RVV 2013
Ik haal alleen mijn hoge carbon wielen uit het frame en steek een paar fullcrums r3Danny1808 schreef:Is er iets waar je rekening mee moet houden kwa materiaal? En belasting? Daarbij denk ik aan mijn carbonframe en hoge carbon tube wielen?
En vorig jaar dikker stuurlint met gel. Doe ik niet meer, wat dikkere handschoentjes werkt ook...
Allard
Ik heb me ingeschreven voor de 240 km, en het wordt mijn eerste deelname aan de RVV.
Het idee is om vrijdag naar Brugge te gaan met m'n meiden en daar een hotel te boeken.
Ik start zaterdag zo vroeg mogelijk om maximaal de tijd te hebben. De dames kunnen Brugge bekijken en later naar Oudenaarde rijden om mij, hopelijk nog een beetje levend, binnen te halen.
Hotelletje, en zondag dan naar de profs kijken en genieten van de ongetwijfeld fantastische sfeer.
We hebben er zin in!
In 2011 heb ik, na eerder 5 keer de 150 km op de mountainbike met m'n normale noppenbanden te hebben gedaan, met prachtig weer de 250 km AGR gereden op de racer. Dat ging op zich prima, maar het was ook ver zat...
Kan iemand mij vertellen hoeveel hoogtemeters er in de lange afstand RVV zitten en of de zwaarte te vergelijken is met de 250 AGR?
Ik heb me nog niet verdiept in het boeken van de overnachtingen, maar heeft iemand tips?
Gr, Hans
Het idee is om vrijdag naar Brugge te gaan met m'n meiden en daar een hotel te boeken.
Ik start zaterdag zo vroeg mogelijk om maximaal de tijd te hebben. De dames kunnen Brugge bekijken en later naar Oudenaarde rijden om mij, hopelijk nog een beetje levend, binnen te halen.
Hotelletje, en zondag dan naar de profs kijken en genieten van de ongetwijfeld fantastische sfeer.
We hebben er zin in!
In 2011 heb ik, na eerder 5 keer de 150 km op de mountainbike met m'n normale noppenbanden te hebben gedaan, met prachtig weer de 250 km AGR gereden op de racer. Dat ging op zich prima, maar het was ook ver zat...
Kan iemand mij vertellen hoeveel hoogtemeters er in de lange afstand RVV zitten en of de zwaarte te vergelijken is met de 250 AGR?
Ik heb me nog niet verdiept in het boeken van de overnachtingen, maar heeft iemand tips?
Gr, Hans
ga naar booking.com en typ steden in als oudenaarde ( meeste hotels en B&B's al vol) of "vlaamse ardennen" of "flobecq" ( 15 kms) of "ronse" ( 15 kms) of "geraardsbergen"(15 kms) of "ninove" ( 30 kms) en je zal keus genoeg hebben.
Je kunt bij de meeste hotels en B&B's zeker rechtstreeks reserveren.
Je kunt bij de meeste hotels en B&B's zeker rechtstreeks reserveren.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Bedankt.beren040 schreef:in 2012 had de 135 km route 1385hm volgens mijn garminhuissen schreef:Bedankt Fiedoo. Goede tip.
Nog iemand die iets kan zeggen over de hoogtemeters?
Gr, Hans
Dat is op asfalt goed te doen, maar de kasseien zullen het wel een stukje zwaarder maken.
De toeristen versie van de RVV zal ik niet rijden.
Ik ben degene waar jullie op moeten wachten en voor moeten afstappen.
Maar..ik wil wel het leukste stuk rijden. Ga ik doen op een dag dat ik vrij ben en als het droog is.
Lijkt me geweldig.
Is er iemand die hier een mooie gpx route voor heeft met alle hoogte punten erin. De bedoeling is 100+ km maar wel koffie tussen door. Voor mij is het geen wedstrijd, Ik kijk graag rond.
Alvast bedankt.
Maar..ik wil wel het leukste stuk rijden. Ga ik doen op een dag dat ik vrij ben en als het droog is.
Lijkt me geweldig.
Is er iemand die hier een mooie gpx route voor heeft met alle hoogte punten erin. De bedoeling is 100+ km maar wel koffie tussen door. Voor mij is het geen wedstrijd, Ik kijk graag rond.
Alvast bedankt.
Als je een pm stuurt kan ik je mijn gpxfile van de versie 2012 toesturenR-Know schreef:De toeristen versie van de RVV zal ik niet rijden.
Lijkt me geweldig.
Alvast bedankt.
Allard
-
- Forum-lid
Wat dan leuk is om te doen is een bezoek aan het Centrum van de Ronde van Vlaanderen in Oudenaarde. Je kunt de website hier vinden: http://www.crvv.be" onclick="window.open(this.href);return false;.R-Know schreef:De toeristen versie van de RVV zal ik niet rijden.
Lijkt me geweldig.
Alvast bedankt.
Je kunt daar gratis parkeren. Vervolgens doe je koffie in de brasserie en heb je de keuze uit een drietal routes die je langs alle bekende plekken van de ronde leiden. De rondes zijn uitgepijld met permanente bordjes en je kunt tegen een kleine vergoeding ook een kaartje meenemen. Na afloop kun je douchen en in de brasserie weer op kracht komen met een lunch. Sluit je af met een bezoek aan het Ronde Museum en je hebt een topdag.
Wel even opletten want ik lees net op de site dat ze de routes gaan vernieuwen en daarom de huidige bordjes gaan verwijderen en dat er tijdelijk geen routekaartjes zijn. Het is mij eerlijk gezegd niet helemaal duidelijk waarom ze dat zo doen maar als je wat verder in het voorjaar gaat zal alles weer terug in orde zijn.
Misschien overmoedig maar ik heb me ingeschreven voor de 240km. Met 3 clubleden rijden we de volle afstand omdat (zoals joseba5 al zei) dat de Ronde is. Dan kan ik die ook weer afvinken. 4 jaar geleden zonder noemenswaardige voorbereiding eigenlijk zonder al te veel moeite de 140 gedaan en dat smaakte naar meer. De hele entourage, de aanmoedigingen van mensen langs de weg en het gevoel dat je iets aan het doen bent dat meer is dan alleen een wielertocht maken de RvV wat mij betreft een aanrader. De afgelopen jaren was ik steeds te laat met inschrijven maar nu is het dus gelukt.
De eerste 100 km zullen een beetje met de handrem erop gedaan worden, het ergste komt immers nog. Dat je hier en daar moet wachten of door de drukte gedwongen word te lopen doet, wat mij betreft, niets af aan de hele RvV ervaring.
We hebben een overnachting voor en na de Ronde in hartje Brugge zodat we op zondag de profs ook nog kunnen zien starten.
De komende maanden worden waarschijnlijk veel rijden in de regen en op de Tacx. 4 keer in de week met de fiets naar mijn werk (20 heen, 45 terug), zondag een 150+ training en met enige regelmaat 's avonds een Sufferfest training afwerken op de Tacx. Het is wat vroeg in het seizoen voor de gemiddelde toer-wielrenner (is dat een woord?) maar ik heb er nu al onwijs veel zin in!
De eerste 100 km zullen een beetje met de handrem erop gedaan worden, het ergste komt immers nog. Dat je hier en daar moet wachten of door de drukte gedwongen word te lopen doet, wat mij betreft, niets af aan de hele RvV ervaring.
We hebben een overnachting voor en na de Ronde in hartje Brugge zodat we op zondag de profs ook nog kunnen zien starten.
De komende maanden worden waarschijnlijk veel rijden in de regen en op de Tacx. 4 keer in de week met de fiets naar mijn werk (20 heen, 45 terug), zondag een 150+ training en met enige regelmaat 's avonds een Sufferfest training afwerken op de Tacx. Het is wat vroeg in het seizoen voor de gemiddelde toer-wielrenner (is dat een woord?) maar ik heb er nu al onwijs veel zin in!