Hij komt eraan: Garmin Edge 810
Ik zal die SIM even nader toelichten: Ik heb een hekel aan een telefoon terwijl ik fiets. Wat ik wel wil is kunnen bellen in geval van nood. Een oude GSM die uitstaat en alleen aan gaat als ik moet bellen is niet ideaal aangezien de accu bijna altijd leeg is als je hem nodig hebt. Oplossing: apparaat als een Garmin met SIM die je kunt activeren in geval van nood.
Een iPhone of ander soortgelijk apparaat wil ik gewoon niet meenemen. Is voor mij veel te veel werk gerelateerd en voordat ik het weet ben ik ook op mijn fiets nog mails aan het lezen en beantwoorden! Fietsen is voor mij er helemaal uit zijn en daar hoort voor mij moderne communicatie niet bij.
Een iPhone of ander soortgelijk apparaat wil ik gewoon niet meenemen. Is voor mij veel te veel werk gerelateerd en voordat ik het weet ben ik ook op mijn fiets nog mails aan het lezen en beantwoorden! Fietsen is voor mij er helemaal uit zijn en daar hoort voor mij moderne communicatie niet bij.
Twitter: @rbruijns
-
- Forum-lid
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 18 mar 2010 14:02
+1rbr schreef:Ik zal die SIM even nader toelichten: Ik heb een hekel aan een telefoon terwijl ik fiets. Wat ik wel wil is kunnen bellen in geval van nood. Een oude GSM die uitstaat en alleen aan gaat als ik moet bellen is niet ideaal aangezien de accu bijna altijd leeg is als je hem nodig hebt. Oplossing: apparaat als een Garmin met SIM die je kunt activeren in geval van nood.
Een iPhone of ander soortgelijk apparaat wil ik gewoon niet meenemen. Is voor mij veel te veel werk gerelateerd en voordat ik het weet ben ik ook op mijn fiets nog mails aan het lezen en beantwoorden! Fietsen is voor mij er helemaal uit zijn en daar hoort voor mij moderne communicatie niet bij.
en dan een gewoon extra prepaid sim kaartje met 5 of 10 euro belwaarde waarvan niemand het nummer heeft voor in je garmin ...
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Tja als ik garmin was dan zou ik verbeteren:
Leesbaarheid (niet perse resolutie maar leesbaarheid ivm contrast en kleurcontrast moet beter) en meer scherm in verhouding met afmeting.
bediening (ik denk dan aan home button waarna je met icoontjes direct je scherm kan kiezen)
Live trimp berekening net zoals er nu Tss berekening in zit.
En natuurlijk moet vertical to next terugkomen.
Leesbaarheid (niet perse resolutie maar leesbaarheid ivm contrast en kleurcontrast moet beter) en meer scherm in verhouding met afmeting.
bediening (ik denk dan aan home button waarna je met icoontjes direct je scherm kan kiezen)
Live trimp berekening net zoals er nu Tss berekening in zit.
En natuurlijk moet vertical to next terugkomen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik zie het eigenlijk niet zo snel gebeuren. In de auto heb je minder probleem met de afleesbaarheid van een scherm, je hebt genoeg energie en toch gebruikt bijna niemand een smart phone om te navigeren. Bluetooth 4.0 voegt weinig toe tov ANT, veel chips hebben exact dezelfde hardware. Het verschil zit 'm puur in het protocol, bepaalde chips kunnen beide protocollen aan. Enige voordeel wat Bluetooth heeft is dat het geintegreerd is in laptops, tablets en telefoons. Maar ja als je gefietst hebt moet je 't ding toch weer opladen, dus dan kan de data wat mij betreft net zo goed over 't zelfde kabeltje verstuurd worden.53x11 schreef:Lijkt me zeer waarschijnlijk dat een dedicated fietscomputer als die van Garmin van de markt gaat verdwijnen. Ga maar na: ze hebben het formaat van een smartphone en kunnen eigenlijk nauwelijks meer. GPS chip is nog wel van mindere kwaliteit, maar dat gaat ook niet lang meer duren. Binnenkort heeft elke smartphone Bluetooth 4.0, dat ANT zal gaan vervangen. Schermpjes van smartphones worden steeds beter af te lezen in de zon (nu nog wel een probleem) en er bestaan al waterdichte exemplaren. Het wachten is op de eerste "outdoor phones", en vanaf dat moment kan Garmin zich 100% op de software gaan richten
Bluetooth 4.0 is vergelijkbaar met ANT, maar voor de volgende communicatie laag (ANT+) is nog geen alternatief. Als er geen grote partij is die dat door drukt dan hebben we gaan we dezelfde kant op als de brackets.
Ik zie de komende jaren de dedicated GPS fietscomputers echt niet verdwijnen. Beetje concurentie er bij voor Garmin en dan zullen ze hun best wel weer wat beter gaan doen.
Dat Bluetooth 4.0 vergelijkbaar is met ANT weet ik, alleen komt BT in alle smartphones, waardoor het me voor de hand lijkt te liggen dat dit ANT gaat vervangen (Polar heeft bijvoorbeeld al een BT low energy HFband). De versnellingssensoren in de huidige smartphones zijn al net zo goed als "professionele" sensoren, GPS zal zeker ook die kant op gaan. Eens voor wat betreft de afleesbaarheid en capaciteit, maar dat is oplosbaar (en wordt al steeds beter). Ik denk dat er zeker een markt is voor "outdoor phones".
Als jij voor hetzelfde geld als een Garmin 810 een smartphone kunt kopen die meer kan, dan is de keuze toch snel gemaakt?
Als jij voor hetzelfde geld als een Garmin 810 een smartphone kunt kopen die meer kan, dan is de keuze toch snel gemaakt?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Het grote probleem is om een smart phone op een fatsoenlijk manier te bevestigen. Een Garmin heeft een bayonet bevestiging, die vind je niet bij een smart phone. Dat zou natuurlijk wel op te lossen zijn met bijv een verwisselbare achterkant van de telefoon. Maar om de boel waterproof te houden is dat weer vrij problematisch en in 't kader van gebruikersgemak is het ook niet ideaal. Ander punt is het steeds groter worden van smart phones, 5" schermen zijn al vrij standaard. Een Edge 800 meet 5.1 x 9.3 x 2.5 cm een Galaxy S3: 136.6 x 70.6 x 8.6 mm. Ik zie al regelmatig fietsen waar de Edge 800 niet op de stuurpen past, een smart phone past dan al helemaal niet. De lompheid van de Garmin zit 'm vooral in de dikte. Daar kan gewoon wel een stuk vanaf, daarnaast kan er aanzienlijke winst geboekt worden bij de bevestiging (door die bijv te integreren in stuurpennen).
Blijft voor mij persoonlijk het punt dat Ik niet de behoefte heb om te bellen of (kwaltitatief slechte) foto's te maken met een 'fietscomputer'. Ik zou sowieso iets in m'n achterzak houden om muziek te luisteren tijdens training, want een Bluetooth koptelefoon op de fiets..
Maar misschien ben ik wat conservatief ingesteld.
Blijft voor mij persoonlijk het punt dat Ik niet de behoefte heb om te bellen of (kwaltitatief slechte) foto's te maken met een 'fietscomputer'. Ik zou sowieso iets in m'n achterzak houden om muziek te luisteren tijdens training, want een Bluetooth koptelefoon op de fiets..
Maar misschien ben ik wat conservatief ingesteld.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
De xperia active is enigszins redelijk te monteren, niet heel veel groter dan een edge 800 en heeft Ant aan boord, dus waarom hebben we het over de Edge?
http://www.dcrainmaker.com/2012/01/revi ... csson.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Als hij te groot is dan doe je hem in je achterzak en gebruikt de sony smart watch als display.
http://www.dcrainmaker.com/2012/01/revi ... csson.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Als hij te groot is dan doe je hem in je achterzak en gebruikt de sony smart watch als display.
Toch wel profijtelijk: het blijkt dat de sports instrumenten voor 41% van de operating income van Garmin zorgt. Gross margin is 66%. Operating margin 47%.
http://www.dcrainmaker.com/2010/11/fitn ... in-q3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dcrainmaker.com/2010/11/fitn ... in-q3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05
Moet Sony eerst eens een fatsoenlijke GPS chip in hun telefoons stoppen.ericpeters schreef:De xperia active is enigszins redelijk te monteren, niet heel veel groter dan een edge 800 en heeft Ant aan boord, dus waarom hebben we het over de Edge?
http://www.dcrainmaker.com/2012/01/revi ... csson.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Als hij te groot is dan doe je hem in je achterzak en gebruikt de sony smart watch als display.
Denk het niet. Een gespecialiseerde fietscomputer is helemaal niet zo gek nog niet. De vraag is onderhand of Garmin & co. de hoge prijzen nog wel kunnen vragen voor iets wat eigenlijk niet zo heel bijzonder meer is. Een smartphone kan meer voor minder geld. Dus in plaats van meer functies in het apparaat te stoppen kunnen ze beter gaan kijken of ze het goedkoper kunnen maken en vooral beter in waar het voor bedoeld is.amclassic-fan schreef:Maar misschien ben ik wat conservatief ingesteld.
Concurreren op functies met smartphones is naar mijn mening een hopeloze zaak.Een goede fietscomputer voor een redelijke prijs is zal altijd wel aftrek vinden. Een peperduur apparaat wat maar weinig kan vrees ik het ergste voor.
Er kan nog wel een aardig verschil zitten tussen operating margin en netto winst. Wel maken de grafieken in "margin by segment" duidelijk dat de outdoor/fitness divisie de melkkoe van het bedrijf is. de marges zijn dus inderdaad vrij redelijk, alleen is het dan weer spijtig dat er ook in deze divisie beknibbeld moet worden omdat het bij de overige divisies allemaal een stuk minder gaat. Ook gaat het hier om cijfers van 2010, toen er nog nagenoeg geen concurrentie was voor deze divisie.aristos schreef:Toch wel profijtelijk: het blijkt dat de sports instrumenten voor 41% van de operating income van Garmin zorgt. Gross margin is 66%. Operating margin 47%.
http://www.dcrainmaker.com/2010/11/fitn ... in-q3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13662
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Het probleem wordt in dit topic ook wel heel duidelijk. Wij willen allemaal net wat anders.
De een wil wel meer display, de ander toch wel BT etc.
Dat maakt het voor de fabrikant ook lastig, wij zijn een groep gebruikers, die iets voor een specifiek doel gebruiken. Dat is veel lastiger dan een algemene smartphone waar duizenden apps voor beschikbaar zijn.
En ook genoeg niet (goed) werkt.
De een wil wel meer display, de ander toch wel BT etc.
Dat maakt het voor de fabrikant ook lastig, wij zijn een groep gebruikers, die iets voor een specifiek doel gebruiken. Dat is veel lastiger dan een algemene smartphone waar duizenden apps voor beschikbaar zijn.
En ook genoeg niet (goed) werkt.