Dat is misschien wel zo, maar als al je concurrenten op sociale media actief zijn, loop je wel een achterstand op qua naamsbekendheid als jij dat niet bent. Dat snap ik wel. Vroeger was niemand op sociale media actief, omdat het er niet was.daniel1975 schreef:"Vroeger" wist men ook van het bestaan zonder twitfacehyveboek.joeywl schreef:Mensen moeten weten dat jou bedrijf bestaat, innovatief is. Met een goede service alleen red je het niet.
Veltec Benelux failliet
-
- Forum-lid
- Berichten: 1473
- Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58
-
- Forum-lid
- Berichten: 1473
- Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58
Nee, ik niet. Maar dat betekent niet dat dat voor iedereen geldt.jansen01 schreef:Dat sociale media gedoe mag van mij ook de prullenbak in. Ik word liever fatsoenlijk geholpen..
Maak jij (elefantino) je keuze voor een FM dan op basis van de internetactiviteiten van een aantal fm's?
Denk dat het heel simpel is: internet heeft het zaken doen wel degelijk veranderd. Waar je vroeger met het grootste gemak en ongemerkt de consument hoge prijzen in rekening kon brengen omdat vergelijken moeilijk was, kan de consument nu relatief gemakkelijk vanuit z'n luie stoel vergelijken. Als je als ondernemer niet daarop anticipeert ga je onderuit. Dat is niet de schuld van internet of de ondernemer, dat is gewoon de tijdsgeest. Een ondernemer met visie anticipeert en zoekt nieuwe mogelijkheden, degenen die vasthouden aan de "goeie ouwe tijd" en de verworvenheden behoren al heel snel tot die goeie ouwe tijd. Denk dat de fabrikanten ook wel door hebben dat zo'n hele dure schakel geen meerwaarde heeft. Er zullen wel meer importeurs onderuit gaan in de komende tijd.
Goede service, lekker bakje koffie en een praatje doen verder heel veel. Zo heb ik net een auto garagebedrijf gevonden waar ze, in plaats van zelfs de ruitensproeier vloeistof ongevraagd bij te vullen en in rekening te brengen (dealer), gratis een controle van mijn koelsysteem hebben uitgevoerd onder het genot van een lekker bakje koffie (specialist). Het gaat mij niet om het gratis of goedkoop zijn, wel om het welkom zijn zonder zonder euro tekens in de ogen te zien.
Goede service, lekker bakje koffie en een praatje doen verder heel veel. Zo heb ik net een auto garagebedrijf gevonden waar ze, in plaats van zelfs de ruitensproeier vloeistof ongevraagd bij te vullen en in rekening te brengen (dealer), gratis een controle van mijn koelsysteem hebben uitgevoerd onder het genot van een lekker bakje koffie (specialist). Het gaat mij niet om het gratis of goedkoop zijn, wel om het welkom zijn zonder zonder euro tekens in de ogen te zien.
Het kan zeker helpen maar te vaak zie je een website omdat het moet. Die vervolgens een jaar niet wordt bijgewerkt. Doe het dan niet.amclassic-fan schreef:Die webshop heb je helemaal niet nodig en social media al helemaal niet, het kan allicht helpen, maar het zijn toch echt niet de belangrijkste ingrediënten.
Overigens zouden al die webshops zich nog eens lelijk kunnen vergissen. Shimano vertegenwoordigt steeds meer merken. Waarom zouden die op termijn niet een mega grote eigen webshop beginnen ? Of het ooit zover komt? Voorlopig niet denk ik. Maar zou me niets verbazen als hier wel een lange termijn visie achter zit om er in ieder geval klaar voor te zijn.
Maar ook dan zijn de "ouderwetse" fietsenmakers nog gewoon nodig voor montage, onderhoud, service etc
Als Shimano Benelux dat doet hebben ze echt een vet probleem want dat is in een maand de hele vakhandel afgehaakt.jsparie schreef:Het kan zeker helpen maar te vaak zie je een website omdat het moet. Die vervolgens een jaar niet wordt bijgewerkt. Doe het dan niet.amclassic-fan schreef:Die webshop heb je helemaal niet nodig en social media al helemaal niet, het kan allicht helpen, maar het zijn toch echt niet de belangrijkste ingrediënten.
Overigens zouden al die webshops zich nog eens lelijk kunnen vergissen. Shimano vertegenwoordigt steeds meer merken. Waarom zouden die op termijn niet een mega grote eigen webshop beginnen ? Of het ooit zover komt? Voorlopig niet denk ik. Maar zou me niets verbazen als hier wel een lange termijn visie achter zit om er in ieder geval klaar voor te zijn.
Maar ook dan zijn de "ouderwetse" fietsenmakers nog gewoon nodig voor montage, onderhoud, service etc
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Het is wel een vaststaand feit dat je in het buitenland met 2 muisklikken alles kan krijgen tegen afbraakprijzen ten opzichte van de nederlandse markt.
Is niet meer tegen te houden en de internet en webshop race duurt voort.
Grtz; Mtbfool
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40969
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Alleen in het buitenland? En alleen het internet?
Hopmans verkoopt Campa rond de inkoopprijzen van een normale FM*: wie is er dan schuldig? De importeur? De fabrikant? Je koopt in Dld Campa vrijwel niet goedkoper dan bij Hopmans of Mantel.
En idd de meeste overige merken zijn in Dld fors goedkoper. Dat kun je allemaal toeschrijven aan internet, maar de schuldvraag mag zich dan meer op de fabrikant/verdeler richten imho. Die hanteren grote verschillen in hun verkoopprijzen.
Maar ik vind het allemaal prima: de adviesprijzen slaan nergens op en ik kan nu voor het budget van normale spulletjes prachtig topmateriaal aanschaffen.
Als een FM bestaansrecht wil hebben zal hij hier mee om moeten gaan.
*al jaren voor het internet groot werd en zonder social media gedoe
Hopmans verkoopt Campa rond de inkoopprijzen van een normale FM*: wie is er dan schuldig? De importeur? De fabrikant? Je koopt in Dld Campa vrijwel niet goedkoper dan bij Hopmans of Mantel.
En idd de meeste overige merken zijn in Dld fors goedkoper. Dat kun je allemaal toeschrijven aan internet, maar de schuldvraag mag zich dan meer op de fabrikant/verdeler richten imho. Die hanteren grote verschillen in hun verkoopprijzen.
Maar ik vind het allemaal prima: de adviesprijzen slaan nergens op en ik kan nu voor het budget van normale spulletjes prachtig topmateriaal aanschaffen.
Als een FM bestaansrecht wil hebben zal hij hier mee om moeten gaan.
*al jaren voor het internet groot werd en zonder social media gedoe
Less is bore
Dat is waar maar nu wordt het voor mensen wel steeds makkelijker. Een muisklik is door veel mensen sneller gemaakt dan een ritje naar Bergen op Zoom. Maar goed daar heeft niet alleen de fietsenmaker last van natuurlijk. Ook andere winkels. Je zal je nog meer dan in het verleden moeten onderscheiden. Dat kan ook best. Zeker icm merken als specialized, assos etc die zelf niet meewerken aan stuntprijzen. Alleen vind ik dat als consument wel weer jammer omdat je wel erg lang moet zoeken om een koopje te vinden;-)daniel1975 schreef:Alleen in het buitenland? En alleen het internet?
Hopmans verkoopt Campa rond de inkoopprijzen van een normale FM*: wie is er dan schuldig? De importeur? De fabrikant? Je koopt in Dld Campa vrijwel niet goedkoper dan bij Hopmans of Mantel.
En idd de meeste overige merken zijn in Dld fors goedkoper. Dat kun je allemaal toeschrijven aan internet, maar de schuldvraag mag zich dan meer op de fabrikant/verdeler richten imho. Die hanteren grote verschillen in hun verkoopprijzen.
Maar ik vind het allemaal prima: de adviesprijzen slaan nergens op en ik kan nu voor het budget van normale spulletjes prachtig topmateriaal aanschaffen.
Als een FM bestaansrecht wil hebben zal hij hier mee om moeten gaan.
*al jaren voor het internet groot werd en zonder social media gedoe
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40969
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Speci heeft het zeer goed voor elkaar; mensen kopen het alsof ze niks kosten. Alleen geeft het mij een enorm slecht gevoel dat de prijzen kunstmatig hoog worden gehouden op straffe van beeindiging dealerschap.
Dat is het andere uiterste waar je absoluut niet naar toe wilt.
Dat is het andere uiterste waar je absoluut niet naar toe wilt.
Less is bore