Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

fietsenmaker worden

ajhoff
Forum-lid

ajhoff 19 dec 2012 11:15

Maar wie zegt dat je 52 weken per jaar > 60 uur moet werken? Als dat zo is kun je inderdaad beter stoppen. 60 uur per week doen wat je leuk vindt en dat afwisselen met een periode naar keuze van 0 uur werken is erg plezierig kan ik je vertellen. Niet in de tredmolen van het werknemerschap met CAO's, jaarlijkse veroordeling, jaarlijkse tientje salarisverhoging, etc. is voor ondernemers juist de "vrijheid" die ze zoeken.

jansen01
Forum-lid

jansen01 19 dec 2012 11:21

ajhoff schreef:. (...) is voor ondernemers juist de "vrijheid" die ze zoeken.
Een andere, algemene ondernemersvrijheid, is om je naar de kl*te te werken om vervolgens op relatief jonge leeftijd de hele handel te verkopen ;)
Addict R1

Arno357
Forum-lid

Gebruikersavatar Arno357 19 dec 2012 12:34

Een bedrijf is tegenwoordig moeilijk te verkopen, daarom blijft er voor veel ondernemers weinig anders over dan door te gaan totdat....

MVG Arno ( ook ondernemer)

tennisser
Forum-lid

tennisser 19 dec 2012 13:32

ajhoff schreef:Maar wie zegt dat je 52 weken per jaar > 60 uur moet werken? Als dat zo is kun je inderdaad beter stoppen. 60 uur per week doen wat je leuk vindt en dat afwisselen met een periode naar keuze van 0 uur werken is erg plezierig kan ik je vertellen.
Ondernemers die >60 uur/week 'moeten' werken hebben doorgaans nou juist weinig weken van 0 uren. Dat geeft het woord 'moeten' namelijk al aan, anders zouden ze wel minder werken per week. Het scenario dat jij schetst is mooi als je ervoor kan en wil kiezen, maar is slechts voor zeer weinig ondernemers werkelijkheid.
Niet in de tredmolen van het werknemerschap met CAO's, jaarlijkse veroordeling, jaarlijkse tientje salarisverhoging, etc. is voor ondernemers juist de "vrijheid" die ze zoeken.
:? Ik volg helemaal niets van deze 'uitleg'. Wat zijn de nadelen precies van de 'tredmolen van het werknemersschap'? (Wat bedoel je überhaupt met 'tredmolen'?). 'Jaarlijkse veroordeling'? :lol: Wat is dat??? En wat is er mis met het 'jaarlijkse tientje salarisverhoging' t.o.v. almaar dalende omzetcijfers?
Als je met vrijheid bedoelt de kans op vroegtijdig 'binnenlopen', je zaak kunnen verkopen en er een rustig en rijkelijk leven op nahouden, dan kan ik snappen wat je bedoelt. Maar dat is in dit topic (--> fietsenmaker worden) helaas niet aan de orde.....

rikkert
Forum-lid

rikkert 19 dec 2012 13:39

Grappig trouwens: topic begint met iemand die een vraag stelt waar ie een opleiding tot FM kan volgen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 19 dec 2012 16:14

Ja op het FF 'mag' je tenminste nog een beetje off-topic gaan. Op bijvoorbeeld Tweakers word je dan opgehangen en je familie bedreigd.

Cicletti
Forum-lid
Contact

Cicletti 19 dec 2012 21:37

havana schreef:Je hoort vaker ondernemers die > 60 uur pw moeten werken om rond te komen. Mijn ongezouten mening is dat dit simpelweg trekken aan een dood paard is. Natuurlijk, ondernemen is hard werken. Maar de échte ondernemer verdient geld zonder zich dood te werken. Daar word je overigens ook gelukkiger van, meer tijd voor contacten met vrienden, vakantie en het krijgen van kinderen - zaken die er bij de 60-uurs-ondernemer doorgaans niet inzitten.
60 uur of meer per week als zelfstandige lijkt me vrij normaal, zeker als je iets wilt opbouwen. Ken genoeg mensen die ook wel eens 60 uur maken voor de baas. Maar 60 uur als zelfstandige kost veel minder moeite, men doet het werk graag, ze hoeven geen verantwoording af te leggen, bepalen zelf wat ze wel en niet doen, bepalen eigen werktijden, etc. Dat noemt men vrijheid en maakt ze gelukkig.

Cicletti

tennisser
Forum-lid

tennisser 19 dec 2012 23:27

Cicletti schreef:..., bepalen zelf wat ze wel en niet doen, bepalen eigen werktijden, etc. Dat noemt men vrijheid en maakt ze gelukkig.
Eh, ...zoveel valt er niet te bepalen met die werktijden als je 60+ uur—of 75 uur zoals Mtbfool zegt—per week werkt, dan werk je namelijk min of meer op elk tijdstip van de dag. :D

mtbfool
Forum-lid

mtbfool 20 dec 2012 07:00

tennisser schreef:
Cicletti schreef:..., bepalen zelf wat ze wel en niet doen, bepalen eigen werktijden, etc. Dat noemt men vrijheid en maakt ze gelukkig.
Eh, ...zoveel valt er niet te bepalen met die werktijden als je 60+ uur—of 75 uur zoals Mtbfool zegt—per week werkt, dan werk je namelijk min of meer op elk tijdstip van de dag. :D
Ik kom zelf aan 168 uur die in 1 week zitten en daar werk ik er minmaal 70 van in 1 week ,houd ik over 98 uur en daar ik kan ik leuke dingen doen met mijn 3 kids en mijn vrouw die ook in de zaak werkt.
het is die vrijheid die je wel ver laat gaan voor je zaak en wat sommigen hier stellen dat je aan een dood paard trekt is niet waar , je hele hebben en houwen zit in de zaak en daar neem je niet en daar kun je zomaar niet afscheid van nemen.
De kant tekening van nu is dat het echt crisis is dus word er veel verlangd en gevraagd van de ondernemer in Nederland en je moet creatief zijn.

Grtz; Mtbfool
250 KM vaste mtb route rond Helmond.
jvandijk1962@gmail.com
http://www.offroadbikers.eu

aapje
Forum-lid

Gebruikersavatar aapje 20 dec 2012 14:53

mtbfool schreef:Ik kom zelf aan 168 uur die in 1 week zitten en daar werk ik er minmaal 70 van in 1 week ,houd ik over 98 uur en daar ik kan ik leuke dingen doen met mijn 3 kids en mijn vrouw die ook in de zaak werkt.
Grofweg de helft van die 98 uur slaap je en kun je dus geen 'leuke dingen doen'.

Arno357
Forum-lid

Gebruikersavatar Arno357 20 dec 2012 14:57

mtbfool schreef:
Ik kom zelf aan 168 uur die in 1 week zitten en daar werk ik er minmaal 70 van in 1 week ,houd ik over 98 uur en daar ik kan ik leuke dingen doen met mijn 3 kids en mijn vrouw die ook in de zaak werkt.

De kant tekening van nu is dat het echt crisis is dus word er veel verlangd en gevraagd van de ondernemer in Nederland en je moet creatief zijn.

Grtz; Mtbfool
die creativiteit bestaat hierin dus dat terwijl je slaapt leuke dingen met je vrouw en kinderen doet ?? ;)

theodorocampagnolo
Forum-lid

theodorocampagnolo 20 dec 2012 18:03

rikkert schreef:Grappig trouwens: topic begint met iemand die een vraag stelt waar ie een opleiding tot FM kan volgen.

FM = fietsemaker toch? Wil de topicstarter nou leren hoe je een fiets repareer of wil hij een eigen zaak starten?

Plaats reactie