Lightweight topic
Nou ja, ik ben wel liefhebber van de wielen, maar dat frame kan ik ook niet echt begrijpen... ik denk voor mensen die kicken op de naam lightweight, een headturner willen en houden van een hoog afwerkingsniveau? Type hummer-bezitter?
grtz
grtz
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40139
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Je koopt tegenwoordig voor minder centjes wielen met een vergelijkbaar gewicht, stijfheid en looks. Waar je een spaak eventueel van kunt vervangen en die aerodynamischer zijn.hendrikjan schreef:Valt mij trouwens op dat er op het forum überhaupt minder gesproken wordt over lightweight. Voor mijn gevoel was er een paar jaar geleden altijd wel een actief topic over te vinden.... Zijn ze ingehaald door Chinees carbon en andere merken?
Ik ben niet helemaal thuis in de LW-cultus, maar voor zover ik het zie treedt hier de wet van de remmende voorsprong op en blijven ze in hetzelfde cirkeltje denken.
Dat zie je in zekere mate bij Pinarello ook bijvoorbeeld.
Less is bore
Wellicht dat de crisis daar ook een rol in speelt, een paar duizend euro voor een wielsetje is veel geld en niet voor iedereen weggelegd. Zeker niet als je inderdaad voor een paar honderd euro een mooi setje Chinees Carbon koopt.hendrikjan schreef:Valt mij trouwens op dat er op het forum überhaupt minder gesproken wordt over lightweight. Voor mijn gevoel was er een paar jaar geleden altijd wel een actief topic over te vinden.... Zijn ze ingehaald door Chinees carbon en andere merken?
'I have too many bikes', said no cyclist ever.
Het nieuwe is er wel een beetje vanaf natuurlijk. Komt nog eens bij dat tubes voor 99 van de 100 forumleden niet interessant zijn en qua clinchers zijn LW's alleen bereikbaar voor boswielrenner en consorten...
-
- Forum-lid
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33
Ik denk dat juist omdat Lightweight wielen zo duur waren er een sterk groeiende markt is ontstaan voor goedkoper carbon.
wat is nu werkelijk de hedendaagse doelgroep van Lightweight wielen:
Vandaag de dag rijd je alleen op Lightweight wielen als je:
- Niet op geld hoeft te kijken en kan kopen wat je wilt.
- Omdat je een snob bent en het voor je belangrijk is hoe anderen over je denken en je zien.
- Of je bent toevallig gesponsord.
wat is nu werkelijk de hedendaagse doelgroep van Lightweight wielen:
Vandaag de dag rijd je alleen op Lightweight wielen als je:
- Niet op geld hoeft te kijken en kan kopen wat je wilt.
- Omdat je een snob bent en het voor je belangrijk is hoe anderen over je denken en je zien.
- Of je bent toevallig gesponsord.
-
- Forum-lid
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33
Uitzonderingen zijn er altijd.
Die Lightweight stickers hebben in ieder geval dan ook de meest oubollige looks wat ik ooit gezien heb.
Ook die naam van dit frame hier . . . terrible, hoe verzin je het.
Die Lightweight stickers hebben in ieder geval dan ook de meest oubollige looks wat ik ooit gezien heb.
Ook die naam van dit frame hier . . . terrible, hoe verzin je het.
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
daniel1975 schreef:Je koopt tegenwoordig voor minder centjes wielen met een vergelijkbaar gewicht, stijfheid en looks. Waar je een spaak eventueel van kunt vervangen en die aerodynamischer zijn.hendrikjan schreef:Valt mij trouwens op dat er op het forum überhaupt minder gesproken wordt over lightweight. Voor mijn gevoel was er een paar jaar geleden altijd wel een actief topic over te vinden.... Zijn ze ingehaald door Chinees carbon en andere merken?
Ik ben niet helemaal thuis in de LW-cultus, maar voor zover ik het zie treedt hier de wet van de remmende voorsprong op en blijven ze in hetzelfde cirkeltje denken.
Dat zie je in zekere mate bij Pinarello ook bijvoorbeeld.
Ik deel niet geheel je mening. Kan je mij een (clincher) wielset noemen die aan bovenstaande eisen voldoet en ook 120kg rijdersgewicht kan dragen en geen hitte problemen heeft bij hard en lang afdalen in het hooggebergte.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Dit is echt complete onzin. Lees eens reviews en je zou dit niet schrijven.GoldenRatio schreef:Ik denk dat juist omdat Lightweight wielen zo duur waren er een sterk groeiende markt is ontstaan voor goedkoper carbon.
wat is nu werkelijk de hedendaagse doelgroep van Lightweight wielen:
Vandaag de dag rijd je alleen op Lightweight wielen als je:
- Niet op geld hoeft te kijken en kan kopen wat je wilt.
- Omdat je een snob bent en het voor je belangrijk is hoe anderen over je denken en je zien.
- Of je bent toevallig gesponsord.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Ik vind het een mooi frame en zeker niet overpriced, als ik zie wat andere fabrikanten vragen voor hun chineesje....
Lightweight maakt nog altijd top materiaal waar weinig of geen fabrikant aan kan tippen, daarnaast is hun service buitengewoon goed wat ik persoonlijk wel erg belangrijk vind!.
Lightweight maakt nog altijd top materiaal waar weinig of geen fabrikant aan kan tippen, daarnaast is hun service buitengewoon goed wat ik persoonlijk wel erg belangrijk vind!.
YFood !!!