Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

training wintermaanden

evrieselaar
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 jan 2011 14:47

evrieselaar 10 sep 2013 10:37

Vorige winter begonnen met wat hardlopen, dit is zo goed bevallen dat ik dit keer weer wat eerder begonnen ben en misschien volgend wedstrijdseizoen ook wel vol blijf houden. Ingeschreven voor een paar loopjes zoals de bruggenloop Rotterdam in december. Probeer 2 a 3 keer per week te lopen.

Daarnaast minimaal 1 keer, 2 uur achter elkaar spinning per week (ben instructeur) en proberen sowieso 1 of 2 lange duurtrainingen op racefiets of mtb in het weekend.

SENSAtioneel
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 aug 2013 14:45

SENSAtioneel 10 sep 2013 12:27

Gisteren de proef op de som genomen na jullie advies om te investeren in winterkleding. En ik moet zeggen dat het me, ondanks de regen, goed bevallen is! Lekker rustig op het fietspad en je bent echt met jezelf bezig. Zeker met de slechte omstandigheden van gisteren kweek je denk ik ook een stukje mentale weerbaarheid!
Doel voor de komende winter is om 2x per week 1,5u te fietsen en daarnaast nog 1x per week een krachtsessie te doen. Kijken wat het me oplevert!

nickk
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:11

nickk 11 sep 2013 21:34

Misschien wat offtopic, maar wat voor winterset heb je ongeveer aangeschaft? Ik zit nu ook te kijken, maar zie door de bomen het bos niet meer. Een goede roubaix padded lange bib heb ik alreeds, overschoenen zijn ook aanwezig (al helpt dit niet altijd heb ik vorige winter ervaren) en goede handschoenen heb ik inmiddels ook in mn assortiment opgenomen.

Nog meer offtopic, RWC Ahoy blijft als het goed is op dinsdagavond trainingskoers rijden de winter door. Ik zit momenteel ook nog niet op het niveau, maar ga wel proberen daarin aan te haken.

Racejan
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 aug 2013 12:45

Racejan 16 sep 2013 17:30

Je kan ook gewoon een goedkope hardloop broek kopen, en je korte fietsbroek er overheen, en als het echt koud word misschien een thermo broek er onder. Die hardloop broek kun je voor nog geen twintig euro ophalen of bestellen. Terwijl de meeste lange fietsbroeken al snel €50,- zijn
Merida road ride 880
Ftc marknesse

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 17 sep 2013 10:08

Racejan schreef:Je kan ook gewoon een goedkope hardloop broek kopen, en je korte fietsbroek er overheen, en als het echt koud word misschien een thermo broek er onder. Die hardloop broek kun je voor nog geen twintig euro ophalen of bestellen. Terwijl de meeste lange fietsbroeken al snel €50,- zijn
Ik zou als ik jou was de korte fietsbroek onder de hardloopbroek doen, als je tenminste nog wat aan de zeem wil hebben... :D

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 17 sep 2013 11:00

SENSAtioneel schreef:Gisteren de proef op de som genomen na jullie advies om te investeren in winterkleding. En ik moet zeggen dat het me, ondanks de regen, goed bevallen is! Lekker rustig op het fietspad en je bent echt met jezelf bezig. Zeker met de slechte omstandigheden van gisteren kweek je denk ik ook een stukje mentale weerbaarheid!
Doel voor de komende winter is om 2x per week 1,5u te fietsen en daarnaast nog 1x per week een krachtsessie te doen. Kijken wat het me oplevert!



Goede winterkleding is nu toch veel te warm?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27897
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 sep 2013 11:33

Nou, gisterochtend was het hier in Groningen maar liefst 11 graden. Bij dergelijke temperaturen trek ik de winterschoenen wel uit de kast hoor (ik geef toe, ik heb heel snel last van koude voeten).

Gebruikersavatar
rschouten
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 16 jun 2012 08:15

Gebruikersavatar rschouten 17 sep 2013 13:44

Bij alles boven de 10 rijdt ik gewoon kort/kort met evt armstukken en normale schoenen. Het verschilt dus nogal van mens tot mens.

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 17 sep 2013 16:01

rschouten schreef:Bij alles boven de 10 rijdt ik gewoon kort/kort met evt armstukken en normale schoenen. Het verschilt dus nogal van mens tot mens.
Dat doet het niet. Als je onder de 15 graden (eigenlijk zelfs 18 graden) met een korte broek is gewoon niet verstandig. Alleen als je een hele grote inspanning levert kan het niet veel kwaad.

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 17 sep 2013 16:09

Interessant! Linkje / meer info ter info van bovenstaande?
Afbeelding

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 17 sep 2013 18:05

havana schreef:Nou, gisterochtend was het hier in Groningen maar liefst 11 graden. Bij dergelijke temperaturen trek ik de winterschoenen wel uit de kast hoor (ik geef toe, ik heb heel snel last van koude voeten).

Winterschoenen zelfs?! Tot een graad of 0 alleen een overschoentje, daar onder pas winterschoenen. Ik geef toe, ik kan goed tegen kou en andere ellende.. :)

Gebruikersavatar
GJEvK
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2013 22:04
Locatie: Duiven

Gebruikersavatar GJEvK 17 sep 2013 18:39

JM_H schreef:Interessant! Linkje / meer info ter info van bovenstaande?
Geen link maar ik heb het ook vaker gelezen en gehoord. Onder de 15 graden met minimaal kniestukken rijden helpt blessures aan je knieën voorkomen.

Plaats reactie