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 02 mei 2013 12:15

Speciaal flesje voor de gelegenheid:
Afbeelding
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13538
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 02 mei 2013 15:25

Geen Basso in de Giro, Jammer al had ik hem niet voor een podium opgeschreven.

Maargoed toch weer een concurrent minder voor Gesink.
Hopen op een mooie ronde en eindelijk wat meer aandacht, het deelnemers veld doet niet veel onder voor de Tour

Maar ondanks dat veel wielerliefhebbers altijd klagen dat de Giro te weinig aandacht krijgt, doen we hier zelf als fietsliefhebbers op het foruk ook aan mee. Kijk eens hoeveel post de tour 2013 straks heeft twee dagen voor de start en nu dit topic heeft!

Gebruikersavatar
dinictus
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 30 okt 2010 14:22

Gebruikersavatar dinictus 02 mei 2013 17:28

Ben echt benieuwd wat Gesink gaat doen. Ik geloof er toch wel in dat hij een keer op het podium komt hoor. Plaats 3 deze ronde?
Over mijn fiets mogen ze lullen, zolang ze maar niet over mijn lul fietsen.

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 02 mei 2013 17:46

Ben vooral benieuwd met watvoor instelling de Blanco's gaan rijden. In Romandië was het tegen die koude etappe dan wel niet echt veel soeps met Gesink en Kruijswijk, maar in de dagen ervoor reden ze op de goede moment constant attent vooraan in het peloton. Ik heb Gesink ook al een paar keer in een afdaling helemaal vooraan zien rijden, zonder een gat te slaan dat dan weer wel :)

Daarmee zie ik wel 2 significante verschillen met voorgaande jaren, misschien niet iets wat je direct de winst oplevert, maar wel wat je verlies kan besparen.

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 02 mei 2013 20:44

Ik ben van nature vrij optimistisch maar zie Gesink echt geen podium rijden met dit deelnemersveld, hooguit zo rond de 5e plek als hij in vorm blijkt..

Nighty
Forum-lid
Berichten: 164
Lid geworden op: 06 jun 2012 16:49
Locatie: Kempen BE

Nighty 02 mei 2013 22:00

De tijdritfiets van Wiggins:

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cn ... 130502_262" onclick="window.open(this.href);return false;

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 03 mei 2013 08:55

Tjonge, wat een gedrocht... :shock:

Wat Gesink betreft, niet dat ik het hem niet gun hoor, maar podium zie ik hem toch ook niet halen (tot bewijs van het tegendeel beschouw ik hem als een degelijke subtopper; het blijft de vraag of hij drie weken lang op het hoogste niveau mee kan).
Persoonlijk ben ik wel erg benieuwd naar het optreden van Mauro Santambrogio.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
cazz
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 dec 2010 13:48

Gebruikersavatar cazz 03 mei 2013 09:06

Ik weet het niet met Gesink, zie meer kansen voor Wilco Kelderman, die onbevangen rond rijdt (zoals Tejay
van Garderen in de Tour)

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13538
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 03 mei 2013 09:27

cazz schreef:Ik weet het niet met Gesink, zie meer kansen voor Wilco Kelderman, die onbevangen rond rijdt (zoals Tejay
van Garderen in de Tour)
Als kelderman goed rijd zou dat erg knap zijn. maar wat is goed? top 20.
Misschien een keer kelderman voorruit sturen in een flinke bergetappe, maar ik denk niet dat ze die echt heel veel ruimte gaan geven.

Maar op die manier hebben meer renners een top klassering gereden.

Een podium kan voor Gesink, maar wie zien jullie dan echt als beter?
Wiggens, Nibali en dan......... Hersjedal, de Gendt, beetje gelijk denk ik.
Er gaat altijd wel 1 (sub)topper door het ijs/pech, als Gesink dat nu een keer niet is.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 03 mei 2013 09:37

cazz schreef:Ik weet het niet met Gesink, zie meer kansen voor Wilco Kelderman, die onbevangen rond rijdt (zoals Tejay
van Garderen in de Tour)
Hij is nog maar 22, heeft nog nooit een grote ronde gereden en een (logischerwijs) veel mindere palmares. Waar baseer je die grotere kansen dan op?
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 03 mei 2013 09:54

Hesjedal en De Gendt (die overigens niet meedoet) hebben toch al nèt iets meer bewezen, dacht ik zo... De bezetting was vorig jaar weliswaar minder sterk in de breedte, maar ze hebben toch maar oud-winnaars Scarponi, Basso en Cunego achter zich gelaten.Verder wordt het afwachten of Evans, Scarponi en Pellizotti hun oude niveau nog halen; Sanchez is als renner misschien niet compleet genoeg, maar als hij van pech verschoond blijft zal hij ook wel iets moois willen laten zien.
Traditioneel worden in Italië de klimmers als favorieten naar voor geschoven (Rubiano, Pozzovivo), maar het valt maar te bekijken hoeveel dit jaar de tijdritkilometers zullen doorwegen, en welke outsiders daardoor hun kansen verhoogd zien (Phinney?)...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Plaats reactie