sibon schreef:We kunnen wel net doen alsof dit een discussieonderwerp is, maar hier zijn dus gewoon regels voor:
http://www.velominati.com/the-rules/#52" onclick="window.open(this.href);return false;
Bidon, welke inhoud ?
Ik heb een hekel aan waterconsumptie en bijvullen plannen en zoeken naar kerkhoven, waterpompen in dorpskernen, tankstations-met-ouder-wets winkeltje etc. 500mL bidons heb ik dus niet meer, wel allerlei 750, 800 en 1000mL. Die gebruik ik afwisselend en afhankelijk van de rit en temperatuur. Blijven allemaal prima zitten in mijn bidonhouders.
Ben je niet bang dat de liter bidons te veel zijdelingse krachten op die kleine dunne bidonhouderschroefjes of de busjes waar die in zitten uitoefenen als je uit het zadel het frame heen en weer wiegt? Zal niet de eerste bidonhouder zijn die daarbij afbreekt.
Jawel, ik denk dat ik ze dus ook niet op mijn <1kg Isaac frame ga gebruiken. Bij de Caad5 zal het wel goed (blijven) gaan denk ik/hoop ik. Heb in elk geval wel de bidonhouders op de bovenste posities gemonteerd om het zwaartepunt van de bidons zo laag mogelijk te hebben.
Precies de reden dat ik geen grote bidons gebruik. Zal me niet gebeuren om een carbon frame naar de vaantjes te helpen voor een kwart litertje water extra.jsparie schreef:Ben je niet bang dat de liter bidons te veel zijdelingse krachten op die kleine dunne bidonhouderschroefjes of de busjes waar die in zitten uitoefenen als je uit het zadel het frame heen en weer wiegt? Zal niet de eerste bidonhouder zijn die daarbij afbreekt.
-
- Forum-lid
Ik heb alleen maar 750 ml bidons. Met 500 ml zou ik op lange duurritten en bij iedere rit met warm weer moeten bijvullen. Daar heb ik geen trek in, nu blijft bij moeten vullen beperkt tot een paar ritten per jaar.
Ik rij het liefst met een bidon van 500 ml. Een racefiets is geen pakezel en ik vind het lelijk. Als het koud is drink ik die niet binnen 2 uur leeg. Op een warme dag zie ik veel mensen tuinen sproeien en auto's wassen. Een enkele keer lukt dat niet en moest ik naar een camping oid. En ik heb ook wel eens aangebeld. Overal aardige mensen. Zo ook met voeding. Er gaat niets boven de kokosmakronen in Dinteloord, Oostvoorne of Hekelingen. Roger de Vlaeminck at tijdens een training 20 eclairs.
Begrijp ik nou goed dat je gewoon bij mensen aanbelt om een kokosmakroon af te schooien, geniaal gewoon.
En is dat om gewicht te besparen of om de investering in je peperdure vlieggewicht fiets terug te verdienen?
Ik zou het wel waarderen als er een wielrenner (geen complete tourclub) aanbelt voor een bidon water en een koek maar ik weet niet of dat voor iedereen geldt.
En is dat om gewicht te besparen of om de investering in je peperdure vlieggewicht fiets terug te verdienen?
Ik zou het wel waarderen als er een wielrenner (geen complete tourclub) aanbelt voor een bidon water en een koek maar ik weet niet of dat voor iedereen geldt.
Campagnolo Ultra Dork
Wat nu bij fluctuerende temperaturen ??Blink45 schreef:Bij warm weer (boven de 30 graden) en afstanden boven de 100 km neem ik altijd 750mm bidons mee, onder de 30 graden altijd 500 mm. Ik vind 500 mm bidons ook prettiger in de hand liggen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless