hoge zware wielen vs. lage lichte wielen
-
- Forum-lid
Je beantwoord zelf al je vraag wat mij betreft. Als je het liefst met je Quattros rijd, neem je die toch gewoon.
Een ander setje gaat echt geen wereld van verschil maken.
35mm velghoogte ga je geen last van hebben met eventuele zijwind, dan moeten je wielen toch wel wat hoger zijn.
Een ander setje gaat echt geen wereld van verschil maken.
35mm velghoogte ga je geen last van hebben met eventuele zijwind, dan moeten je wielen toch wel wat hoger zijn.
Mis ik iets? Die DT r21's wegen toch iets van 1400 gram? Dat vind ik toch niet een ècht laag gewicht. Tel daarbij op dat je ze niet mooi vindt.... Laten staan dus. Ik sluit me aan bij storm-biker. Pak gewoon je quattro's als dat je favoriete wielen
Je moet je ook niet gek laten maken door alles wat je leest. Tuurlijk met een 50 velg vóel je bij sterke wind dat je met een hoge velg rijdt, maar is dat ook daadwerkelijk 'last ervan hebben'? Last hebben, is mijn ogen dat het gevaarlijk wordt of dat je ondersteboven geblazen wordt. Als het niet stormt zal dat het geval niet zijn hoor.
Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Je moet je ook niet gek laten maken door alles wat je leest. Tuurlijk met een 50 velg vóel je bij sterke wind dat je met een hoge velg rijdt, maar is dat ook daadwerkelijk 'last ervan hebben'? Last hebben, is mijn ogen dat het gevaarlijk wordt of dat je ondersteboven geblazen wordt. Als het niet stormt zal dat het geval niet zijn hoor.
Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
De 2 Marmotten?
Ik heb 2x La Marmotte gereden. 1x op Ksyriums en 1x op TSR30.
Op de Tune's was ik bijna een half uur sneller maar dat lag echt niet aan de wielen
En begrijp ik goed dat je 4 sets wielen hebt liggen??
Als je voor de eerste keer gaat zal je geen verschil voelen met de vorige keer
Lijkt me dat je gewoon 1 van je eigen sets kan gebruiken.
Maar als je erin gelooft dat je beter/sneller gaat met een lichte set en je hebt het geld er toch voor over moet je dat lekker doen.
Weet niet of je hier wat aan hebt ...
Ik heb 2x La Marmotte gereden. 1x op Ksyriums en 1x op TSR30.
Op de Tune's was ik bijna een half uur sneller maar dat lag echt niet aan de wielen
Als je voor de eerste keer gaat zal je geen verschil voelen met de vorige keer
Lijkt me dat je gewoon 1 van je eigen sets kan gebruiken.
Maar als je erin gelooft dat je beter/sneller gaat met een lichte set en je hebt het geld er toch voor over moet je dat lekker doen.
Weet niet of je hier wat aan hebt ...
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
Die 2e keer waren de omstandigheden anders/beter en/of had je een betere conditie.
No way dat wielen zoveel uitmaken.
No way dat wielen zoveel uitmaken.
Laatst gewijzigd door Keezx op 28 nov 2016 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Marmotte Alpen en Pyreneen.ric schreef:De 2 Marmotten?
Heb ook nog een setje Cosmics van 5cm hoog, maar die vind ik pas écht slecht.
(de tsr 30 en de Mantel wielen heb ik onlangs verkocht hoor, heb ook nog een mtb waar ik nieuwe wielen in moest steken
Ik benader het even psychologisch. Merken zul je het verschil nooit, aangezien je niet weet hoe het op dat moment rijdt met een andere set wielen. Het enige voordeel dat je kunt halen is geloven dat je beter rijdt. Dus als je erin gelooft dat je met set X sneller rijdt dan met set Y moet je set X kopen. Zo niet, dan doe je het niet en rij je lekker met set Y. Je kunt tot sint-juttemis door discussiëren, maar je komt er toch niet uit.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Storm-biker schreef:...........Als je het liefst met je Quattros rijd, neem je die toch gewoon.
.......................
ric schreef:..................
..............
Allemaal juist.Herman_N schreef:.............. Dus als je erin gelooft dat je met set X sneller rijdt dan met set Y moet je set X kopen......................
Zolang als het maar geen full carbon's zijn ivm remprestaties bij een natte/hete/lange/steile afdaling. Oeps, dat is weer een heel andere discussie
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- devriesman
- Forum-lid
prachtige discussie.
Ik word tegen de bult op in Frankrijk alleen maar ingehaald door inboorlingen met de laagste alu-velgjes.
Superlicht frame, Campa en fietsen maar.
Ik word tegen de bult op in Frankrijk alleen maar ingehaald door inboorlingen met de laagste alu-velgjes.
Aerodynamica wint eigenlijk altijd van gewicht bij fietswielen, behalve misschien als je echt alleen maar een behoorlijk steile berg opfietst, dat is al vaak genoeg uitgerekend op het internet.
Wat wel meespeelt: sommige modernere hoge wielen hebben veel minder last van wind. Dat kan je wel merken!
Wat wel meespeelt: sommige modernere hoge wielen hebben veel minder last van wind. Dat kan je wel merken!
Dan heb ik nieuws voor je, dat heeft niks met het materiaal te maken. Diezelfde inboorlingen halen je ook in als ze op een bakfiets rijden.devriesman schreef:prachtige discussie.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP