Pagina 4 van 9

Re: Zipp 303 vs 404

Geplaatst: 25 jul 2013 16:42
door nijkie
daniel1975 schreef:Ja, maar ook een zeer exclusieve prijs.....
De standaard 46 die Reynolds zelf compleet verkoopt zit al onder de 1500gr.
De zipp's zijn €1800,- toch?
Je kant altijd informeren bij wheeltec dat kost nix;-)

Re: Zipp 303 vs 404

Geplaatst: 25 jul 2013 20:25
door wasbeer2006
Reynolds plaats in de 46, 66 ed DT 240s straight pull naven.

In de assault en strik ed hun eigen naven. Ik betwijfel idd of dat novatec is. ik heb de mijne al in mijn handen gehad en ik vond de ratel toch wel heel anders dan Novatec.

Op 1400 gram voor een setje 46 kom je niet gauw tenzij je tune naven gaat steken.

De gewichten die wheeltec opgeeft mag je altijd wel een gram of 40 bijtellen bij mijn wielen iig en die van mijn maat zelf 70 (MTB setje) Volgens hem weegt een setje met dt 240s straight pull 1420 en Reynolds geeft met dezelfde spullen 1445 op en dan is er nog het verschil van sapin sprint en dt aerolight aan de nondrive side.

Maakt verder niet heel veel uit want hij spaakt top en levert prima service dus ik kan hem zeker aanraden, maar de gewichten zijn wat aan de lage kant.

Prijzen voor de 46 liggen bij hem rond de 1600 euro met DT240s naven of bv acros. As je peren met peren verglijkt met novatecs gaat daar zomaar 300 vanaf.

Zou ik voor de 46 gaan zou ik ze altijd bij wheeltec bestellen, kan je kiezen wat je wilt ook kwa decals, spaken, kleurtjes ed. En de service is net wat persoonlijker dan een webshop ;)

BC heeft een aanbieding gehad van de 2012 assault voor 999,- drie fietsen maten hebben deze meteen besteld, maar kregen hun geld weer teruggestort omdat het meteen uitverkocht was, Nu betaal je bij BC de hoofdprijs voor reynolds.

Re: Zipp 303 vs 404

Geplaatst: 25 jul 2013 22:26
door daniel1975
Alleen wel heel bijzonder dat er een meerprijs is voor de Reynolds decals.....

Re: Zipp 303 vs 404

Geplaatst: 26 jul 2013 08:37
door wasbeer2006
daniel1975 schreef:Alleen wel heel bijzonder dat er een meerprijs is voor de Reynolds decals.....
Ja inderdaad, dat viel mij ook op. Aan de andere kant blijft de prijs met de goedkoopste webshops nogsteeds gelijk of zelf iets lager. Maar wat mij betreft zouden de standaard decals er ook bij moeten zitten.

Re: Zipp 303 vs 404

Geplaatst: 26 jul 2013 10:55
door 53x11
wasbeer2006 schreef:Reynolds plaats in de 46, 66 ed DT 240s straight pull naven.

In de assault en strik ed hun eigen naven. Ik betwijfel idd of dat novatec is. ik heb de mijne al in mijn handen gehad en ik vond de ratel toch wel heel anders dan Novatec.

Op 1400 gram voor een setje 46 kom je niet gauw tenzij je tune naven gaat steken.

De gewichten die wheeltec opgeeft mag je altijd wel een gram of 40 bijtellen bij mijn wielen iig en die van mijn maat zelf 70 (MTB setje) Volgens hem weegt een setje met dt 240s straight pull 1420 en Reynolds geeft met dezelfde spullen 1445 op en dan is er nog het verschil van sapin sprint en dt aerolight aan de nondrive side.

Maakt verder niet heel veel uit want hij spaakt top en levert prima service dus ik kan hem zeker aanraden, maar de gewichten zijn wat aan de lage kant.

Prijzen voor de 46 liggen bij hem rond de 1600 euro met DT240s naven of bv acros. As je peren met peren verglijkt met novatecs gaat daar zomaar 300 vanaf.

Zou ik voor de 46 gaan zou ik ze altijd bij wheeltec bestellen, kan je kiezen wat je wilt ook kwa decals, spaken, kleurtjes ed. En de service is net wat persoonlijker dan een webshop ;)

BC heeft een aanbieding gehad van de 2012 assault voor 999,- drie fietsen maten hebben deze meteen besteld, maar kregen hun geld weer teruggestort omdat het meteen uitverkocht was, Nu betaal je bij BC de hoofdprijs voor reynolds.
Omdat het toch al een tijdje off-topic gaat, doe ik ook nog even een duit in het zakje :-) :
Is er een kwalitatief verschil tussen een wiel gespaakt met straight pull spaken of met gewone spaken? Bij wheeltec viel me op dat de straight pull versies (DT240) zo'n 100 euro duurder waren. Ik neem aan omdat de naven dan duurder zijn?

Re: Zipp 303 vs 404 vs Reynolds

Geplaatst: 27 jul 2013 14:21
door daniel1975
Heb mijn aandacht inmiddels ook wat verlegd naar de Reynolds 46 of de nieuwe aero 58.
Twijfel-twijfel.... 46 lichter, 58 misschien nog wel mooier maar toch ook snel weer richting de 1600gr ivm 1440.
Passen die nieuwe bredere velgen wel in een Supersix of een Dogma?

En is bij de Reynolds (dt swiss) naven de body snel om te wisselen tussen Campa en Sram?
Bij mijn oude Mavics was dat 5min werk, incl cassette.

Re: Zipp 303 vs 404 vs Reynolds

Geplaatst: 27 jul 2013 14:56
door nijkie
En deze dan http://www.mantel-bikeparts.nl/edco-furka-light
Zijn wel tubes,hoog,licht en multi-body.
Paar victorria cx isogrip er omheen en knallen.

Re: Zipp 303 vs 404 vs Reynolds

Geplaatst: 27 jul 2013 15:20
door daniel1975
Geen tubes. Einde discussie ;)

Re: Zipp 303 vs 404 vs Reynolds

Geplaatst: 27 jul 2013 15:36
door lvgh
Ik zou die carbon wielen eerder wat hoger nemen, omdat ermee rijden in de bergen geen goed idee is en gewicht dan ook minder belangrijk is. En ook liever wat breder, beetje met je tijd meegaan ;) Reynolds 58 kunnen me erg bekoren.

Volgens mij zitten (of zaten in ieder geval) er in de goedkopere Reynolds naven van KT (Ken Tung).

Re: Zipp 303 vs 404 vs Reynolds

Geplaatst: 27 jul 2013 15:39
door daniel1975
Bergen gebruik ik sowiso de Shamals.

Re: Zipp 303 vs 404 vs Reynolds

Geplaatst: 27 jul 2013 17:20
door rene
Geen tubes. Einde discussie
Bergen gebruik ik sowiso de Shamals.
Wat wordt de doelstelling voor de wielset, want als ik het een beetje begrijp zijn ze dus voor op het Hollandse vlakke land. Dan zou ik dus:

* Sowieso 38mm wielset nemen , ivm bruikbaarheid ( zelf heb ik de C35 en C50 - maar de eerst genoemde zijn zeker meer universeel en lichter )
* Zipp 303 Ubergeile wielen - en al het toch wat mag kosten zou ik het dus wel weten.
* Geen China spul ivm garantie - terug sturen bij problemen.
* ook een optie : http://www.cnc-bike.de/product_info.php ... ts_id=7978 Gigantex velg ,en qua garantie goed bedrijf.
* Bontrager Aeolus 3 of 5 zijn ook mooie wielen DT Swiss naven, en voor draadbanden.

* Waarom geen tubes is mij dan weer niet geheel duidelijk ( ik heb afgelopen weken geklommen en goed gedaald in Frankrijk op de C35 ( Semnoz - Colombiere - Croix Fry - ed.) en ik moet zeggen dat ik me er erg zeker op gevoeld heb. Een keer met draadbanden gereden ( Vitorria Open Corsa CX ) , maar liever tubes. ( zal wellicht tussen de oren zitten). Trouwens vele wielen gereden met tubes, en nog nooit lekgereden - klop klop - dus of het enkel geluk is :D

Re: Zipp 303 vs 404 vs Reynolds

Geplaatst: 27 jul 2013 17:39
door daniel1975
Ik wil gewoon geen tubes, geen gedoe met lek (als gat te groot is voor pitstop). Wil niet afhankelijk zijn van een 'ophaalauto'.

35mm is geen must: mevr75 kan tot 4-5bft met 60mm Infinito's ook uit de voeten.
Bontrager: ik wil geen TREK wielen :evil:
Geen China idd
303 blijft optie.