Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Scheur in velg Mavic Ksyrium SL

raiju
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 23 apr 2011 18:27

raiju 08 mei 2014 21:22

amclassic-fan schreef:Wat verwacht je dan dat een licht wiel in een CX 10 jaar mee gaat?
Nee. Ik merk aan veel opmerkingen die hier geplaatst worden dat iets wat duur is niet mag slijten en wanneer dat wel gebeurd klagen mensen daarover. Dat vind ik raar. Dus spiegel ik dat even op een overdreven onrealistische manier.

Waarna ik mijn echte mening geef in het laatste gedeelte van het bericht.

Excuses voor het onbegrijpelijk zijn.

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 23 mei 2014 10:38

Net ff gechecked in mijn ksyrium equipe aw zitten ook scheuren bij de spaaknippels, 2,5 jaar oud...
:winkthumb:

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 27 dec 2017 13:24

Vanmorgen mijn wielset (Mavic Ksyrium SL) naar de fm gebracht voor een servicebeurt. Blijken er bij een paar spaaknippels scheuren in de velg te zitten (had ikzelf niet goed naar gekeken :oops: ). Velg overleden dus.
Ik heb deze set een half jaar geleden 2e hands gekocht via MP. Toen zagen ze er picobello uit. Nu even bezien wat te doen; fm gaat prijsopgave doen.....
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6025
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 27 dec 2017 14:19

plantagenet schreef: 27 dec 2017 13:24 Vanmorgen mijn wielset (Mavic Ksyrium SL) naar de fm gebracht voor een servicebeurt. Blijken er bij een paar spaaknippels scheuren in de velg te zitten (had ikzelf niet goed naar gekeken :oops: ). Velg overleden dus.
Ik heb deze set een half jaar geleden 2e hands gekocht via MP. Toen zagen ze er picobello uit. Nu even bezien wat te doen; fm gaat prijsopgave doen.....
Vlgns mij een Mavic aluminium velg probleem want ook bij mijn Aksiums heeft dit verschijnsel zich voor gedaan. Gelukkig voor mij toen binnen de garantie periode dus heeft de FM het achterwiel vervangen voor een nieuw exemplaar.
Uiteindelijk heeft ook deze velg het niet uit gehouden en kwamen ook daar weer scheurtjes in tot er zelfs een spaaknippel uit werd getrokken. Omdat het niet meer via de garantie kon worden geregeld heb ik toen zelf het wiel overgespaakt met een andere velg uit een voorwiel welke ik via MP heb gekocht. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 27 dec 2017 17:25

Mmm...zelf overspaken is misschien ook nog wel een idee Orlok/Johan. Heb dat wel eens gedaan met een MTB achterwiel/velg. Maar eerst maar even berichtje van de fm afwachten. Ik heb inmiddels wel minder vertrouwen in dit type velg van Mavic.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 29 dec 2017 17:29

Vanmiddag telefoontje van de fm gehad. Nieuwe velg (en dan ook nieuwe spaken) en het geheel overspaken kost rond 300 euro. Besloten om het achterwiel als afgeschreven te beschouwen. Voorwiel is nog wel prima dus die houd ik nog achter de hand.
Nu maar eens kijken of er een mooie 2e hand set te vinden is.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 29 dec 2017 22:46

Ik heb voor dezelfde herstelling eveneens een offerte binnen van mijn fm voor eveneens €300
Daar pas ik feestelijk voor ,met het nodige zoekwerk vind je voor een beetje meer een nieuw voorwiel, of voor minder een goede tweedehands. edit; sorry moest achterwiel zijn.

Gebruikersavatar
paul1
Forum-lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 30 mei 2010 20:50

Gebruikersavatar paul1 31 dec 2017 21:26

Fietsmaat heeft in november Mavic Ksyrium Elite S ook in vuilbak gegooid, door gescheurde velg. Net buiten garantietermijn.

Plaats reactie