Klopt inderdaad FM moet 15% over 750 euro afdragen niet ieder FM werkt met NFP of andersom.materialist schreef:probeer het nog eens, vraagt John wat een slechte fiets is?Ernie C. schreef:Van geen van de fietsen kan je zeggen dat het een slechte fiets is. De zwakke plek blijft de wielen. Mijn keuze zou de Jan Janssen tour de France zijn, met 105 groep en wielen met 105 naven 36 spaken en Exal XR3 of Mavic open pro's. Met 1297 of 1339 euro (afhankelijk van de velgen) kan die toch aardig concurreren met de budgetmerken. Heb je trouwens gezien dat de site vernieuwd is? het 2013 model ziet er een stuk beter uit dan dat van 2012.
ik las ergens dat de fietsmaker 15% moet afdragen aan NFP en dat je daarom geen scherpe prijs krijgt. Klopt dat?
Conclusie wat de fietsen betreft de frames oke, zijn er kwalitatief verschillen in de frames? De cube vind ik zelf het mooist met de kabeltjes ook netjes binnendoor, de bulls heeft de rem laag zitten vindtik zelf minder.
Wielen dus zeker vervangen dat is wel duidelijk.
Heb ik met shifters en derailleurs de belangrijkste groepsdelen of moet daar zeker de cranck ook bij of mis ik dan nog steeds belangrijke punten