Wanneer buitenbanden vervangen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40019
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Normaal gesproken zitten er slijtindicatoren op het loopvlak. Vaak twee putjes in het loopvlak. Als je die putjes bijna niet meer ziet zijn je banden echt op.
Less is bore
Die Zaffiro's lijken dan ook van hard plastic gemaakt i.p.v. rubber, dat slijt niet zo snel. Je kunt ze vervangen bij wijze van upgrade. Een soepelere band is sneller en comfortabeler maar is duurder en slijt sneller.
Campagnolo Ultra Dork
zou ik morgen eens een foto maken van de band die nu op m`n fiets ligt ?
Denk dat je het idee krijgt dat die van jou nog mooi rond is zo vierkant is de mijne
Had die vandaag ook moeten vervangen maar ben lui vandaag en er komen nog geen draden uit dus in theorie zou het nog even kunnen
Denk dat je het idee krijgt dat die van jou nog mooi rond is zo vierkant is de mijne
Had die vandaag ook moeten vervangen maar ben lui vandaag en er komen nog geen draden uit dus in theorie zou het nog even kunnen
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Je vraag past bij je ervaring. 10 jaar geleden verving ik mijn banden veel vroeger dan tegenwoordig. Nu wacht ik tot ik draad zie of denk dat er een snee door het draad is. Dat werkt prima voor rondjes in de omgeving van je huis. Als ik ga fietsen op spannende plekken (dolomieten) ben ik laffer.
Zojuist zorgde een steen ervoor dat mijn voorband binnen 1 seconde leeg liep. Nieuwe binnenband erin gedaan en doorgereden ondanks het gat in de buitenband, geen problemen gehad tijdens het fietsen.
Nu ik thuis ben zie ik dat een klein stukje van de binnenband door de buitenband naar buiten komt (+/- 1 mm). Is dit te repareren of doe ik er goed aan een nieuwe buitenband aan te schaffen?
Nu ik thuis ben zie ik dat een klein stukje van de binnenband door de buitenband naar buiten komt (+/- 1 mm). Is dit te repareren of doe ik er goed aan een nieuwe buitenband aan te schaffen?
- plantagenet
- Forum-lid
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
- Locatie: Purmerend
Als noodmaatregel zou je altijd een stukje canvas voor het gat kunnen leggen, dus tussen je biba en buba in. Maar zoiets doe je dan om bv. thuis te komen. In jouw geval zou ik de band echt gaan vervangen. Als je een klapband krijgt ben je ook niet blij...
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
- alliance_0
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06
@sweety2008 Ik zou in ieder geval wel de sensor op de voorvork andersom plaatsen, dus naar voren wijzend. Als hij nu om een of andere reden verplaatst en hij komt tussen de spaken, zou dat een valpartij tot gevolg kunnen hebben.
- oldandslow
- Forum-lid
- Berichten: 657
- Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11
Ik heb nog een wiel in de garage staan met een briefje van 5 euro tussen biba en buba. Kun je ook mee thuiskomen als je een scheurtje in de buitenband hebt. 50 euro werkt waarschijnlijk ook, maar zoveel heb ik meestal niet bij. Muntjes heb ik nog niet geprobeerd, lijkt me niet te werkenplantagenet schreef:Als noodmaatregel zou je altijd een stukje canvas voor het gat kunnen leggen, dus tussen je biba en buba in. Maar zoiets doe je dan om bv. thuis te komen. In jouw geval zou ik de band echt gaan vervangen. Als je een klapband krijgt ben je ook niet blij...
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
Hier nog iemand zonder noemenswaardige ervaring... Maar net even naar de gereden km's gekeken en dat zijn er toch al 5700 sinds aanschaf van de fiets. Van de laatste vier ritten drie keer lek gereden achter. Wel wat scheurtjes enzo te zien maar als ik naar de band zelf kijk zou ik denken aan dichtlijmen (en nog eens goed nalopen op steentjes enzo), niet vervangen.
Of gewoon toch maar wel doen?
Of gewoon toch maar wel doen?