Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Marianne Vos anders dan Armstrong?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 jan 2013 22:19

Ze presteert beter dan welke mannelijke wielrenner dan ook.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

123cyclo
Forum-lid

123cyclo 20 jan 2013 09:17

Ik zit mee te lezen en wil dit toch hebben gezegd. Ik wil graag "Advocaat van de duivel" spelen en mijn kritiek en frustraties als fan van de wielrensport uiten ten koste van Vos:

- dat doping in het vrouwen wielrennen niet lucratief zou zijn. Voor veel competitieve sporters is het deelnemen aan een competitie hun belangrijkste drive er worden veel dingen0 opgeofferd om met de top mee te doen. De financiele compensatie neemt het in de tijd over. Als je kijkt naar het amateur fitness en bodybuilding dan schrik je welke middelen worden gebruikt, middelen gebruikt waar een wielrenner positief op wordt bevonden bij een dopingcontrole.
- in het mannenwielrennen is nagenoeg elke "continue" winnaar, wielrenner die meerdere jaren met kop en schouder er boven uit stak , een renner was die doping gebruik heeft (Hinault, Indurain, Armstrong). Waarom Vos dan niet?
- dopingcontrole bij het vrouwen wielrennen loopt nog achter bij het mannen wielrennen, heeft Vos zelf aangegeven een paar jaar geleden
- Vos heeft toch een hele tijd met een klein select groepje gereist (ouders en broer). De caravan van de ouders = motoman van Armstrong
- Als in de toekomst blijkt dat Vos wel heeft gebruikt dan staan we met zijn alle weer niet verbaasd te kijken
- Ik durf er geen geld op te zetten dat ze niet heeft gebruikt
- Het hoge vermogen trappen kan ook met middelen ;)

Maar ja aan de andere kant als ik uit ga van een level playing field (als in niemand in het vrouwen peleton gebruikt en in het huidige mannenpeleton) dan is Vos wellicht wel een uitzonderlijk succesvolle competitieve vrouw of we hebben te maken met een "mooie" fouke dilemma

Fijne zondag
Triatleet in wording

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 20 jan 2013 10:06

123cyclo schreef:Ik zit mee te lezen en wil dit toch hebben gezegd. Ik wil graag "Advocaat van de duivel" spelen en mijn kritiek en frustraties als fan van de wielrensport uiten ten koste van Vos:

- dat doping in het vrouwen wielrennen niet lucratief zou zijn. Voor veel competitieve sporters is het deelnemen aan een competitie hun belangrijkste drive er worden veel dingen0 opgeofferd om met de top mee te doen. De financiele compensatie neemt het in de tijd over. Als je kijkt naar het amateur fitness en bodybuilding dan schrik je welke middelen worden gebruikt, middelen gebruikt waar een wielrenner positief op wordt bevonden bij een dopingcontrole.
- in het mannenwielrennen is nagenoeg elke "continue" winnaar, wielrenner die meerdere jaren met kop en schouder er boven uit stak , een renner was die doping gebruik heeft (Hinault, Indurain, Armstrong). Waarom Vos dan niet?
Fijne zondag
waar haal jij de info dat Indurain en Hinault gebruikt hebben tijdens hun carriere?
Wschlk ben je een eerlijk man maar wie zegt er dat je binnenkort niet als boef door de politie opgepakt wordt, was ik toch wel verkeerd over jou zeg! Indien, als en misschien, wschlk, zo kun je van alles beweren natuurlijk.
Toch ook een goeie (hier in Vlaanderen :D met bakken sneeuw gevulde) zondag.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

123cyclo
Forum-lid

123cyclo 20 jan 2013 10:23

Om toch nog de advocaat van 666 te spelen en de discussie gaande te houden
- Ik ben niet altijd een eerlijk man en ja het zijn mijn beweringen / intuities / frustraties
- Info over Indurain en Hinault is idd niet uit hun eigen mond, aangezien dat de enige manier is om wielerfans te overtuigen van doping gebruik door "hun helden". Het is het vermoeden wat ik heb o.b.v de verhalen die oud wielrenners en supporters vertellen wat zij wel hebben genomen of hebben gehoord (P. winnen, Zoetemelk, oud premier van Agt).

Maar ja, misschien is het wielrennen net als de WWE of zoals het in mijn tijd werd genoemd WWF :)

@fiedoo, iig bedankt voor de fijne zondag. Zie op buienradar de sneeuwbui over Vlaanderen trekken, ik haal mijn slee weer tevoorschijn. In Vlaanderen kan zeker mooi worden gelanglauft op dit moment?
Triatleet in wording

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 20 jan 2013 11:01

123cyclo schreef:Om toch nog de advocaat van 666 te spelen en de discussie gaande te houden
- Ik ben niet altijd een eerlijk man en ja het zijn mijn beweringen / intuities / frustraties
- Info over Indurain en Hinault is idd niet uit hun eigen mond, aangezien dat de enige manier is om wielerfans te overtuigen van doping gebruik door "hun helden". Het is het vermoeden wat ik heb o.b.v de verhalen die oud wielrenners en supporters vertellen wat zij wel hebben genomen of hebben gehoord (P. winnen, Zoetemelk, oud premier van Agt).

Maar ja, misschien is het wielrennen net als de WWE of zoals het in mijn tijd werd genoemd WWF :)

@fiedoo, iig bedankt voor de fijne zondag. Zie op buienradar de sneeuwbui over Vlaanderen trekken, ik haal mijn slee weer tevoorschijn. In Vlaanderen kan zeker mooi worden gelanglauft op dit moment?
Nee, maar wel gesurft! ( aan de computer dan toch).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 20 jan 2013 12:29

Indurain werd al sinds de Tour de l'Avenir van 1986 begeleid door dokter Francesco Conconi, de grondlegger van het epo gebruik door wielrenners en de leermeester van Michele Ferrari and Luigi Cecchini.

Op de wiki-pagina over Conconi staat een mooi overzicht van zijn klanten: http://en.wikipedia.org/wiki/Francesco_Conconi" onclick="window.open(this.href);return false;
Clients of Conconi, Casoni, and Grazzi

Guido Bontempi
Maurizio Fondriest, 1988 World Champion

Clients of Conconi and Casoni

Marco Albarello
Eugeni Berzin, winner 1994 Giro d'Italia
Vladislav Bobrik
Bruno Cenghialta
Maurilio De Zolt
Manuela Di Centa
Silvio Fauner
Francesco Frattini
Giorgio Furlan, winner of 1994 Milan – San Remo
Ivan Gotti, winner of 1997 Giro d'Italia
Nicola Minali
Gianfranco Polvara
Antonio Santaromita
Piotr Ugrumov
Giorgio Vanzetta
Alberto Volpi

Clients of Conconi and Grazzi

Stefano Checchin
Claudio Chiappucci
Mario Chiesa
Massimo Ghirotto
Marco Pantani, winner of 1998 Tour de France
Wladimir Poulnikov
Stephen Roche, winner of 1987 Tour de France
Fabio Roscioli
Marcello Siboni
Rolf Sørensen
Enrico Zaina

Clients of Conconi

Gianni Bugno, former World Champion & winner Giro d'Italia
Maurizio Damilano
Luigi Della Bianc
Emma Scaunich
Mario Cipollini, former world champion
Laurent Fignon, Tour de France winner
Miguel Indurain, Tour de France winner
Francesco Moser
Denis Zanette, died suspiciously at the dentist's
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 20 jan 2013 13:05

akkoord, maar om met zekerheid hier te komen beweren dat INdurain én Hinault de tour op dope hebben gewonnen en daarbij nog Marianne Vos obv die bewering aan dopinggebruik gaan linken?
Zeg dan wat jullie willlen zeggen: "iedere winnaar is een dopinggebruiker, zowel bij de mannen als bij de vrouwen", daarop komt het neer.

ajuin
Forum-lid

ajuin 21 jan 2013 13:22

Geen appels met peren vergelijken !
Marianne fiets bij de dames…
Dat ze daar de beste is komt door verschillende factoren:
De meeste dames zijn minder gedreven en moeten ook nog eens gaan werken want ze kunnen er niet van leven. Marianne is één van de weinigen die dat (nu) kan doen.
Ja, als het zou gaan over miljoenen dollars zoals bij LA, dan worden de verleidingen groter (denk ik),
Maar bij Marianne gaat het niet over geld zegt ze zelf, ze is gewoon dol op fietsen (nog steeds)
Veel van de dames beginnen ook pas op latere leeftijd te fietsen, Marianne begon ermee toen ze 6 was, dus voorsprong in koersdoorzicht en techniek heeft ze alvast.
(vandaar ook steeds winst in veldrijden)
Ze heeft de fysiek, de kracht en het supertalent mee, en sedert vele jaren de familie, maar ze heeft vooral de juiste mentale instelling!
Gewoon een winner !
Marianne en de familie Vos zijn integer mensen met een groot hart (ook naar de kleine supporter toe). Ze weet bovendien dat er zoveel mensen naar haar opkijken, dat ze een rolmodel is.
Dus…..
En ps: wat mij betreft jammer dat dit topic is opgestart !
(en ik ben dan nog een Belg)

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 21 jan 2013 13:30

ajuin schreef:
En ps: wat mij betreft jammer dat dit topic is opgestart !
(en ik ben dan nog een Belg)
Inderdaad, en als we Marianne dan toch met een mannelijke wielrenner moeten vergelijken denk ik eerder aan Eddy Merckx!
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie