Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

welke fiets?

john1222
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 aug 2012 00:03

john1222 08 nov 2012 22:23

materialist schreef:
Ernie C. schreef:Van geen van de fietsen kan je zeggen dat het een slechte fiets is. De zwakke plek blijft de wielen. Mijn keuze zou de Jan Janssen tour de France zijn, met 105 groep en wielen met 105 naven 36 spaken en Exal XR3 of Mavic open pro's. Met 1297 of 1339 euro (afhankelijk van de velgen) kan die toch aardig concurreren met de budgetmerken. Heb je trouwens gezien dat de site vernieuwd is? het 2013 model ziet er een stuk beter uit dan dat van 2012.
probeer het nog eens, vraagt John wat een slechte fiets is?

ik las ergens dat de fietsmaker 15% moet afdragen aan NFP en dat je daarom geen scherpe prijs krijgt. Klopt dat?
Klopt inderdaad FM moet 15% over 750 euro afdragen niet ieder FM werkt met NFP of andersom.

Conclusie wat de fietsen betreft de frames oke, zijn er kwalitatief verschillen in de frames? De cube vind ik zelf het mooist met de kabeltjes ook netjes binnendoor, de bulls heeft de rem laag zitten vindtik zelf minder.
Wielen dus zeker vervangen dat is wel duidelijk.
Heb ik met shifters en derailleurs de belangrijkste groepsdelen of moet daar zeker de cranck ook bij of mis ik dan nog steeds belangrijke punten

john1222
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 aug 2012 00:03

john1222 08 nov 2012 22:25

Arno357 schreef:Weet iemand wat NFP is ? , ik namelijk niet.

MVG Arno
ff ggoglen gaat net zo snel Nationale Fietsen Projecten

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16874
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 nov 2012 22:40

De kwaliteitsverschillen tussen de frames zullen nihil zijn. Het crankstel is zeker ook belangrijk maar het belangrijkste is de maat en geometrie van het frame. Ook belangrijk is dat de fiets ook wordt afgesteld op jouw maten, m.n. de stuurpenlengte en stuurbreedte. Een goede fietsenmaker doet dit kosteloos!
Campagnolo Ultra Dork

john1222
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 aug 2012 00:03

john1222 09 nov 2012 06:13

Ernie C. schreef:De kwaliteitsverschillen tussen de frames zullen nihil zijn. Het crankstel is zeker ook belangrijk maar het belangrijkste is de maat en geometrie van het frame. Ook belangrijk is dat de fiets ook wordt afgesteld op jouw maten, m.n. de stuurpenlengte en stuurbreedte. Een goede fietsenmaker doet dit kosteloos!
Dan dus de crancks bekijken, is een 105 cranck goed en voldoen de FC 560 en het FSA cranckstellen?

John

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 9048
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 09 nov 2012 07:36

Bij mantel in Arnhem een Stevens aspin special 62cm voor €1249,00 met ultegra
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 09 nov 2012 09:32

Ernie C. schreef:De kwaliteitsverschillen tussen de frames zullen nihil zijn. Het crankstel is zeker ook belangrijk maar het belangrijkste is de maat en geometrie van het frame. Ook belangrijk is dat de fiets ook wordt afgesteld op jouw maten, m.n. de stuurpenlengte en stuurbreedte. Een goede fietsenmaker doet dit kosteloos!
ik weet niet wat je wil zeggen met kwaliteitsverschillen zijn nihil. Ik heb drie alu fietsen gehad, ik vind de verschillen juist erg groot. Storck is een keihard frame na 150km ben je doorgerammeld en voel je al je botten. Dat wil ik nooit meer. De caad10 is al stap vooruit en met canyon maak je nog een keer een flinke stap. Het optisch verschil is dat de caad10 heel mooi is afgewerkt en bij canyon kijk je tegen dikke lasnaden aan en is het spuitwerk lang niet zo mooi. De twee naast elkaar en de canyon is een lelijke fiets.
Verder maakt de uitrusting een groot verschil mn de zadelpen, zadel en of er 25mm banden opzitten. Met 25mm banden wordt een alu frame zo comfortabel als een carbon frame, net zo stijf en alleen wat zwaarder. De zadelpen van canyon is verreweg de beste.
Wat betreft de maat heb je volgens mij gelijk de horizontale maat dus de stuurpenlengte is de basis maar niet iedereen denkt er zo over. Ik kan op drie maten fietsen. In een groep waarvan ik weet dat er gejaagd wordt neem ik de kleinste. Op een lange rit neem ik de grootste maat. John zou naar mijn idee een groot frame kunnen kopen met een korte stuurpen erop. Ik zou de crank van het zelfde merk willen als de voorderrie dan weet je zeker dat het past liefst dezelfde groep. Later upgraden is een kletspraatje.
Ik denk dat giant en caad10 en canyon het verst zijn met comfortabel maken van hun alu frames daar concurreren ze ook op. De anderen, cube, bull zie ik alleen de verf aanpassen niet het frame zelf

wat betreft het nfp zou ik salden voorstellen de prijs met die 15% te verhogen. Wat een belachelijke marge trouwens, 15% zonder risico en zonder investering?
Do kin der mar druk mei weze

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16874
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 09 nov 2012 10:35

Ik bedoel natuurlijk ook de genoemde frames (Bulls, Sensa en Cube). De meeste aluminium frames zijn van vrijwel de zelfde kwaliteit tegenwoordig, op de door jou genoemde frames na en enkele zeer dure custom build frames van o.a. Viner en Merckx. Als het op comfort aankomt hebben ze bij Bianchi met de Impulso ook knap werk geleverd, maar sommige mensen zeggen dat het ten koste van de stijfheid is gegaan. Voor een aantal renners van Vacansoleil was het in ieder geval weapon of choice voor Parijs-Roubaix.
Ik hoor de laatste tijd eigenlijk vrijwel nooit iets over aluminium frames van bedenkelijke kwaliteit, wel inderdaad een aantal die keihard aanvoelen (b.v. Storck en vroeger Principia).
De Bulls en Cube heb ik beide op gereden en ik vond er weinig verschil in zitten, allebei een stukje harder dan mijn toenmalige Merckx Gara.

Als je een fiets koopt via het NFP kun je vaak geen aanbiedingsfietsen kopen, dus mis je gewoon de fietsen met 30+ % korting. Ook ben je vaak verplicht om een verzekering af te sluiten. Zoveel bespaar je er dus niet mee en het beperkt je keuze wel enorm. Maar voor ons Hollanders voelt het zo goed hè, legaal belasting ontduiken. :)
Campagnolo Ultra Dork

john1222
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 aug 2012 00:03

john1222 09 nov 2012 21:46

Ernie C. schreef:Ik bedoel natuurlijk ook de genoemde frames (Bulls, Sensa en Cube). De meeste aluminium frames zijn van vrijwel de zelfde kwaliteit tegenwoordig, op de door jou genoemde frames na en enkele zeer dure custom build frames van o.a. Viner en Merckx. Als het op comfort aankomt hebben ze bij Bianchi met de Impulso ook knap werk geleverd, maar sommige mensen zeggen dat het ten koste van de stijfheid is gegaan. Voor een aantal renners van Vacansoleil was het in ieder geval weapon of choice voor Parijs-Roubaix.
Ik hoor de laatste tijd eigenlijk vrijwel nooit iets over aluminium frames van bedenkelijke kwaliteit, wel inderdaad een aantal die keihard aanvoelen (b.v. Storck en vroeger Principia).
De Bulls en Cube heb ik beide op gereden en ik vond er weinig verschil in zitten, allebei een stukje harder dan mijn toenmalige Merckx Gara.

Als je een fiets koopt via het NFP kun je vaak geen aanbiedingsfietsen kopen, dus mis je gewoon de fietsen met 30+ % korting. Ook ben je vaak verplicht om een verzekering af te sluiten. Zoveel bespaar je er dus niet mee en het beperkt je keuze wel enorm. Maar voor ons Hollanders voelt het zo goed hè, legaal belasting ontduiken. :)
Het haalt inderdaad een stuk voordeel weg via het NFP maar belastingvoordeel blijft en in mijn geval betaalt het bedrijf de verzekering.
Ik denk dat de Bulls af gaat vallen ivm fsa cranck zal nog eens kijken naar de JJ TdF

john1222
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 aug 2012 00:03

john1222 11 nov 2012 17:09

Gisteren bij CC5311 geweest wat staat daar veel zeg: oa dde Sensa Trentino gezien maar ook de onderstaande fiets die aantrekkelijk geprijsd (lijkt)

Apex Ycarus 105

Frame :Apex Ycarus , AL7005 , Tripple butted Hydroformed tubing
Fork: Apex carbon, Alu steerer 1-1/8"
Crank: Shimano NS
Shifters: Shimano 105 5700
Front Derailleur: Shimano 105 5700
Rear Derailleur: Shimano 105 5700
Pedals: not included
Brake: Shimano NS
Handlebar: Deda
Stem: Deda, 31.8mm, 6 deg.
Saddle: SanMarco
Seat Post: Deda, 31.6x300mm
Wheelset: Shimano r500


Met name vragen over de cranck en het frame iemand ervaringen met het frame en wat is de kwaliteit van de crank shimano NS

Groet John

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 11 nov 2012 23:12

Ik ken de apex niet.

KIjk es naar deze link
http://www.fietssportief.nl/nl/producte ... ltegra/577" onclick="window.open(this.href);return false;

Prijs is goed, maat ook lijkt het

Er rijden een paar MTBs rond in Utrecht van dit merk, die mensen zijn erg tevreden. Het lijkt een hard werkende familie, de mensen zijn erg behulpzaam en altijd aanspreekbaar. Wel andere banden nemen: conti 4000s 25mm

aanvulling
ik keek naar de verschillende alu soorten deze fiets is 6 serie aluminium. Misschien weet iemand anders er meer van
http://www.ehow.com/info_7857163_6061-v ... bikes.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Do kin der mar druk mei weze

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16874
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 11 nov 2012 23:29

Zeer goede tip! Ik heb ook veel goede verhalen over zowel de fietsen als de service gehoord en alles gewoon via nfp:http://www.fietssportief.nl/nl/bedrijfs ... tsplan/196 Vroeger gebruikten ze in ieder geval frames van Focus, ik weet niet hoe dat nu is.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2521
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 12 nov 2012 11:17

materialist schreef: KIjk es naar deze link
http://www.fietssportief.nl/nl/producte ... ltegra/577" onclick="window.open(this.href);return false;

Prijs is goed, maat ook lijkt het
...
dat lijkt me wel een nette prijs voor een Full-Ultegra fiets.

Plaats reactie