Alles over vakanties op én met de fiets

Commerciele toertochten

Gebruikersavatar
magoo
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 nov 2006 14:52

Gebruikersavatar magoo 20 mei 2013 11:40

Het is natuurlijk maar wat je overpriced of overbodig noemt. Hoewel ik je redenering wel enigzins kan volgen. Maar ook als je 4, 8 of 14 (of meer) euro uitgeeft aan een toertocht, wil je waar voor je geld. Dus wat mij betreft volledig gerechtvaardigd dat daar over wordt gediscussieerd. Het gaat uiteindelijk gewoon om de prijs/kwaliteit verhouding.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 20 mei 2013 11:52

magoo schreef:Het is natuurlijk maar wat je overpriced of overbodig noemt. Hoewel ik je redenering wel enigzins kan volgen. Maar ook als je 4, 8 of 14 (of meer) euro uitgeeft aan een toertocht, wil je waar voor je geld. Dus wat mij betreft volledig gerechtvaardigd dat daar over wordt gediscussieerd. Het gaat uiteindelijk gewoon om de prijs/kwaliteit verhouding.
Maar hoe kun je je nu druk maken over de prijs/kwaliteit verhouding van iets dat 10 tot 20 euro kost, en tegelijkertijd wel een fiets van 3/4/5k aanschaffen waarvan het algemeen bekend is dat de prijs/kwaliteit verhouding bizar hoog is (veel en veel te duur t.o.v. de kwaliteit)? Dat begrijp ik gewoon niet.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16440
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 20 mei 2013 11:57

elefantino schreef:
knutmo schreef:Begrijp ik nou goed dat hier mensen met racefietsen en accessoires van enkele duizenden euro's zitten te miepen over het verschil tussen een tocht van €4, €8 of €14 ?

Penny wise, pound foolish...
+1

Ik zit dit topic met stijgende verbazing te lezen.... Er wordt zonder blikken of blozen, als volleerde "fashionvictims", duizenden euro's aan overbodige/overpriced frames, wielen, onderdelen en accessoires uitgegeven, en hier wordt op leven en dood gediscussieerd over een paar euro meer of minder voor een toertocht.
Het ene heeft toch niets te maken met het andere?
Even een vergelijking.

2 Zonnige mooi verzorgde terrasjes met evenveel tafels, stoelen en parasols.
Alle twee met dezelfde drankkaart.

Voor het ene terras staat een bord met de prijs van de drank.
Een Duvel kost hier 3 Euro.

Op het terras ernaast staat ook een bord, diezelfde Duvel kost er 9 Euro.

Nu heb ik een dure fiets, een dure auto en toch ga ik op het terras zitten waar de Duvel 3 Euro kost.
Ik krijg er ook een potje olijven (of nootjes :) ) bij, de bediening is vriendelijk en correct.

Ik zeg nergens dat die Duvel van 9 Euro ook niet goed, vriendelijk en correct wordt geserveerd.

Maar wij hebben in België nu eenmaal erg veel goede terrasjes waar ze een Duvel voor 3 Euro serveren. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 20 mei 2013 12:07

Dat is niet helemaal hetzelfde, het gaat hier niet om exact dezelfde toertochten die verschillende prijzen hanteren.

Ik verbaas me er gewoon over dat deze discussie nauwelijks wordt gevoerd over materiaal. Probeer mij maar eens uit te leggen waarom je een Dura-Ace, Record, Super Record of Red groep koopt. Het enige argument dat ik altijd voorbij zie komen is emotie/subjectief blablabla. Maar ondertussen wel op leven en dood over een paar euro meer of minder voor een toertocht....

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 20 mei 2013 12:14

De psychologie is heel eenvoudig. Niemand post "mijn inschrijving van 4 euro voor een toertocht" in de "wat heb jij voor het laatst gekocht" thread. ;) En met je Dura Ace full carbon ventieldoppen kun je voor de dag komen.
Veni. Vidi. Fietsie.

zipper
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 feb 2006 03:58

zipper 20 mei 2013 14:36

Ik vind zo'n groot, druk en uitstekend gefaciliteerd en aangekleed evenement op zijn tijd ook gewoon gezellig. Dan betaal ik daar graag 30 Euro voor.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1701
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 20 mei 2013 16:09

Ik heb dit weekend in Duitsland de Rhön Radmarathon gereden. De inschrijfprijs was 45 euro. Duur? Tja, misschien wel, maar krijg je ervoor?
- Diverse tochten, allemaal prima uitgepijld (max 238 km, 4500 hm).
- Een prachtig landschap.
- Prachtige wegen.
- Snel afhalen van de startnummers.
- Een goed georganiseerde massastart.
- 6 bevoorradingen die ik nog nergens ben tegengekomen met oa: koek, cake, taart (een soort vlaai), bananen, appels, broodjes kaas, broodjes worst, een warme pastamaaltijd, broodjes bockworst, cola, sportdrank, water, thee. En dan zal ik nog wel wat vergeten zijn.
- Een partyterrein waar je vooraf en achteraf kan eten en drinken.
- Een leuke sfeer.
- Aardige mensen.
- T-shirt.

Ik heb in ieder geval een superdag gehad en mij maakt dat geld dan niet uit.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Berrie50
Forum-lid
Berichten: 723
Lid geworden op: 09 jun 2011 12:32

Berrie50 20 mei 2013 16:11

elefantino schreef:Dat is niet helemaal hetzelfde, het gaat hier niet om exact dezelfde toertochten die verschillende prijzen hanteren.

Ik verbaas me er gewoon over dat deze discussie nauwelijks wordt gevoerd over materiaal. Probeer mij maar eens uit te leggen waarom je een Dura-Ace, Record, Super Record of Red groep koopt. Het enige argument dat ik altijd voorbij zie komen is emotie/subjectief blablabla. Maar ondertussen wel op leven en dood over een paar euro meer of minder voor een toertocht....
Omdat we toch Hollanders zijn. :D

PaulvdVen
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 mar 2012 22:06

PaulvdVen 20 mei 2013 16:24

Haha, wat een discussie. Als er toertochten zijn die veel geld kosten maar er komen 15.000 mensen is dat toch marktwerking? Blijkbaar hebben de mensen het er voor over, of ze er nou blij mee zijn of niet. Zelf vind ik de grote toertochten vervelend vanwege de grote massa's fietsers maar ieder zijn ding.Ik neem overigens altijd zelf eten en drinken mee, stop nooit bij de posten, doe gewoon mijn rondje.

Gisteren de Sallandse Heuvelentocht gereden. Was prima geregeld. Blijft leuk om in een omgeving te rijden waar je nooit komt.

Oh ja voor mensen die "veel voor weinig" willen.... moet je volgende week de Bilzen Classic rijden. Kost 5 euro en je eet en drinkt je helemaal vol aan de belgische lekkernijen. Ik ga gewoon voor de leuke route!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16440
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 20 mei 2013 16:52

PaulvdVen schreef:...

Oh ja voor mensen die "veel voor weinig" willen.... moet je volgende week de Bilzen Classic rijden. Kost 5 euro en je eet en drinkt je helemaal vol aan de belgische lekkernijen. Ik ga gewoon voor de leuke route!
Klopt volledig, de "Bilzen Classic" kan de vergelijking met elke andere toertocht doorstaan.
Als iedereen een mailtje naar de organisatie stuurt kunnen ze volgend jaar ook 30 Euro vragen. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 800
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 20 mei 2013 18:06

@TumTumTum, waar krijg je die Dura Ace full carbon ventieldoppen? Ben ik erg in geïnteresseerd..... :lol:
Michiel

bladejanjmagic
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34

bladejanjmagic 20 mei 2013 19:20

Inschrijfgeld:
130 en 170 km: EUR 10,00 (NTFU-leden EUR 8,00)
90 km: EUR 8,00 (NTFU-leden EUR 6,00)
50 km: EUR 6,00 (NTFU-leden EUR 4,00)
Zaterdag 25 mei Erben's Vechtdaltoer.
Bewaakte fietsenstalling.
Bepijlde routes.
Verzorging en pechhulp onderweg.
Sluitingstijd alle afstanden: 17.00 uur
NA AFLOOP GRATIS VECHTDALBURGER!
Een Vechtdalburger kost alleen al 12,50 dus jongens/dames waar hebben we het over!

Enuh je steunt ook nog het Ronald McDonalds huis in Zwolle!

Plaats reactie