Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

BESLISSING GENOMEN!! Cannondale Supersix of Synapse

matja
Forum-lid

matja 10 nov 2010 00:40

zit een beetje met dezelfde twijfel, maar dan bij specialized (allez of secteur)
ook een racy en comfy model.

wat mijn fm zei (hij heeft zelf een roubaix, ook een comfy model), is dat hij minder vermoeid van de fiets stapt. (heeft ook wel snel last van lage rugpijn, vandaar zijn keuze).

ikzelf ga denk ik ook voor het meer comfortabel model gaan. Het zou ook mijn eerste racefiets zijn.

dicke
Forum-lid

dicke 11 nov 2010 22:12

Ik zou zeggen probeer de verschillende modellen.
Neem de juiste maat en afstelling. Geen rondje van 5 km maar een paar uren. Neem de tijd!
Dan zal het een en ander duidelijk worden vwb de keus.
Een racer met spacers zal wat betreft houding comfortabel kunnen zijn evenals een comfortmodel zonder spacers..........
DickE

kees0251
Forum-lid

kees0251 11 nov 2010 23:11

Comfortabel? Moet je een opoefiets kopen.
Cheap light strong, choose two

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 12 nov 2010 11:22

Kees0251 schreef:Comfortabel? Moet je een opoefiets kopen.

Je ontkent het bestaan van comfortverschil tussen racefietsen?

cubemeister
Forum-lid

cubemeister 12 nov 2010 11:38

geloof het wel....een supersix is wel een ander karretje als een synapse. maar ik kan niet voor iemand anders uitmaken wat verstandig is.
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr

kees0251
Forum-lid

kees0251 12 nov 2010 17:02

LVGH schreef:
Kees0251 schreef:Comfortabel? Moet je een opoefiets kopen.

Je ontkent het bestaan van comfortverschil tussen racefietsen?

Ja
Indien een fiets comfortabel is, mag het van mij geen racefiets heten.
Cheap light strong, choose two

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 12 nov 2010 18:17

Kees0251 schreef: Indien een fiets comfortabel is, mag het van mij geen racefiets heten.

Alles is relatief, he?
:rolleye:
Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 13 nov 2010 09:41

Ik zou zeggen probeer de verschillende modellen.
Neem de juiste maat en afstelling. Geen rondje van 5 km maar een paar uren. Neem de tijd!
Een racer met spacers zal wat betreft houding comfortabel kunnen zijn evenals een comfortmodel zonder spacers..........
Opzich een goed punt, echter merkte ik pas na drie maanden in italie op een steile klim dat ik eigenlijk te diep zat en mijn rug teveel belaste. in de vlakke ritjes hier en ook in limburg geen last van gehad. Ik heb het gewoon opgelost door mijn stuurpenom de draaien scheelt 1,8cm en dankomt hij op exact dezelfde drop als mijn MTB en daar gaat het goed. Op de MTB staat mijn stuurpen naar beneden en op de racer omhoog, bij de meeste waarschijnlijk andersom:-)

lowermate
Forum-lid

lowermate 30 jan 2011 23:31

DickE schreef:Ik zou zeggen probeer de verschillende modellen.

Maar welke FM laat je nou uren met een fiets toeren ?
Ik vraag me of Piet de Wit in de Wormer of Lohman Amsteram dat bv. doet (enigzins bij mij in de buurt).
Cannondale Synapse Ultegra

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 30 jan 2011 23:57

Grappig hoe iedereen supersix roept alvorens te vragen naar wat de plannen zijn. Supersix is een fiets om mee te koersen, op zondag ochtend rijden.... ga lekker voor de synapse. Ik heb een week met de supersix mogen rijden en het is een echt scheurijzer.

Overigens heeft de Haan test fietsen en kan je idd een paar uur toeren :)
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

dicke
Forum-lid

dicke 31 jan 2011 00:10

Lowermate schreef:
DickE schreef:Ik zou zeggen probeer de verschillende modellen.

Ik vraag me of Piet de Wit in de Wormer of Lohman Amsteram dat bv. doet (enigzins bij mij in de buurt).

Dat was in Enschede.
DickE

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 31 jan 2011 10:32

Een fm waarmee je de afspraak maakt dat je sowiezo een fiets bij hem koopt en waar je na een testrit niet gaat mekkeren over de prijs en vervolgens dezelfde fiets bij een prijsvechter haalt.
Voor goede klanten valt veel te regelen en ja daar zit een prijskaartje aan maar een verkeerde fiets is ook niet goedkoop.
Als je eigen fm. geen testrit kan regelen zou ik hem persoonlijk niet belonen door ver weg een testrit te regelen en hem vervolgens wel de opdracht te gunnen.

Overigens zit er vrijwel geen verschil in comfort tussen een synapse en een supersix frame. Comfort wordt bepaald door de geometrie (je kunt bij een Synapse veel rechter zitten) en de wielen. Het soort gebruik en de gebruiker zelf bepaald wat het beste frame voor hem/haar is.

Plaats reactie