Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Teamgear 2011

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 okt 2010 14:27

KXlight schreef:
Amclassic-fan schreef:Maakt de wielen uiteindelijk gewoon duurder en dat terwijl ze op dit moment al erg fors aan de prijs zijn als je het vergelijkt met de concurentie.


Dat is niet per definitie zo. Als je meer producten verkoopt door grotere naamsbekendheid als gevolg van sponsoring dan kunnen je kosten per eenheid toch dalen. Is niet makkelijk meetbaar misschien, maar dat wil niet zeggen dat het tegenovergestelde dan gewoon waar is.


In theorie zou het zo kunnen gaan, maar met hoeveel producten/merken is het in de praktijk zo gegaan? Op z'n minst 9 van de 10 keer worden de producten fors duren als er een profploeg gesponsord moet worden. Bijv Canyon is de laatste jaren ieder jaar een stukje duurder geworden met de frames.

De prijs van de wielen gaat nu al zo'n beetje over de kop bij FFWD en dat terwijl ze enkel een doorgeef luik zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 26 okt 2010 16:23

Volgens mij is ffwd geen doorgeef luik maar spaken ze de wielen zelf. De prijzen van wielen reizen de pan uit dat is waar. betaal 450 euro op ebay voor 4 alu velgen met winterbanden waar hebben we het dan over als je 1000 euro neertelt voor een paar plastic uhmm carbon wielen.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

teutoon
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:16

teutoon 27 okt 2010 14:14

delirium schreef:En zo zie je maar dat het merk van fiets echt totaal van geen tel is voor echte profs. al dat gezwam op het forum elders over dat of dat frame is beter want stijver want lichter..... Nounou


Het één sluit het ander niet uit. Maar volgens jou zijn alle fietsen gelijk? Profs/teans zijn onprofessioneel op dit gebied, alleen een team als Saxo is serieus.

pascal2323
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 21 okt 2009 16:11

pascal2323 01 nov 2010 18:53

[quote="Amclassic-fan"]Punt is het distributie netwerk van de die merken. Lapierre is helemaal niet te krijgen in Nederland, want daarvoor heeft Accel Koga al.

Dat is niet helemaal waar! Er zit in Renesse (Zeeland) een verkooppunt en natuurlijk Salden in Limbricht verkoopt Lapierre.
Lapierre Xelius 200
Sweat is weakness leaving my body!

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5000
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 22 nov 2010 23:25


stoli
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 01 sep 2009 18:34

stoli 24 nov 2010 02:49

erg mooie fietsen! logisch dat ze bij een café ofzo staan, zo zonder bidon houders!

martijnblaas
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08

martijnblaas 25 nov 2010 17:00

Weet iemand welke pedalen ze gaan rijden, ik zie 2 verschillende. En ook de helmen zijn verschillend
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 25 nov 2010 20:59

Ik zie ook zadeltasjes, daar wordt ik he-le-maal nerveus van. Bijna net zo nerveus als van spatbordjes..:-)

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 26 nov 2010 09:45

Daniel1975 schreef:Bijzonder, 3 teams op Speci. Blijkbaar levert het ze nogal wat op.


1. In een crisis is het slim juist in je marketing en sales te investeren.
2. Ik denk dat ze naar Trek hebben gekeken en gezien hebben wat een enorme kansen er liggen. Sponsoring van Us Postal heeft Trek in alle segmenten (ook city, atb) grot gemaakt.

Alleen jammer voor ze dat het Amerikaanse wielrennen een (presterend) boegbeeld mist. Ze zullen snakken naar een American Hero.

Laten we wel wezen.. ik denk dat Accell een kans laat liggen om Rabobank niet te sponsoren. De reclames die je kan maken zijn daarnaast legio: Gesink die door een trimmer op E-Fiets wordt bijgehaald.. etc. etc. Echt een gemiste kans.

Gebruikersavatar
deijn
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2008 00:24

Gebruikersavatar deijn 26 nov 2010 10:26

rbr schreef:
Amclassic-fan schreef:Het enige Nederlandse aan Vacansoleil is volgend jaar de Nederlandse sponsor en Nederlandse licentie. Grote kans dat er volgend jaar zowel meer Italianen als Belgen dan Nl'ers rijden.


Krijg de indruk dat er een beetje zure atitude richting VS aan het ontstaan is. VS is een ploeg die zijn wortels heeft in Nederland en om preciezer te zijn in Brabant. Het is het project van een aantal enthousiaste mensen die het op een aantal jaren behoorlijk voor elkaar hebben.

de geografische spreiding van de renners heeft alles te maken met commerciële belangen die ook bij alle ProTour ploegen spelen.


Ik denk dat het ook te maken heeft met de beschikbare renners en budget.
De grotere nl-talenten zijn al ingenomen door Rabo voor bedragen die VC waarschijnlijk niet kan waarmaken.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 26 nov 2010 16:35

rbr schreef:
Krijg de indruk dat er een beetje zure atitude richting VS aan het ontstaan is.


Met renners als Hoogerland, Ricco en (bijna) Mosquerra krijg je dat ook wel een beetje. Toch een doping geur en niet de meest bescheiden types.

En nee, ik impliceer niet dat Rabo schoner is.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 nov 2010 17:24

DC schreef:
Daniel1975 schreef:Bijzonder, 3 teams op Speci. Blijkbaar levert het ze nogal wat op.


1. In een crisis is het slim juist in je marketing en sales te investeren.
2. Ik denk dat ze naar Trek hebben gekeken en gezien hebben wat een enorme kansen er liggen. Sponsoring van Us Postal heeft Trek in alle segmenten (ook city, atb) grot gemaakt.


Net zo als Cervelo? Gewoon op veel te grote voet blijven leven voor jaren tot de toko bijna omvalt? :)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie