Pagina 4 van 11
Re: Lightweight topic
Geplaatst: 16 aug 2013 08:47
door Erik1.0
Nou ja, ik ben wel liefhebber van de wielen, maar dat frame kan ik ook niet echt begrijpen... ik denk voor mensen die kicken op de naam lightweight, een headturner willen en houden van een hoog afwerkingsniveau? Type hummer-bezitter?
grtz
Re: Lightweight topic
Geplaatst: 16 aug 2013 09:49
door daniel1975
hendrikjan schreef:Valt mij trouwens op dat er op het forum überhaupt minder gesproken wordt over lightweight. Voor mijn gevoel was er een paar jaar geleden altijd wel een actief topic over te vinden.... Zijn ze ingehaald door Chinees carbon en andere merken?
Je koopt tegenwoordig voor minder centjes wielen met een vergelijkbaar gewicht, stijfheid en looks. Waar je een spaak eventueel van kunt vervangen en die aerodynamischer zijn.
Ik ben niet helemaal thuis in de LW-cultus, maar voor zover ik het zie treedt hier de wet van de remmende voorsprong op en blijven ze in hetzelfde cirkeltje denken.
Dat zie je in zekere mate bij Pinarello ook bijvoorbeeld.
Re: Lightweight topic
Geplaatst: 16 aug 2013 09:57
door spook
hendrikjan schreef:Valt mij trouwens op dat er op het forum überhaupt minder gesproken wordt over lightweight. Voor mijn gevoel was er een paar jaar geleden altijd wel een actief topic over te vinden.... Zijn ze ingehaald door Chinees carbon en andere merken?
Wellicht dat de crisis daar ook een rol in speelt, een paar duizend euro voor een wielsetje is veel geld en niet voor iedereen weggelegd. Zeker niet als je inderdaad voor een paar honderd euro een mooi setje Chinees Carbon koopt.
Re: Lightweight topic
Geplaatst: 16 aug 2013 09:58
door havana
Het nieuwe is er wel een beetje vanaf natuurlijk. Komt nog eens bij dat tubes voor 99 van de 100 forumleden niet interessant zijn en qua clinchers zijn LW's alleen bereikbaar voor boswielrenner en consorten...
Re: Lightweight topic
Geplaatst: 16 aug 2013 10:45
door GoldenRatio
Ik denk dat juist omdat Lightweight wielen zo duur waren er een sterk groeiende markt is ontstaan voor goedkoper carbon.
wat is nu werkelijk de hedendaagse doelgroep van Lightweight wielen:
Vandaag de dag rijd je alleen op Lightweight wielen als je:
- Niet op geld hoeft te kijken en kan kopen wat je wilt.
- Omdat je een snob bent en het voor je belangrijk is hoe anderen over je denken en je zien.
- Of je bent toevallig gesponsord.
Re: Lightweight topic
Geplaatst: 16 aug 2013 10:55
door poets
toch ken ik fietsers die de naam Lightweight eraf hebben gehaald en puur voor de kwaliteit en gewicht ermee rijden.
Re: Lightweight topic
Geplaatst: 16 aug 2013 11:01
door GoldenRatio
Uitzonderingen zijn er altijd.
Die Lightweight stickers hebben in ieder geval dan ook de meest oubollige looks wat ik ooit gezien heb.
Ook die naam van dit frame hier . . . terrible, hoe verzin je het.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Re: Lightweight topic
Geplaatst: 16 aug 2013 11:11
door jsprbcn
sowieso stickers op wielen.... die zijn er ook om er af te halen als je het mij vraagt.
Re: Lightweight topic
Geplaatst: 16 aug 2013 11:32
door scepticus
GoldenRatio schreef:
Die Lightweight stickers hebben in ieder geval dan ook de meest oubollige looks wat ik ooit gezien heb.
En dat maakt ze juist ook weer mooi.
Re: Lightweight topic
Geplaatst: 16 aug 2013 12:26
door boswielrenner
daniel1975 schreef:hendrikjan schreef:Valt mij trouwens op dat er op het forum überhaupt minder gesproken wordt over lightweight. Voor mijn gevoel was er een paar jaar geleden altijd wel een actief topic over te vinden.... Zijn ze ingehaald door Chinees carbon en andere merken?
Je koopt tegenwoordig voor minder centjes wielen met een vergelijkbaar gewicht, stijfheid en looks. Waar je een spaak eventueel van kunt vervangen en die aerodynamischer zijn.
Ik ben niet helemaal thuis in de LW-cultus, maar voor zover ik het zie treedt hier de wet van de remmende voorsprong op en blijven ze in hetzelfde cirkeltje denken.
Dat zie je in zekere mate bij Pinarello ook bijvoorbeeld.
Ik deel niet geheel je mening. Kan je mij een (clincher) wielset noemen die aan bovenstaande eisen voldoet en ook 120kg rijdersgewicht kan dragen en geen hitte problemen heeft bij hard en lang afdalen in het hooggebergte.
Re: Lightweight topic
Geplaatst: 16 aug 2013 12:29
door boswielrenner
GoldenRatio schreef:Ik denk dat juist omdat Lightweight wielen zo duur waren er een sterk groeiende markt is ontstaan voor goedkoper carbon.
wat is nu werkelijk de hedendaagse doelgroep van Lightweight wielen:
Vandaag de dag rijd je alleen op Lightweight wielen als je:
- Niet op geld hoeft te kijken en kan kopen wat je wilt.
- Omdat je een snob bent en het voor je belangrijk is hoe anderen over je denken en je zien.
- Of je bent toevallig gesponsord.
Dit is echt complete onzin. Lees eens reviews en je zou dit niet schrijven.
Re: Lightweight topic
Geplaatst: 16 aug 2013 12:45
door csteenbe
Ik vind het een mooi frame en zeker niet overpriced, als ik zie wat andere fabrikanten vragen voor hun chineesje....
Lightweight maakt nog altijd top materiaal waar weinig of geen fabrikant aan kan tippen, daarnaast is hun service buitengewoon goed wat ik persoonlijk wel erg belangrijk vind!.