Pagina 4 van 20
Geplaatst: 26 okt 2010 14:27
door amclassic-fan
KXlight schreef:Amclassic-fan schreef:Maakt de wielen uiteindelijk gewoon duurder en dat terwijl ze op dit moment al erg fors aan de prijs zijn als je het vergelijkt met de concurentie.
Dat is niet per definitie zo. Als je meer producten verkoopt door grotere naamsbekendheid als gevolg van sponsoring dan kunnen je kosten per eenheid toch dalen. Is niet makkelijk meetbaar misschien, maar dat wil niet zeggen dat het tegenovergestelde dan gewoon waar is.
In theorie zou het zo kunnen gaan, maar met hoeveel producten/merken is het in de praktijk zo gegaan? Op z'n minst 9 van de 10 keer worden de producten fors duren als er een profploeg gesponsord moet worden. Bijv Canyon is de laatste jaren ieder jaar een stukje duurder geworden met de frames.
De prijs van de wielen gaat nu al zo'n beetje over de kop bij FFWD en dat terwijl ze enkel een doorgeef luik zijn.
Geplaatst: 26 okt 2010 16:23
door ilfalco2004
Volgens mij is ffwd geen doorgeef luik maar spaken ze de wielen zelf. De prijzen van wielen reizen de pan uit dat is waar. betaal 450 euro op ebay voor 4 alu velgen met winterbanden waar hebben we het dan over als je 1000 euro neertelt voor een paar plastic uhmm carbon wielen.
Geplaatst: 27 okt 2010 14:14
door teutoon
delirium schreef:En zo zie je maar dat het merk van fiets echt totaal van geen tel is voor echte profs. al dat gezwam op het forum elders over dat of dat frame is beter want stijver want lichter..... Nounou
Het één sluit het ander niet uit. Maar volgens jou zijn alle fietsen gelijk? Profs/teans zijn onprofessioneel op dit gebied, alleen een team als Saxo is serieus.
Geplaatst: 01 nov 2010 18:53
door pascal2323
[quote="Amclassic-fan"]Punt is het distributie netwerk van de die merken. Lapierre is helemaal niet te krijgen in Nederland, want daarvoor heeft Accel Koga al.
Dat is niet helemaal waar! Er zit in Renesse (Zeeland) een verkooppunt en natuurlijk Salden in Limbricht verkoopt Lapierre.
Geplaatst: 22 nov 2010 23:25
door kxlight
Geplaatst: 24 nov 2010 02:49
door stoli
erg mooie fietsen! logisch dat ze bij een café ofzo staan, zo zonder bidon houders!
Geplaatst: 25 nov 2010 17:00
door martijnblaas
Weet iemand welke pedalen ze gaan rijden, ik zie 2 verschillende. En ook de helmen zijn verschillend
Geplaatst: 25 nov 2010 20:59
door geer
Ik zie ook zadeltasjes, daar wordt ik he-le-maal nerveus van. Bijna net zo nerveus als van spatbordjes..
Geplaatst: 26 nov 2010 09:45
door dc
Daniel1975 schreef:Bijzonder, 3 teams op Speci. Blijkbaar levert het ze nogal wat op.
1. In een crisis is het slim juist in je marketing en sales te investeren.
2. Ik denk dat ze naar Trek hebben gekeken en gezien hebben wat een enorme kansen er liggen. Sponsoring van Us Postal heeft Trek in alle segmenten (ook city, atb) grot gemaakt.
Alleen jammer voor ze dat het Amerikaanse wielrennen een (presterend) boegbeeld mist. Ze zullen snakken naar een American Hero.
Laten we wel wezen.. ik denk dat Accell een kans laat liggen om Rabobank niet te sponsoren. De reclames die je kan maken zijn daarnaast legio: Gesink die door een trimmer op E-Fiets wordt bijgehaald.. etc. etc. Echt een gemiste kans.
Geplaatst: 26 nov 2010 10:26
door deijn
rbr schreef:Amclassic-fan schreef:Het enige Nederlandse aan Vacansoleil is volgend jaar de Nederlandse sponsor en Nederlandse licentie. Grote kans dat er volgend jaar zowel meer Italianen als Belgen dan Nl'ers rijden.
Krijg de indruk dat er een beetje zure atitude richting VS aan het ontstaan is. VS is een ploeg die zijn wortels heeft in Nederland en om preciezer te zijn in Brabant. Het is het project van een aantal enthousiaste mensen die het op een aantal jaren behoorlijk voor elkaar hebben.
de geografische spreiding van de renners heeft alles te maken met commerciële belangen die ook bij alle ProTour ploegen spelen.
Ik denk dat het ook te maken heeft met de beschikbare renners en budget.
De grotere nl-talenten zijn al ingenomen door Rabo voor bedragen die VC waarschijnlijk niet kan waarmaken.
Geplaatst: 26 nov 2010 16:35
door dc
rbr schreef:
Krijg de indruk dat er een beetje zure atitude richting VS aan het ontstaan is.
Met renners als Hoogerland, Ricco en (bijna) Mosquerra krijg je dat ook wel een beetje. Toch een doping geur en niet de meest bescheiden types.
En nee, ik impliceer niet dat Rabo schoner is.
Geplaatst: 26 nov 2010 17:24
door amclassic-fan
DC schreef:Daniel1975 schreef:Bijzonder, 3 teams op Speci. Blijkbaar levert het ze nogal wat op.
1. In een crisis is het slim juist in je marketing en sales te investeren.
2. Ik denk dat ze naar Trek hebben gekeken en gezien hebben wat een enorme kansen er liggen. Sponsoring van Us Postal heeft Trek in alle segmenten (ook city, atb) grot gemaakt.
Net zo als Cervelo? Gewoon op veel te grote voet blijven leven voor jaren tot de toko bijna omvalt?