H Plus Son SL42 velgen
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Wat weegt dat setje?
Riquest, ik heb deze combinatie ook geadviseerd gekregen vanuit een andere wielbouwer.riquest schreef: H+Son SL42 met Hope Pro III naven. Gekocht bij WheelTec en bevallen super.
Mag ik je vragen welke voorwaarden je aan de wielset hebt gegeven waardoor de keuze op deze set is gevallen?
Op de fiets, want de metro is zeker niets!!!!
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
riquest schreef:Helaas, zijn met telefoon genomen en niet groter. Heb geen idee hoe ik ze groter kan krijgen??
zo te zien zijn ze met je iPhone genomen, origineel gewoon uploaden naar tinypic.com en dan zie je de 2e regel(img code voor forum etc) een complete link staan.
(let op bij "verklein" kan je "messageboard 640x480" kiezen voor het juiste formaat.
succes!
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
hmmm ietsjes
mail mij eens een origineel als je wil
seal(apestaart)noxs(punt)nl
mail mij eens een origineel als je wil
seal(apestaart)noxs(punt)nl
Zal ik doen.
Antwoord op de gestelde vragen:
Setje weegt iets meer dan 1900 gram. Voor mij geen issue omdat de gewichtsreductie nog op een ander vlak kan scoren.
Overwegingen waar in de genoemde volgorde: stijfheid en duurzaamheid (standaard Easton setje voelde slap aan en had al spaakbreuk binnen 3 maanden). Ook uiterlijk en aero is een voorwaarde. De volledige aluminium opzet draagt ook bij aan de stijfheid van de set.
Opbouw met Hope Pro III naaf (vanwege duurzaamheid gekozen en ze maken ook een onderscheidende ratel bij freewheel). De spaken zijn 28 voor en 32 achter (vanwege stijfheid eis en gewicht van mij zelf (100kg!!)) van het merk platte Sapim Cx Ray + Cx Sprint met twee rode per wiel en rode messing spaaknippels.
Al met al ben ik nog steeds erg tevreden en vind het een aan te raden upgrade van mijn verder standaard racefiets.
Antwoord op de gestelde vragen:
Setje weegt iets meer dan 1900 gram. Voor mij geen issue omdat de gewichtsreductie nog op een ander vlak kan scoren.
Overwegingen waar in de genoemde volgorde: stijfheid en duurzaamheid (standaard Easton setje voelde slap aan en had al spaakbreuk binnen 3 maanden). Ook uiterlijk en aero is een voorwaarde. De volledige aluminium opzet draagt ook bij aan de stijfheid van de set.
Opbouw met Hope Pro III naaf (vanwege duurzaamheid gekozen en ze maken ook een onderscheidende ratel bij freewheel). De spaken zijn 28 voor en 32 achter (vanwege stijfheid eis en gewicht van mij zelf (100kg!!)) van het merk platte Sapim Cx Ray + Cx Sprint met twee rode per wiel en rode messing spaaknippels.
Al met al ben ik nog steeds erg tevreden en vind het een aan te raden upgrade van mijn verder standaard racefiets.
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
Hier iets grotere duidelijkere foto's van Riquest zijn wielen:
Dit is vergelijkbaar met mijn wensen. Heb je niet enorm last van zijwind?
Ik gebruik mijn racefiets voor woon-werk verkeer door weer en wind. Daarom werden mij ook de Hope naven voorgesteld. Ik zit alleen een beetje met het oppervlak van de velg (door de hoogte) waar ik in mijn ogen flinke last van ga krijgen op het moment dat het een beetje waait. Of ervaar je dit anders?
Ter vergelijking:
Ik rij nu met Mavic Open Pro in combinatie met Shimano 105 naven. Op zich bevalt deze combinatie prima voor mijn woon werk kilometers maar het onderhoud aan de naaf vergt dermate veel inspanning (zeker met het weer dat na de zomer tentoon is gespreid) dat ik naar iets beters aan het uitkijken ben gegaan. Ik heb geen vergelijking wat betreft stijfheid van verschillende wielsets: Ik fiets nu 2,5 jaar op mijn aangegeven combinatie die nu en dan vervangen is door een nieuwe velg en een extra reserve achterwiel voor het geval ik deze nodig had wanneer ik een slag in het wiel had zitten en de volgende dag toch gewoon op pad wil.
Rij jij ook gewoon met slecht weer en houden de naven zich dan goed?
Ik gebruik mijn racefiets voor woon-werk verkeer door weer en wind. Daarom werden mij ook de Hope naven voorgesteld. Ik zit alleen een beetje met het oppervlak van de velg (door de hoogte) waar ik in mijn ogen flinke last van ga krijgen op het moment dat het een beetje waait. Of ervaar je dit anders?
Ter vergelijking:
Ik rij nu met Mavic Open Pro in combinatie met Shimano 105 naven. Op zich bevalt deze combinatie prima voor mijn woon werk kilometers maar het onderhoud aan de naaf vergt dermate veel inspanning (zeker met het weer dat na de zomer tentoon is gespreid) dat ik naar iets beters aan het uitkijken ben gegaan. Ik heb geen vergelijking wat betreft stijfheid van verschillende wielsets: Ik fiets nu 2,5 jaar op mijn aangegeven combinatie die nu en dan vervangen is door een nieuwe velg en een extra reserve achterwiel voor het geval ik deze nodig had wanneer ik een slag in het wiel had zitten en de volgende dag toch gewoon op pad wil.
Rij jij ook gewoon met slecht weer en houden de naven zich dan goed?
Op de fiets, want de metro is zeker niets!!!!
Heb inderdaad wel wat meer last van zijwind maar als je daarop bedacht bent dan valt het wel mee.
Ik heb maar een keer ervaren dat mijn voorwiel bijna weggedrukt werd door de wind. Dan waait het inmiddels zo hard dat ik ook vaak de keuze maak voor windsurfen (:-).
Ik heb de wielen tot en met een paar weken geleden gemonteerd gehad. Ze zijn nu gewisseld voor mijn standaard Eastons maar dat verschil merk ik echt en rijdt niet prettig. Wil echter deze wielen niet teveel blootstellen aan pekel in de winter.
De wielen zijn net 6 maanden oud en kan dus nog niet zoveel zeggen over de duurzaamheid van de naven. Ik heb deze echter op aanraden van duurzaamheid en betrouwbaarheid(meest dicht ivm water etc).
Ik heb maar een keer ervaren dat mijn voorwiel bijna weggedrukt werd door de wind. Dan waait het inmiddels zo hard dat ik ook vaak de keuze maak voor windsurfen (:-).
Ik heb de wielen tot en met een paar weken geleden gemonteerd gehad. Ze zijn nu gewisseld voor mijn standaard Eastons maar dat verschil merk ik echt en rijdt niet prettig. Wil echter deze wielen niet teveel blootstellen aan pekel in de winter.
De wielen zijn net 6 maanden oud en kan dus nog niet zoveel zeggen over de duurzaamheid van de naven. Ik heb deze echter op aanraden van duurzaamheid en betrouwbaarheid(meest dicht ivm water etc).
OK, dat is dus iets waar ik rekening mee moet houden. Ik zou mijn wielset juist aanschaffen als een set die in slechte weersomstandigheden gebruikt kan blijven worden. Misschien slimmer uit te kijken naar minder hoogte in de velg. Ze bieden deze van dezelfde fabrikant ook aan dus dat is het overwegen meer dan waard.riquest schreef:Heb inderdaad wel wat meer last van zijwind maar als je daarop bedacht bent dan valt het wel mee.
Ik heb maar een keer ervaren dat mijn voorwiel bijna weggedrukt werd door de wind. Dan waait het inmiddels zo hard dat ik ook vaak de keuze maak voor windsurfen (:-).
Met name de opmerking over het dicht zijn ivm water was voor mij inderdaad belangrijk.riquest schreef:De wielen zijn net 6 maanden oud en kan dus nog niet zoveel zeggen over de duurzaamheid van de naven. Ik heb deze echter op aanraden van duurzaamheid en betrouwbaarheid(meest dicht ivm water etc).
Nou....bedankt in ieder geval voor je input. Het heeft me zeker geholpen weer een beter beeld te krijgen over mijn volgende aanschaf.
Op de fiets, want de metro is zeker niets!!!!
Ik heb ze ook, zie eerdere post en ik rijd er mee in weer en wind. Met harde zijwind, zeg 6bft en meer moet je wel echt bij de les blijven maar ik heb nog geen schuiver gemaakt. Ik rijd er nu ook op, net nog gereden. Ik spoel mijn fiets sowieso af na een rit, dus pekel etc dat deert mij niet. Voorts heb ik de wielen gekocht om te gebruiken en niet om in de garage te laten hangen. Maar dat is hoe ik ermee omga.
I find your lack of faith disturbing
Uiteraard!!!! Pekelfietsen, slechtweerfietsen......ik heb gewoon één fiets die wat meer onderhoud vraagt. Zo zonde van mijn geld om een hele fiets nutteloos te laten hangen in de schuur. Het is niet mijn sport maar primair mijn vervoersmiddel. Ik heb ook geen reserve auto voor de regendagen.wibbel2 schreef:Voorts heb ik de wielen gekocht om te gebruiken en niet om in de garage te laten hangen.
Ook jij bevestigd voor mij de extra last met wind. Ik woon tegen het kustgebied aan dus rij ik, behalve in een super mooi hogedruk gebied boven mijn hoofd, zelden zonder wind. De hoogte blijft nog wel een twijfelpuntje voor me. Maar ja, minder hoog betekent waarschijnlijk minder stijf..
Op de fiets, want de metro is zeker niets!!!!