Koga of Cannondale; lastige keuze.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39994
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Aksium = trekkerwielen
Zeker geen upgrade. Dan een setje FulcrumR3 oid, dan maak je echt een stap. Maar dan praat je wel over 325,-
Zeker geen upgrade. Dan een setje FulcrumR3 oid, dan maak je echt een stap. Maar dan praat je wel over 325,-
Less is bore
Mooie discussie, leuk al die meningen!
Koga is naar mijn smaak inderdaad een beetje oubollig Qua geometrie lijken mij deze fietsen wel heel ver van elkaar af te liggen. Mijn keuze zou ook de cannondale zijn maar ook ik ben bevooroordeeld als Cannondale supersix bezitter. En wat @daniel1975 zegt fulcrum r3 is echt een goede upgrade!
Koga is naar mijn smaak inderdaad een beetje oubollig Qua geometrie lijken mij deze fietsen wel heel ver van elkaar af te liggen. Mijn keuze zou ook de cannondale zijn maar ook ik ben bevooroordeeld als Cannondale supersix bezitter. En wat @daniel1975 zegt fulcrum r3 is echt een goede upgrade!
Argon 18 Gallium
Cannondale superX 105
Trek Speed Concept 2.5
Cannondale supersix i2 2012
Cannondale superX 105
Trek Speed Concept 2.5
Cannondale supersix i2 2012
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
Je maakt het wel erg spannend.
De volgende horde: welke wielen?
Wanneer je op Mavic aksium of Mavic ks equipe komt, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Wanneer je daar dan toch bij blijft hebben we als forum gefaald dat wordt een zwarte dag.
De volgende horde: welke wielen?
Wanneer je op Mavic aksium of Mavic ks equipe komt, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Wanneer je daar dan toch bij blijft hebben we als forum gefaald dat wordt een zwarte dag.
-
- Forum-lid
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17
Erg leuk om te volgen, dit draadje. En goed om te lezen dat het een C'dale wordt. Koga is wel erg oubollig, zelfs voor iemand van in de vijftig....
Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. Laat je dan snel een foto zien?
Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. Laat je dan snel een foto zien?
Michiel
Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte.
Wielen worden/blijven gewoon RS10, Deze worden standaard geleverd bij zowel de Caad 10 als bij de Supersix. Zoals eerder vermeldt fiets ik daar nu al ruim 5000 km op zonder problemen. Update moet later maar eens gebeuren.
Koga is misschien oubollig, het blijft best een mooie fiets. Erg mooie kleuren en afwerking. Heel mooie details. De geometrie is echter wel teveel "oubollig". Ik dacht dat ik dat nodig had, maar het blijkt dat ik me daar heb vergist. Misschien over een paar jaar . . .
Wielen worden/blijven gewoon RS10, Deze worden standaard geleverd bij zowel de Caad 10 als bij de Supersix. Zoals eerder vermeldt fiets ik daar nu al ruim 5000 km op zonder problemen. Update moet later maar eens gebeuren.
Koga is misschien oubollig, het blijft best een mooie fiets. Erg mooie kleuren en afwerking. Heel mooie details. De geometrie is echter wel teveel "oubollig". Ik dacht dat ik dat nodig had, maar het blijkt dat ik me daar heb vergist. Misschien over een paar jaar . . .
Avatar gebruiker
-
- Forum-lid
- Berichten: 574
- Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34
@relicbert wat moet ik mij voorstellen bij een "oubollige" geometrie?
Oubollig is bedacht door fietsvriend, maar vond het wel leuk klinken.bladejanjmagic schreef:@relicbert wat moet ik mij voorstellen bij een "oubollige" geometrie?
Wat ik bedoel is dat de geometrie (en we praten in de marges) een fiets positie oplevert waarbij je wat meer rechtop zit, dus kortere bovenbuis en langere balhoofdbuis. De fiets wordt ook verkocht als "comfort" fiets, dus heel begrijpelijk. Deze fietshouding zou wat meer geschikt zijn voor de oudere rijder, zoals ikzelf. Vandaar Oud-Bollig, wat dan weer oubollig is geworden.
Blijft een feit dat je de fiets met alleen de opmerking oubollig te kort doet, het blijft een mooie fiets.
Avatar gebruiker
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
comfort fiets is een aardige marketing hype. in de praktijk kom je al heel ver met een torentje van 3 of 4 cm, een kortere stuurpen en een 25mm achterband met 7pk. 20min sleutelen en je hebt een comfortfiets.
Bert moet bij de bestelling van zijn caad zeggen: niet afzagen!
Ik heb nog niet op een bmc gereden maar eigenlijk geloof ik niet dat een fiets na 150km nog comfortabel kan zijn
Bert moet bij de bestelling van zijn caad zeggen: niet afzagen!
Ik heb nog niet op een bmc gereden maar eigenlijk geloof ik niet dat een fiets na 150km nog comfortabel kan zijn
Spacertoren en korte stuurpen ziet er ook niet fraai uit.
TS wil lekker fietsen, gewoon kilometers maken, vaak alleen rijden.
Bedenk wel dat deze Cannondales een race geometrie hebben.
Ben je ooit opgemeten? Hoe is de geometrie van je huidige fiets?
Een testritje is niet hetzelfde als een 100 km toerrit.
Je hebt een voorkeur voor aluminium, waarom dan niet de Kimera Al 6069 met Ultegra? Heeft een meer neutrale geometrie. Desnoods uitkijken naar een ander merk.
TS wil lekker fietsen, gewoon kilometers maken, vaak alleen rijden.
Bedenk wel dat deze Cannondales een race geometrie hebben.
Ben je ooit opgemeten? Hoe is de geometrie van je huidige fiets?
Een testritje is niet hetzelfde als een 100 km toerrit.
Je hebt een voorkeur voor aluminium, waarom dan niet de Kimera Al 6069 met Ultegra? Heeft een meer neutrale geometrie. Desnoods uitkijken naar een ander merk.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39994
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Materialist: even kort door de bocht: je lult uit je nek. Een SS met 4cm spacers is by far geen Synapse. Ga het eerst eens uitproberen, liefst een ritje van 151km met de nodige stukken minder wegdek en wat op en af en kom dan nog eens je verhaal doen.
Het enige waar je gelijk in hebt is dat een 25 mm met 7bar comfortabeler is.
Het enige waar je gelijk in hebt is dat een 25 mm met 7bar comfortabeler is.
Less is bore
Heren,
Ik ben erg blij met jullie input.
De ultieme fiets blijkt niet te bestaan, dat blijkt wel weer. Tja, en zoveel meningen. . . Uiteindelijk heeft iedereen best een punt, de ene wat meer onderbouwd dan de andere.
Ik denk het volgende, schiet maar als ik het mis heb:
Ik fiets nu een ruim twee jaar. Ben begonnen op een normale herenfiets. Inmiddels fiets ik op een omgebouwde hybride, waarbij het stuur wat lager zou moeten, maar dat kan niet meer. Ook is het nog een 8v uitvoering, waarbij de afstanden tussen de verschillende versnellingen wat groot zijn; cadans ongeveer 100, tussen de versnellingen dan ongeveer 4 km/u.
Verder dacht ik dat ik een comfort fiets nodig had. Uit de praktijk-test blijkt dat een C’dale Caad 10 eigenlijk de geometrie heeft die ik zoek, waar ik me goed op thuis voel. (zitten wel 4 cm aan spacers op) Ik denk dan dat ik als ik de behoefte voel die spacers kan verwijderen (of boven de stuurpen plaatsen) zodat ik naar een echte racer ga. Bij een comfort fiets is die mogelijk minder aanwezig..
(De Looks vind ik niet zo heel belangrijk, het gaat om tenslotte om mijn fietsplezier)
Uiteindelijk ben ik dus zo op de Caad 10 terecht gekomen. Groep en wielen kunnen later worden geupdate, indien dit nodig blijkt.
Waarom ik nu aan een Supersix denk is het Carbon. Ik dacht altijd dat carbon niet te repareren was, dat blijkt tegenwoordig heel goed te kunnen, beter dan aluminium. Bovendien verwacht ik van carbon een betere demping van de trillingen met wat hogere frequenties, waar je slapende handen en voeten, en soms zelfs slapende kont, van krijgt.
Verder zijn er natuurlijk veel meer merken; ik heb gezocht naar de bekendere merken en iets wat past in mijn budget. Gezocht bij o.a. Cannondale, Koga, Trek, Cube, en Specialized. Uiteindelijk zijn dus Koga en C’dale overgebleven.
Zolang er nog niets is gekocht sta ik open voor alle adviezen!
Tja, 150 km is voor mij nog wel erg ver. Mijn tochtjes gaan zo tussen de 30 en 60 km per dag. Meeste wel op de Veluwe, dus wat heuveltjes kom ik wel tegen (Amersfoortse weg, Otterloseweg, Posbank, etc). Streven is om zo te trainen dat dit jaar een tocht van 90/100 km tot de mogelijkheden gaat behoren.
Gr.
Bert
Ik ben erg blij met jullie input.
De ultieme fiets blijkt niet te bestaan, dat blijkt wel weer. Tja, en zoveel meningen. . . Uiteindelijk heeft iedereen best een punt, de ene wat meer onderbouwd dan de andere.
Ik denk het volgende, schiet maar als ik het mis heb:
Ik fiets nu een ruim twee jaar. Ben begonnen op een normale herenfiets. Inmiddels fiets ik op een omgebouwde hybride, waarbij het stuur wat lager zou moeten, maar dat kan niet meer. Ook is het nog een 8v uitvoering, waarbij de afstanden tussen de verschillende versnellingen wat groot zijn; cadans ongeveer 100, tussen de versnellingen dan ongeveer 4 km/u.
Verder dacht ik dat ik een comfort fiets nodig had. Uit de praktijk-test blijkt dat een C’dale Caad 10 eigenlijk de geometrie heeft die ik zoek, waar ik me goed op thuis voel. (zitten wel 4 cm aan spacers op) Ik denk dan dat ik als ik de behoefte voel die spacers kan verwijderen (of boven de stuurpen plaatsen) zodat ik naar een echte racer ga. Bij een comfort fiets is die mogelijk minder aanwezig..
(De Looks vind ik niet zo heel belangrijk, het gaat om tenslotte om mijn fietsplezier)
Uiteindelijk ben ik dus zo op de Caad 10 terecht gekomen. Groep en wielen kunnen later worden geupdate, indien dit nodig blijkt.
Waarom ik nu aan een Supersix denk is het Carbon. Ik dacht altijd dat carbon niet te repareren was, dat blijkt tegenwoordig heel goed te kunnen, beter dan aluminium. Bovendien verwacht ik van carbon een betere demping van de trillingen met wat hogere frequenties, waar je slapende handen en voeten, en soms zelfs slapende kont, van krijgt.
Verder zijn er natuurlijk veel meer merken; ik heb gezocht naar de bekendere merken en iets wat past in mijn budget. Gezocht bij o.a. Cannondale, Koga, Trek, Cube, en Specialized. Uiteindelijk zijn dus Koga en C’dale overgebleven.
Zolang er nog niets is gekocht sta ik open voor alle adviezen!
Tja, 150 km is voor mij nog wel erg ver. Mijn tochtjes gaan zo tussen de 30 en 60 km per dag. Meeste wel op de Veluwe, dus wat heuveltjes kom ik wel tegen (Amersfoortse weg, Otterloseweg, Posbank, etc). Streven is om zo te trainen dat dit jaar een tocht van 90/100 km tot de mogelijkheden gaat behoren.
Gr.
Bert
Avatar gebruiker