Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Racefiets budget ong. 1000-1200

Sebo
Forum-lid

Gebruikersavatar Sebo 21 nov 2012 23:47

scottpch schreef:Deze fiets heeft geen compact crankstel( of ik moet naar Hans Anders voor een nieuwe bril), dus om deze fiets Alpe d'huez klaar te maken komt er nog wel een kleine E 150,- bij voor een ander crankstel, een andere cassette en ketting. Afhankelijk welke kwaliteit je op die fiets wil.
Bij Salden heb je een nieuwe Bianchi Impulso met 105 tripple voor E 979,- in jouw maat. Dan wordt het prijsverschil met de fiets op marktplaats wel erg klein, en je hebt een nieuwe waar je de komende tijd geen omkijken naar hebt. ;)
Ahum :oops: :oops: :oops:

Volgende keer niet meer reageren op posts vanaf mijn Galaxy ace........ ( klein schermpje en zo....)

Een vriend van me heeft een via Nirone, en ik ging er iets te gemakkelijk van uit dat deze ook een compact crankstel zou hebben....... :?

Waarvoor excuses.......

Als je meerdere keren de Alpe wilt beklimmen zul je echt in deze fiets moeten investeren, en dan is het idd maar de vraag of dat de moeite waard is.

In deze tijd van het jaar gaan veel overjarige modellen met een flinke korting de deur uit, dus er zijn vast betere alternatieven...

Zoiets als deze misschien:

http://www.12gobiking.nl/racefietsen/ra ... r_105_2012" onclick="window.open(this.href);return false;

of deze:

http://www.12gobiking.nl/racefietsen/ra ... ecial_2013" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb de link van 12go gebruikt, maar voor deze prijs koop je 'm overal ( is trouwens al een 2013 )

Sebo
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!

maaikeblankman
Forum-lid

maaikeblankman 21 nov 2012 23:53

Nee dan ga ik dit inderdaad niet doen! Ik ben opzich wel handig maar als ik er meteen in moet investeren en aan moet sleutelen is je voordeel bijna meteen weg.
De vraagprijs voor de fiets is 650 plus de kosten voor nieuwe onderdelen ong. 150 dan zit je ook al op 800.
Ik keek net bij Salden maar misschien is dit toch de moeite wel waard het voordeel is dat ik hier gewoon meteen kan zien wat ze hebben en bij klamer niet...
ik zag ook de Bianchi impulso Ultegra 10 sp! Dat lijkt me ook wel wat!! Ook wil ik volgende week even naar de fietsenmaker hier, misschien kan ik wel korting fiksen door aan te geven dat ik ze goedkoper gezien heb..

Ik ga nog even goed rondsnuffelen als jullie nog mooie aanbiedingen langs zien komen hoor ik dat graag!!

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 22 nov 2012 06:40

Maaike, wel vantevoren even bellen met Salden wanneer je besluit om af te reizen naar Limbricht, of het model wel in de winkel staat. Ze hebben nl een groot magazijn waar veel fietsen en onderdelen opgeslagen zijn en dat magazijn ligt niet bij de winkel.

Sebo ;) ;)

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 22 nov 2012 10:03

Als je dan toch bij 1200 euro aan de Impulso uit wil geven, zou dit ook een optie kunnen zijn:http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=2925
Campagnolo Ultra Dork

maaikeblankman
Forum-lid

maaikeblankman 22 nov 2012 12:25

Die prorace is wel compact en geen triple volgens mij..
Ik zag gister ook nig dit: http://www.vosfietsen.nl/index.php?opti ... &Itemid=46" onclick="window.open(this.href);return false;
En dan gaat het om de via nirone 7 dama bianca 105 triple, die is nu 974! Ik heb gemaild of ze mijn maat nog hadden dus wacht nu op reactie, dit zit wat meer bij mij in de buurt! Wat ik ook nog wil proberen is naar de plaatselijke fm gaan en deze prijzen voorleggen, wie weet dat ze wat kunnen betekenen voor mij.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 22 nov 2012 12:37

Soms moeten de fietsen bij Salden nog gemonteerd worden, meestal is dit bij de fietsen van Prorace wel het geval, dus dan kan je nog kiezen voor een triple.
Waarschijnlijk krijg je van je fm een verhaal over slechte service te horen, Bij Salden valt dit m.i. over het algemeen wel mee. Met Vos heb ik geen ervaring maar daar is genoeg over geschreven op dit forum.
Voor beide geldt dat je zelf goed moet weten wat je zoekt en welke maat want ze zien je niet graag zonder fiets de deur uit gaan.
Overigens is Salden op een mooie dag als deze (liever geen zaterdag want dan is het erg druk), prima te combineren met een dagje Zuid-Limburg.
Campagnolo Ultra Dork

materialist
Forum-lid

materialist 22 nov 2012 12:59

Er zijn fietsboeren en er zijn fietsenmakers. Vos is zonder meer een fietsboer, er is geen kruid tegen gewassen. Salden zit ergens in het midden
Do kin der mar druk mei weze

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 22 nov 2012 13:34

materialist schreef:Er zijn fietsboeren en er zijn fietsenmakers. Vos is zonder meer een fietsboer, er is geen kruid tegen gewassen. Salden zit ergens in het midden
Zolang Vos en Salden niet pretenderen iets anders te zijn dan fietsenboeren heb ik er geen problemen mee. Ik zie dit gewoon als een middenweg tussen 2e hands en nieuw bij een fietsenmaker.
Veel erger vind ik de fietsenboeren die die zich voordoen als fietsenmaker maar ondertussen wel mensen de verkeerde maat aansmeren omdat die toevallig op voorraad is, je geen proefrit laten maken, de fiets niet aan de eisen van een klant aan willen passen voor een normale prijs en zich bij garantiegevallen verschuilen achter importeur of fabrikant.

Zoals Malcolm X zei: "I have more respect for a man who lets me know where he stands, even if he's wrong, then one who comes up like an angel and is nothing but a devil." ;)
Campagnolo Ultra Dork

maaikeblankman
Forum-lid

maaikeblankman 22 nov 2012 16:47

Goed net langsgeweest bij visbeek (de fietsenmaker hier) ze hadden nog bianchi's uit 2012 maar helaas niet in mijn maat.
2013 collectie van bianchi komt waarschijnlijk pas in feb. maar daar hoor ik volgende week meer over.
Hij gaf aan dat wanneer ik die bianchi of de trek lexa bij hun wilde kopen zij wel tegemoet konden komen in gratis accesoires en kleding.
Nou komt dat natuurlijk ook altijd op aardig wat geld neer en hij gaf aan dat ik ook de eerste onderhoudsbeurt gratis krijg.
De trek lexa was wel binnen maar vind de bianchi toch echt wel veel mooier!! Ik ben stiekem wel een beetje verliefd geworden op de bianchi fietsen!

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 23 nov 2012 01:41

maaikeblankman schreef:Die prorace is wel compact en geen triple volgens mij..
Ik zag gister ook nig dit: http://www.vosfietsen.nl/index.php?opti ... &Itemid=46" onclick="window.open(this.href);return false;
En dan gaat het om de via nirone 7 dama bianca 105 triple, die is nu 974! Ik heb gemaild of ze mijn maat nog hadden dus wacht nu op reactie, dit zit wat meer bij mij in de buurt! Wat ik ook nog wil proberen is naar de plaatselijke fm gaan en deze prijzen voorleggen, wie weet dat ze wat kunnen betekenen voor mij.
Let wel op de streken van de vos. Als je belt of mailt dan melden ze dat wat je wilt hebben er ook op voorraad is, maar eenmaal daar aangekomen blijkt dat niet altijd het geval te zijn. Die website is altijd schreeuwerig dat ze van alles hebben, maar is gewoon een lokkertje. Ga je er toch heen neem dan iemand mee die verstand van fietsen heeft. Veel succes met je zoektocht, een Bianchi is een prima keus... ;)
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Plaats reactie